Vad gör vi nu då? XCIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ansträngande dag så långt. Först tidigt i stallet för att göra ordning allt. Sen till kontoret i stan. Sen till ett möte på andra sidan stan där jag aldrig varit tidigare och jag tappade mig gps på golvet så hörde knappt vad tanten sa.
Hann precis.
Nu äter jag lite och ska sen ut för att träna hästar och en lektion ikväll. Sen måste jag göra i ordning med ny tråd i en av vinterhagarna.

Klockan ar 7:30 och det ar inte ljust annu :arghh:. I dag ar det dock dags att gora sig i ordning sa jag ar ute pa mina sparmarker nar det blir ljust nog att spara. I regnet. :banghead:
Sedan kommer Camilla, jag tror att jag tar med henne ut till en kompis llama farm sa hon far traffa llamas och en kull pa 11 (!) Great Pyrenees valpar.
Det blir en lang dag i dag!

Annars har hosten och regnet kommit nu. Temperaturerna ar nere i 10-15*C och, som sagt sa regnar det. Nu tappar snart vinrankorna sina lov, det kors runt pa stora tunnor med vin efter vagarna, det ar tur att alla provsmakningar haller oppet over vintern ocksa.
Jag sag en lastbil som tappade en jatte tunna nar han vajde for ett djur pa vagen. Det var en interessant syn med hundratals liter vin som flog runt som ett rosa vattenfall nar det slog i vagen och tunnan exploderade.

IMG_6295.webp

Jag tycker nog man ska sluta med flaggan i topp oavsett. Jag vill få fina referenser.

Fast att slappa lite sista dagen kan knappast påverka referenserna?

De lär inte märka nåt ändå i och med att jag jobbat själv ute i fält. Och tekniskt sett jobbade jag, jag grejade med bilen ett par timmar. Jag gjorde det bara inte så effektivt som jag hade kunnat.

Och @Asko är något på spåren, vi kom verkligen inte bra överens sista månaden. Vi har bråkat om precis allt, chefen och jag (eller via facket då).

Ska bli mycket spännande att se vad de skriver i arbetsbetyget.

For förbi med en flaska whisky till min snälla granne. Han blev påtagligt glad och verkade nästan lite rörd. Vi småskvallrade lite en stund och uppdaterade oss på grannar och aktualiteter. Han tackade så mycket och sa att han skulle montera dit pumpen i vår igen. Fina Gunnar!

Eldar i kökspannan och det sprakar hemtrevligt. Det börjar bli höst på allvar. Ute är det minus 3 grader.
Galenpannan har bestämt sig för att det är dags bli innekatt. Utesäsongen är slut nu. Calvin the Cat går ut och in och det tar nog ett tag till innan han slutligt bestämmer sig för att lammfällen på soffans ryggstöd är trevligare än utelivet.

Mina två yngre arbetskollegor är ute och festar och ringer mig. Ringer upp ja då är de inget viktigt. Dom vet om att jag är hos särbon och ligger och myser , gahh

Vaknade precis med hjärtat i halsgropen. Drömde att jag var på sjukhus och skulle få en spruta :nailbiting: de försökte tvinga mig och jagade mig runt i lokalen med sprutan i högsta hugg. Fy vad otäckt det var!

Jag vaknade med huvudvärken from hell. Låg kvar i sängen ett tag med vovvi. När jag kom ner hade sambon dragit ut för att fixa i trädgården. Det var fruost och en gullig lapp till mig. Sen när han kom in behndlade han mig och huvudvärken försvann.
Jag har hunnit jobba normalt. Sen har vi haft mysigt och lagat mat ihop, sett film etc. Bra dag!
Imorgon får vi städa undan efter sambons adhd-ryck på tomten. Han skulle bara klippa lite gräs. Men han körde också trimmer. Och sen även motorsåg. Så det är sly, buskar och grenar everywhere typ.:rofl:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 112
Övr. Hund Gamla tråden full :) tror siffrorna blev rätt? 😁
9 10 11
Svar
200
· Visningar
9 680
Senast: Trott
·
Tjatter Hittar ingen ny julmusiktråd och det måste vi ju ha :love: Jag börjar med denna gamla goding som jag bara älskar :heart
2
Svar
21
· Visningar
717
Senast: Mirre
·
IT & mobiler Min IPhone SE är bara ett år gammal. Tyvärr har telefonen den sista månaden börjat frysa fast. Inte hela tiden, men ibland. Ibland när...
Svar
0
· Visningar
215
Senast: ufot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka