Vad gör vi nu då? XCIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har ingen lust att göra något över huvud taget. Så då gör jag inte det.

Slötittade lite på Så mycket bättre och blir så illa berörd av Sjögren. Vilken genuint obehaglig person. Alla är vi olika men i min bekantskapskrets hade jag inte plockat in honom. Svårt att sätta fingret på det men han verkar (kanske klippt så) självcentrerad ochg gubbig. Ändå är jag nte så mycket yngre.

Edit: Hittade en artikel i Expressen som satte ord på en del av mitt obehag.
https://www.expressen.se/noje/christer-sjogren-fattar-inte--och-gor-bort-sig-helt-i-tv4-/

Vi såg också det. Jag har alltid avskytt karln utan att veta varför. Har ju knappt sett ngt med honom. Men fått dåliga vibbar det lilla jag sett. När vi såg programmet fattade jag.
Usch, så jävla ego. Inledde med att kapa Louises kväll och babbla om sitt eget. Sen det där med sin svåger och sen käppen. Uuuuusch! :wtf::devil::turd:

Trött fast kanske inte så konstigt. Tar några dagar innan kroppen vant sig med den nya tiden. Tycker ändå bättre om vintertid än sommartid eftersom jag är lite morgontrött.

När man kommer hem från stallet, går upp för trappen och möts av sambon som ror som en besatt på roddmaskinen framför tv:n och morrar på finlandssvenska: "Ten tär jääääfla Kunilla Pyströööm!!"
Nej, han har ingen beaf med henne.. Så orimligt!:rofl:

Ligger i sängen under dubbla täcken (varav ett är Ikeas tjockaste icke-duntäcke) tillsammans med hundarna och en varm vetekudde. Det är så sjukt kallt här! (Nej, jag är inte extremt frusen av mig. Hos min mor går jag runt i shorts och linne utan att frysa). Börjar bli trött på att det blir såhär varje gång det är runt nollgradigt ute. Har garanterat klagat på det förut... Nu har jag iaf bestämt mig för att kolla hur kallt det faktiskt är och sedan kontakta någon som bestämmer om värmen i det här huset.

Deppar över att Bolsonaro vann. Väntat men ändå tråkigt, minst sagt. Dessutom har allt detta visat sidor hos en del som varit ganska förvånande, "vanliga" människor som jag inte kunnat föreställa mig skulle stödja en extrem kandidat. I vissa fall är det också människor som själva agerar/agerat fullkomligt tvärtemot vad som nu predikas från höga hästar, det finns en nästintill obegriplig dubbelmoral där. Sådant som "en bra kriminell är en död kriminell" verkade exempelvis inte gälla när de själva bröt mot lagen? Obegripligt, som sagt.

Nu ar det verkligen host har. Tur jag kom igang med stickning igen efter 30 ar. Jag lar ha att gora i vinter med project.:)

Dags temperaturen ar runt 15*C och an sa lange lyser faktiskt solen lite da och da varje dag ... men det regnar ocksa lite da och da varje dag.:cautious: Sarskilt sa fort jag kommit ut for att lagga ett spar till hundarna.:meh:

IMG_6324.webp

Gaaah! Nu är datan på mobila internet slut. Får mer 1 november och är för snål för att köpa till en massa extra. Det är ju bara några dagar. Men det är störande! Fattar inte vad som dragit så mycket data den här månaden..
Ska bli rätt skönt att flytta till lägenhet med ADSL eller fiber.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 111
Övr. Hund Gamla tråden full :) tror siffrorna blev rätt? 😁
8 9 10
Svar
198
· Visningar
9 588
Senast: Tajger
·
Tjatter Hittar ingen ny julmusiktråd och det måste vi ju ha :love: Jag börjar med denna gamla goding som jag bara älskar :heart
2
Svar
21
· Visningar
717
Senast: Mirre
·
IT & mobiler Min IPhone SE är bara ett år gammal. Tyvärr har telefonen den sista månaden börjat frysa fast. Inte hela tiden, men ibland. Ibland när...
Svar
0
· Visningar
215
Senast: ufot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka