Vad gör vi nu då? XCIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här har jag och döttrarna karvat pumpor och nu har jag gjort pumpapuré och soppa på krafset. Purén ska bli paj sen nån dag.
image.webp

Sitter vid min nya dator och letar däckfirmor som kan byta däck inom en snar framtid. Går sådär. Eller rättare sagt, det går inte alls. Har ingen lust att göra det själv..

Tror katten är dålig i magen, det stinker kattbajs i hela huset nu :wtf:

Sitter vid min nya dator och letar däckfirmor som kan byta däck inom en snar framtid. Går sådär. Eller rättare sagt, det går inte alls. Har ingen lust att göra det själv..

Tror katten är dålig i magen, det stinker kattbajs i hela huset nu :wtf:
Jag avskyr också att byta däck.
Man blir arg, gör illa sig, det tar tid - och man skjuter upp det alldeles för länge!

Min lösning blev däckhotell. Jag har däcken hos rara däckfirman i stan. De byter däcken, och gör ren och kollar de andra. Allt för 650 kr per gång. Gott kaffe har det också :D
Ångrar inte en sekund att jag slutade göra det själv.
(bokat tid kl 07 på tisdag :) )

Man blir arg, gör illa sig, det tar tid - och man skjuter upp det alldeles för länge!

Min lösning blev däckhotell. Jag har däcken hos rara däckfirman i stan. De byter däcken, och gör ren och kollar de andra. Allt för 650 kr per gång. Gott kaffe har det också :D

Ja, hade det inte varit för att vi ska flytta hade jag däckhotellat båda bilarna direkt! Så smidigt!

Sist jag bytte däck på hästtransporten (enaxlad) gick domkraften sönder och jag klämde handen mellan stänkskärm och däck. Satan vad ont det gjorde!

Sambon panikinhandlade vinterdäck idag till nya bilen. Tur att den som byter är en kund med kass rygg i behov av kiro. Dvs han kan klämma in sambon tidigare för att få honom att åka dit. ;)

Vi skulle ut och städa efter trimmer- och motorsågs-festivalen igår. Det blåser satan. Sen kommer snön. Sen kommer ngt som var 10000 resor värre: Bondjäääääveln som gödslar åkern runt vårt hus med koskit. Jääääj!
Jag hulkade och försökte andas genom halsduken. Sambon fnissade och tyckte jag var löjlig. Jag gömde mig i vedboden ist och fixade där.

I dag blir det en lugn start av dagen, som inte "tar fart" forran straxt efter 9 nar jag ska hamta Tiny sa hon far vara med pa ett Halloween party pa Eagle's Lodge. Vi stannade till och at middag dar i gar sa henne's foraldrar fick hamta henne darifran ... hon ar djupt impad av haxan som svarar och ogonen lyser nar man klappar handerna ...

hallo.webp

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 111
Övr. Hund Gamla tråden full :) tror siffrorna blev rätt? 😁
9 10 11
Svar
200
· Visningar
9 651
Senast: Trott
·
Tjatter Hittar ingen ny julmusiktråd och det måste vi ju ha :love: Jag börjar med denna gamla goding som jag bara älskar :heart
2
Svar
21
· Visningar
717
Senast: Mirre
·
IT & mobiler Min IPhone SE är bara ett år gammal. Tyvärr har telefonen den sista månaden börjat frysa fast. Inte hela tiden, men ibland. Ibland när...
Svar
0
· Visningar
215
Senast: ufot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Stora shoppingtråden III