Vad gör vi nu då? XCIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
IMG_20181027_183805992_HDR.webp

Kokar slag, revben och någon obestämd benbit med kött. Lammkött.
Imorgon ska det bli köttsoppa av något slag.

Bästa vännen, som jag hinenr träffa alldeles för sällan pga hennes åtaganden, hörde av sig och undrade om jag kunde tänka mig att hämta henne i grannstaden där hon lämnat in bilen. Vi lunchade efteråt och hann prata i ett par timmar. Befriande och mycket härligt. Min kloka fantastiska vän.

Der finns jättemånga fina mallar om man googlar... :) Jag har alltid svårt för att välja bara en!
Aha du använder mall! Har inte ens tänkt på att man kan göra det, använt mig av fri hand eller vad man säger :D och min stackas pumpa börjar likna en basketboll som inte är pumpad på 10 år och fått en liten ettrig pyspunka och där någon dessutom skurit fram två hål som vart alldeles för långt mellan varandra, föreställande ögon. Bara det att pga punkan ser det ut som att han kisar. Och munnen vet jag inte vart den tog vägen. Den syns knappt.
Ja ja soppan blev iaf utsökt som jag gjorde i början på veckan och det är ju det viktigaste :D

Tillbaka hemma efter en dag med Camilla pa Lodgen. Det var ett jatte kul "kid's pary" for alla juniors avslappnande for foraldrar och grandparents att sitta och prata medan barnen levde rovare i halloween kostymer. Men oj sa trott man blir av att ha barnbarn tva dagar i rad. :eek: Jag har ett svagt minne av att rulla ogonen at mormor och farmor nar de beklagade sig nar mina barn var sma :o jag tyckte de var super gnalliga :cautious: nu forstar jag battre. :angel: Det ar inte klokt vilken skillnad nagra fa, otroligt fa, ar gor ;):D

Aha du använder mall! Har inte ens tänkt på att man kan göra det, använt mig av fri hand eller vad man säger :D och min stackas pumpa börjar likna en basketboll som inte är pumpad på 10 år och fått en liten ettrig pyspunka och där någon dessutom skurit fram två hål som vart alldeles för långt mellan varandra, föreställande ögon. Bara det att pga punkan ser det ut som att han kisar. Och munnen vet jag inte vart den tog vägen. Den syns knappt.
Ja ja soppan blev iaf utsökt som jag gjorde i början på veckan och det är ju det viktigaste :D
Om jag "bara" ska göra ett ansikte så ritar jag lite med penna först, och sedan skär jag. Men något mer avancerade mönster/bilder behöver jag en mall till! Och det finns som sagt MASSOR :) !

Missnöjd med det mesta just nu. Min tomte blev inte bra. Ska försöka rädda den med lite broderi.
Mitt internet är segare än kola. Hatar mobilt internet!
Får ingen lägenhet. Hur kul är det att som 30åring flytta hem till föräldrarna ihop med sin man? Nåja, det är bättre än inget.
Jobb har jag inte heller.
Och mannen vägrar kliva upp ur sängen så vi kan göra lyxfrukost (vegetarisk english breakfast).

:arghh:

Här var det också vitt i morse. Snöregnar nu.
Segt idag. Har varit ut en sväng med Lady och plockat lite kvistar till mina "sniglar". Ska dricka lite kaffe innan jag ska ta och städa hos dem. Sedan lite på balkongen tror jag, så gått det går

Har ingen lust att göra något över huvud taget. Så då gör jag inte det.

Slötittade lite på Så mycket bättre och blir så illa berörd av Sjögren. Vilken genuint obehaglig person. Alla är vi olika men i min bekantskapskrets hade jag inte plockat in honom. Svårt att sätta fingret på det men han verkar (kanske klippt så) självcentrerad ochg gubbig. Ändå är jag nte så mycket yngre.

Edit: Hittade en artikel i Expressen som satte ord på en del av mitt obehag.
https://www.expressen.se/noje/christer-sjogren-fattar-inte--och-gor-bort-sig-helt-i-tv4-/

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 111
Övr. Hund Gamla tråden full :) tror siffrorna blev rätt? 😁
8 9 10
Svar
198
· Visningar
9 591
Senast: Tajger
·
Tjatter Hittar ingen ny julmusiktråd och det måste vi ju ha :love: Jag börjar med denna gamla goding som jag bara älskar :heart
2
Svar
21
· Visningar
717
Senast: Mirre
·
IT & mobiler Min IPhone SE är bara ett år gammal. Tyvärr har telefonen den sista månaden börjat frysa fast. Inte hela tiden, men ibland. Ibland när...
Svar
0
· Visningar
215
Senast: ufot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka