Vad görs? Del LXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tog en promenad med lintott i det fina vädret tidigare. Det är första gången hon lämnar gården sedan oktober, och därefter har dom hunnit avverka nästan hela skogen vi har vår standardrunda i. Men hon tog det hela med hyfsad ro. Lite stissig i början, men höll sig ganska fokuserad på uppgiften (dvs att anpassa sig efter mig och inte stövla iväg).

Måste visa er några bilder på det tjusiga djuret också. Först var hon lite besviken över att behöva stå still och fotas, istället för att få godis (prassel i jackfickan brukar betyda att det är godisstund när vi är i hagen, denna gången betydde det att jag försökte fiska upp mobilen). I bakgrunden finns resterna av det som tidigare var skog.
SBQMo5H.jpg

Sen fick hon syn på nåt spännande på andra sidan åkern (den här utsikten hade jag alltså i ryggen när jag tog bilden ovan). Den får vi rida på om vi vill, så jag funderar på att ta ut henne och longera där en sväng om underlaget känns vettigt framöver. Hon kan behöva springa lite i tung snö för att få ur energi.
Iqd0FP4.jpg

Och en bild från en stig som tidigare var inne i skogen, men numera ligger nästan helt öppet:
T77yruj.jpg

Så, nu är fröna i hållarna och talgbollarna är på plats :)

Slowcookern är igång, men det blir sen middag idag. Tänkte gå till stallet om en timme eller så, och ge minin sitt kraftfoder och se över den allergiska reaktionen han fick på lusmedlet.

Kollar ikapp på Farmen. Egentligen funderar jag på om jag ska vara med och åka pulka om en timme, men samtidigt är det otroligt skönt att bara få vara hemma ensam. Har haft migrän på förmiddagen så jag tror att det nog lutar åt att vara hemma och ta det lugnt.

Hittade ett Skeppshults-plättjärn på loppis idag, för 140 kr :up:!! Har småletat efter ett länge, men tycker att det för dyrt att betala ca 500 kr för ett nytt. Så nu slog jag till.... :) !
Jag gillar att handla på deras fabriksförsäljning, har för mig det är lite billigare än i butikerna. :)
Har varit där för jobbets räkning med och lossat och lastat, ibland kan man komma över lite saker, fördelarna med mitt jobb ibland. :p

Vi är lite trötta idag. Pojkvän sover, Vovvi ligger på min kudde och sover med nosen på min panna.
Båda snusar och sovlåter. Gulligt!
Jag lyssnar på spännande bok.
Ska snart laga lammracks och en grönsaksjox med rosmarin och fetaost. Juuum! Ska rota fram ngt gott rödvin med.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Eller rattare sagt, nar ni sitter pa toa lange, vad underhaller ni er med medan ni sitter dar? :p I dag larde jag mig om aggulor...
2 3
Svar
50
· Visningar
2 076
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
54 984
Tjatter Mina syskonbarn ska få ett besök på Leos lekland i julklapp. Att bara ge dem ett presentkort eller skriva ut en lapp känns jätte tråkigt...
Svar
1
· Visningar
232
Senast: Entourage
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
58 551

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda-24
  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Födda 2024