Vad gör vi nu då? XCIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det var tvärsäkert! May I ask why not?
Tycker du att ni ska småprata vid ditt köksbord så är det väl OK.
Men av det jag uppfattat så är era relationer inte så varma? Därav svaret.

Jag själv skiljer på arbetsliv och privatliv. Om de kommer hem till dig så är det i din privata sfär. Vill du ha dem där så bjud på fika :) Kanske vill du vara god vän med chefen efter att du slutat jobbet?

@athena_arabians @tanten Ah, ni tänker så. Förstår precis.

Jag tänkte mest att de suttit i bilen hit typ 4 h och kanske kan behöva en paus innan de åker hem igen. Men de kan lika gärna ta pausen på Rasta eller nåt.

Jag hyser inget agg mot chefen. Han är bara mellanchef och har väl egentligen inte tagit några beslut.

Men jag tror ni har rätt. Kaffet behåller jag för mig själv.

Jag tänkte mest att de suttit i bilen hit typ 4 h och kanske kan behöva en paus innan de åker hem igen. Men de kan lika gärna ta pausen på Rasta eller nåt.

Jag hyser inget agg mot chefen. Han är bara mellanchef och har väl egentligen inte tagit några beslut.

Jag hade troligen bjudit på kaffe. Det faller sig naturligt för mig.

Jag funderar också på hur de känner. Tycker de att det är smått krystat att sitta och småprata i den där situationen? Det hade jag tyckt om jag var chefen. Sitta hemma os den anställde som fått lsuta på det vis du slutar.

Jag hade nog velat ta den där fikan på Rasta istället :)

börjar närma sig lunchtid och jag är suuupersugen på sushi :d blir nog tvungen att åka och köpa :cautious:

Sitter och väntar på en kollega så vi kan åka tillbaka till kontoret. Hungrig som tusan och foglossningar så vill bara få klart jobbet nu så jag kan åka hem. Tänkte jag skulle städa lite hemma sedan, tack och lov för robotdammsugare!

Känns som fredag idag.. Men jag ska jobba i morgon. Halvdag, perfekt att få lite fler flextimmar :)
Har tagit semester en dag nästa vecka, ser jag fram emot. Har lovat mig själv att inte spara några semesterdagar, utan ta ut alla varje år. Det är ju en del av lönen sas. Och värt mycket!

Jag inser att de redan varit dar och akt igen, men da jag ju alltid ar sist pa bollen :cautious: tankte jag svara i alla fall.

Har finns det ett uttryck som heter "To kill them with kindness". Det gor det himla svart for nagon att vara riktigt arg och otrevlig om nagon alltid ar vanlig och forstaende oavsett situation. Jag larde mig av en fore detta kolega, mellanstadie larare pa forsta Amerikanska skolan jag jobbade, som var en absolut expert pa att alltid vara forstaende mot foraldrarna, men regerade sitt klassrum med en tyrann's jarnhand ... och inte en enda av foraldrarna hade nagot negativt att saga.

Med andra ord, i en sadan situation, bjud garna pa kaffe, men jag skulle nog stalla fragan i stil med att om jag kan bjuda pa en "snabb kopp kaffe" innan de vander tillbaka igen.

Har anmält mig till 2 av de kommande resorna med Tinget. Stockholm och Eckeröbåten.:bump:
Har lagat middag - Tacopaj. Som faktiskt blev rätt så lyckat:d:d
Skulle ut i skogen och leta efter inredning till mina "sniglar" men det var för mörkt att leta efter något, så det får bli i morgon direkt efter jobbet.

Funderar på om jag ska slå till o anmäla mig till Vätternrundan (jeeeeses!) nu eller vänta... fast varför vänta egentligen? Logistiken kring de dagarna får väl lösa sig på något sätt helt enkelt! ?!?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 110
Övr. Hund Gamla tråden full :) tror siffrorna blev rätt? 😁
8 9 10
Svar
197
· Visningar
9 483
Senast: Nordthor
·
Tjatter Hittar ingen ny julmusiktråd och det måste vi ju ha :love: Jag börjar med denna gamla goding som jag bara älskar :heart
2
Svar
21
· Visningar
714
Senast: Mirre
·
IT & mobiler Min IPhone SE är bara ett år gammal. Tyvärr har telefonen den sista månaden börjat frysa fast. Inte hela tiden, men ibland. Ibland när...
Svar
0
· Visningar
215
Senast: ufot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka