Vad hade ni gjort i den här situationen?

Sv: Vad hade ni gjort i den här situationen?

Allt vårt är namnat och vi får t.o.m beröm av dem för att det är så tydligt och bra. Trots det får jag ibland gå och leta på andra avdelningar osv. Jag har också arbetat på förskola och jag/vi brukade iaf titta efter namn innan vi la grejerna i uphittat-korgen.

Jag ska ringa föreståndaren på måndag, ska passa på att fråga om besök då. :)

Men just kläderna på fel ställe är en fullständig icke fråga för mig, jag kan leta efter kläder om mina barn trivs och det är en meningsfull dag för dem. Jag älskade barnens förskola och det var med lite sorg som vi lämnade den för att gå vidare till skolan.
Men kläder, barnen tar av sig ute, någon personal går runt och samlar ihop och ibland hamnar det fel, jag ser ju hellre att de lägger tiden på barnen istället för att leta namn i kläder.
 
Sv: Vad hade ni gjort i den här situationen?

Något som skulle väga tungt för mig (under förutsättning att jag kan vara säker på att barnet trivs och känner sig säkert på sin förskola) är hur klasserna sedan blir indelade när de ska börja förskoleklass.

En bekant bytte till en annan förskola (från den i sitt eget område) och sedan när klasserna skulle sättas ihop så sattes de strikt efter bostadsområde. Det fick till följd att hennes barn inte kände något barn i klassen där barnet blev placerat vilket kan vara lite olyckligt. Det har gått jättebra ändå men kan vara värt att tänka på.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 344
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
23
· Visningar
1 502
Senast: super
·
Dressyr Får jag stöta och blöta en galoppombytes fundering med er? Min valack har inte befästa byten ännu, det ena blir oftare rätt än fel men...
8 9 10
Svar
181
· Visningar
16 472
  • Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
18 827
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp