Vad gör vi nu då? XCIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter och funderar på hur det gick för mannen jag hittade idag. Eller ja.. Jag och jag...
Idag när jag kom till en av portarna på min runda så kom en kvinna ut därifrån. Hon sa till mig att det låg en man på golvet någon våning upp. När jag förvånat frågat om hon inte hade försökt hjälpa honom så svarade hon nej och gick vidare O_o

Sååå jag åkte upp, hittade mannen som var knappt vid medvetande, pratade med honom och försökte ta reda på så mycket som nu gick att ta reda på och sedan ringde jag 112 så att de kunde skicka hjälp. Förhoppningsvis gick det bra för honom. Men alltså. Att någon kan se en person ligga så i ett trapphus och inte ens FÖRSÖKA ta reda på vad som hänt eller kolla så att människan alls lever?! Hon hade sett honom genom den lilla fönsterrutan i hissdörren och helt enkelt åkt vidare utan att göra något alls.

Jag surar lite.
Eftersom det är första vardagen med "normaltid" och min skalle känner att klockan är nästan sex på eftermiddagen/kvällen och det är snart mörkt så jag tror inte att jag kommer att "orka" gå ut och rida när jag kommer hem.
Fast imorgon ser det ut som om jag kan flexa ut ganska tidigt, så jag kan ju ta igen det då.
Hade egentligen kunnat flexa ut tidigt idag, men så var en kollega sjuk och jag blev den som "drabbades" av att vakta till kl 17 idag. För dagen - tro det eller ej - väldigt få bokade akutärenden.
Eftersom vi är rätt välbemannade och är rätt nåbara, så behövdes det inte många akuttider. Fem på hela dagen, tror jag, och det är ju inte mycket.

Ibland önskar jag - när det är sådana lugna och ganska långsamma och tråkiga arbetspass - att man kunde nyttja tiden mer effektivt. Det skulle ju finnas gott om utrymme för planerad verksamhet.
Svårigheten är ju "bara" att det inte går att veta i förskott att det blir en sådan där långsam, sysslolös dag för vissa dagar är det ju desto mer hektiskt.

Kanske skulle utnyttja mitt "surande" till att åka och handla kraftfoder till hästen, kattmat och kattsand om jag nu ändå surar och är för lat (eller trött) för ridning så jag åtminstone får något vettigt gjort.
Och titta på ett par mörka begravningsbyxor (men det ska jag göra på fredag, då jag har lite "spilltid" efter jobbet men före ett inplanerat restaurangbesök).

Exet har varit här under dagen när han ändå passerade trakten.

Nu har jag belysning i min jordkällare! Det blev så himla bra! (och ja, han är elektriker, inget hemmapul)
Synd bara att jag inte kunde vara hemma - speciellt som han skaffat en ny hund. En rottisdam.

Jaha, nästa begravning att bevista :cry:. En vän dog idag igen, var ju på begravning i fredags nu var det dax för nästa.
Fuck Cancer.

Precis undrat varför knappt nån kommit ännu och dessutom ridlektion inställd och då klämmer en ut sig att de inte hunnit byta till vinterdäck ännu. Aha, därav nästan inga här! Själv tänker jag att hur svårt är det att bara byta dem då, eller åka in nån stanns om man inte klarar av det själv :confused:. Eller kanske rent av ta bussen :idea:. Själv väntar jag nu på att pizzan i ugnen ska bli färdig :d

Vi har hyrt ytterligare plats i lagerbyggnaden och måste flytta om. Någon hade brutit av nyckeln i trucken. Så sambon har fått handdra runt enorma pallar med ngt ton typ på i lutning, över trösklar etc.
Hatten av åt min ardenner!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 111
Övr. Hund Gamla tråden full :) tror siffrorna blev rätt? 😁
8 9 10
Svar
198
· Visningar
9 582
Senast: Tajger
·
Tjatter Hittar ingen ny julmusiktråd och det måste vi ju ha :love: Jag börjar med denna gamla goding som jag bara älskar :heart
2
Svar
21
· Visningar
717
Senast: Mirre
·
IT & mobiler Min IPhone SE är bara ett år gammal. Tyvärr har telefonen den sista månaden börjat frysa fast. Inte hela tiden, men ibland. Ibland när...
Svar
0
· Visningar
215
Senast: ufot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka