Ögongodis...Absolut! Ju fler desto bättre. På medeltidsveckan får alla vara med, och ja, där finns det ögongodis![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ögongodis...Absolut! Ju fler desto bättre. På medeltidsveckan får alla vara med, och ja, där finns det ögongodis![]()
Det kommer vända @EmmaW
Jag funderar på om man borde gå och borsta tänderna. Såg precis klart senaste avsnittet av GoT och blir alltid lika frustrerad över att de inte håller på i 2 timmar, minst!
De där termerna är inte min starka sida, vet jag frågade mamma hur det stavades, men jag fortsätter väl kalla det det utökande cellprovet för det kan jag åtminstone stava till utan att det blir fel. Hatar svårstavade ord, som låter lika andra.Kolposkopi. Koloskopi är när de sticker upp en kamera i rumpan på dig för att kolla din tarm från insidan![]()
Det är en Citroen c5. Det finns ingen knapp för AC, bara grader av varmt/svalt.
Shhh, det måste jag också göra, men jag har skjutit på det i 1 år .... det suger rejält att hålla på med. Ge mig en tvättdag iställetFrostar av frysen och tar ett glas vin. Spännande liv man har![]()
![]()
De där termerna är inte min starka sida, vet jag frågade mamma hur det stavades, men jag fortsätter väl kalla det det utökande cellprovet för det kan jag åtminstone stava till utan att det blir fel. Hatar svårstavade ord, som låter lika andra.
Får frispel på tänderna. De slipades på baksidan idag, så att de skulle få ruggig yta då tråden ska sättas fast. Men det känns ju som att jag har världens skitigaste tänder![]()
Det får jag göra varje gång. Fy fan vad ont det gör!
En johannesörten är ju just en ört och den lever inte på vintern.För att det är giftigt och ger fotosensibiltet?! Och jag har hästar som äter allt sly och sånt på vintern och för att den är giftig även då?
Så jo jag måste rensa. Hellre det än förgiftade och i värsta fall döda hästar.
Men jösses, gå in och läs på SVA. Även i hö ger den förgiftning. Död torkad växt är därmed också farlig. Jag har en häst som äter liljekonvaljer. Det SKA dom heller inte göra, den är giftig men likt förbannat gör hon det.En johannesörten är ju just en ört och den lever inte på vintern.
Jag har levt ett långt liv med hästar i en hästrik bygd. jag har aldrig hört talas om att hästar skulle ätit johannesört. Någonsin. Varför skulle hästar hos dig äta den? Den är ju bitter och osmaklig. De äter inte smörblomma heller. Och smörblommar är verkligen inte speciellt nyttig....
Naturbeteshagar är fulla av örter som inte är så bra att äta. Hästar äter dem inte.
Har du inte sett fält helt gula av smörblommor? Som hästarna inte rör. Varför skull de röra johannesörten hos dig? Har ni haft problem med det?
Om det hänt något i detta vore det intressant att veta.
Bilen var en igloo i vintras, d.v.s. det kom ingen värme alls. Kostade drygt 12000 att laga. Nu är det samma fel. Det går på garantin lyckligtvis. Frågan är om jag borde sälja bilen innan garantin på jobbet som ska göras nu (21 augusti) går ut. Jag är nöjd med bilen annars. Enligt verkstan är det inte vanligt att felet återkommer men att det kan så klart hända.Ok, d.v.s du har svalt/kallt på sommaren och varmt på vintern? Då låter det som en klimatkontroll, då finns det ingen quick-fix tyvärr.
Problemet (om det är så) är att för att komma åt styrdosan måste hela instrumentpanelen rivas och det tar en dag att riva och återmontera. Kostnad : ca 10.000 på en märkesvärkstad (fast det kanske du fått klart för dig redan) I.s.f bortse från kommentaren.