vad hände ?:(

Sv: vad hände ?:(

Hon gör ju inget ? Att hon tycker det är egendomligt och är lite spänd är ju inget konstigt det hade nog de flesta hästar blivit om de blivit utsläppta i hagen med sadel på sig.
Men en sak kan jag snabbt konstatera bara av denna lilla glimten på videon den sadeln passar inte alls hästen så förhoppningsvis har du där förklaringen. Se till att få hjälp att få provat ut en sadel som passar hästen, och få gjort det så att den även passar med fårskinn under iom att ni nu fått dessa spänningar och hon tidigare är van att ha dämpningen från fårskinn tycker jag du skall ha det också till att börja med, på det viset finns det då också utrymme att växa i sadeln så när hon musklar på sig mer.

Som alla andra sagt - byt till en ordentlig sadel!
Sedan kanske du ska ta hjälp av någon som är lite mer unghästvan? Jag menar inget illa.

Som jag skrev innan gick det bättre denna gången . Förra gången gick det mycket värre med västa rodeon tyvärr var kameran ej på då. En tränare kommer imorgon kväll

jag förstår inget av filmen ang. problemet, haha ? förvirrad. på filmen finns inga problem öht?

i övrigt håller jag med Gylle.

Du måste ju se till att ha en annan sadel först innan du har någon nytta av en tränare, den du har ligger riktigt illa och kan vara hela förklaringen till sadeltvången och skall överhuvudtaget inte läggas på den hästen igen om du inte vill befästa problemen.

Avboka tränaren och boka en duktig sadelinprovare. Det är ingen mening med att ta ut en tränare, har du ingen passande sadel blir det ju aldrig bättre än så. Bara värre.

Som jag skrev innan gick det bättre denna gången . Förra gången gick det mycket värre med västa rodeon tyvärr var kameran ej på då. En tränare kommer imorgon kväll

Jättebra att du har kontaktat en tränare. Det är väl investerade pengar! Det är viktigt att det blir rätt från början. Låt tränaren titta på sadeln också!

Till er andra: Jag har inte enbart positiva erfarenheter av sadelutprovare. En del verkar mest intresserade av att sälja, tyvärr.

Jag tycker inte det är så himla svårt. Jag vet vilka människors omdöme jag litar på, sedan googlar jag runt lite. Ger svar rätt snabbt. Nu har jag i o f s redan bra människor till hands, men det var så jag hittade dem

Fast TS har provat sadel med ett måttband själv ... Det kan knappast bli värre . Jag tycker fö snacket om dåliga sadel makare blir lite hypat . Inga renommerade sadelmakare är så korkade att de inte förstår värdet av att skapa kunder genom professionell hantering . Men visst - Olle i skogen kan utlysa sig som sadel utprovare i sak ... Där faller ju en viss del på konsumenten att ha en viss Kunskap nog att ifrågasätta ... Ffa allt att man öht inte anlitar vem som råkar titulera sig ...

De tränare jag känner är just tränare, för att prova ut sadlar använder även de sadelprovare.
Man går ju inte till tandläkaren för att gipsa.benet...

Jag har inte föreslagit att hon ska låta bli att anlita en sadelutprovare. Däremot tycker jag inte alls att det är så lätt att hitta nån som LE tycker. Speciellt inte i hästarnas U-land Blekinge. :o (Fast Sölvesborg ligger ju nära Skåne, så det ökar väl chansen att hitta nån.)

De tränare jag känner är just tränare, för att prova ut sadlar använder även de sadelprovare.
Man går ju inte till tandläkaren för att gipsa.benet...

Många tränare är duktig på sadlar också, det är ju inte Rocket Science direkt. Och du slipper någon som har egenintresse att sälja just sina sadlar. Hittar man inte det man vill ha i den ena butiken så åker man vidare till nästa.

Och om tränaren vill rekommendera någon annan så vet ju TS vart hon ska vända sig.

En kompis till mig fick sin sadel utprovad av en sadelutprovare och kom hem med en sadel som låg sämre än den hon redan hade. Hon hade den bara på prov som tur var och vi övertalade henne om att lämna tillbaka den igen.

Har du hästen till salu? Såg en på blocket med samma färg och stam som visades i filmen från Polen.

Finns bra tränare och det finns dåliga, samma med sadelprovare. Höra sig för och ta referenser.

Liknande trådar

Ridning Behöver era tips och råd. Jag vet inte hur jag ska tackla problemet som uppkommit. Det är som så att min häst (ridtravate 11 år) har...
Svar
5
· Visningar
1 242
Senast: LuckyMe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka