Vad hade ni gjort?? (hittehund) *långt*

Sv: Vad hade ni gjort?? (hittehund) *långt*

TILL ALLA:

Alla polisdistrikt ska ha samarbete med ett hundpensionat som kan ta hand om upphittade hundar. Polisen ska ta kontakt med dem, men om de inte har möjlighet ska de tala om vilket hundpensionat så att man själv kan ta kontakt.

Jag hittade en höglöpande tik för ett tag sen. Ringde polisen och förklarade. Hon blev hämtad inom 15 minuter. Jag har en hanne som går genom stängda dörrar för en höglöpande tik och ville inte riskera att något hände.

Sv: Vad hade ni gjort?? (hittehund) *långt*

Jag tappar hakan av alla inlägg om poliser som säger det ena och det andra :eek: Avliva hunden?!?! Inte f*n kan dom ge någon rätt att avliva en hund som tillhör någon annan? Det låter ju helt sjukt. Jag fångade in en Weathen en gång och han fick springa i trädgården ett par timmar fullt synlig om ägaren skulle gå förbi. Dök dock inte upp någon och ingen öronmärkning så jag ringde polisen och dom frågade bara om jag hade möjlighet att ha hunden tills dom hittat ägarna, annars skulle dom komma och hämta den och köra den till ett hundpensionat, och så fick det bli för jag ville inte ta in en främmande hanhund in till mina två, fruktansvärt onödigt att riskera ngt när de fanns ett annat alternativ.

Liknande trådar

Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år... 2
Svar
29
· Visningar
2 296
Senast: AraSlei
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 298
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla... 2 3
Svar
42
· Visningar
5 868
Senast: fixi
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
3 358

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka