Försöker jobba men datorn krävde en uppdatering. Så jag startade den. 1h senare har den kommit 20% på vägen
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Samma här, så tar en semesterdag på fredagPå jobb och ska förska få något gjort. Mitt huvud har en tendens till att vandra iväg bara
Det är inte ens så mycket! Bara någon cmSamma vits varje år - rena chocken när snön kommer och allting försenas
Jag läste "manlig" i stället för "mastig" och hann börja fundera på vad det kunde vara för frukost.....Håller på att byta ut till isolerade baljor och ta bort badkaren. Har bara bytt i två hagar än så länge. Sådant tar verkligen alltid längre tid än man tänkt sig. I år har jag iaf varit konsekvent och påsar till varje respektive balja med spännband och ploppar så sluppit leta efter rätt
Ätit ganska mastig frukost. Borde gå ut nu men vill gärna höra hur det gått för Stefan Löfven så dricker just nu kaffe och hoppas de kommer igång snart.
Nej, du är anställd i (4?) månader till, men du är hemskickad. Efter dessa 4 mån ska du anmäla dig till a kassan.Herregud, är jag arbetslös eller inte?! Jag ska tydligen inte anmäla mig hos a-kassan i varje fall.
Jag skrev in mig på arbetsförmedlingen innan så nu är det gjort.
Aha så jag är typ avlönat arbetslös. Jag måste väl ändå skriva in mig på AF?Nej, du är anställd i (4?) månader till, men du är hemskickad. Efter dessa 4 mån ska du anmäla dig till a kassan.
Nej formellt sett är du inte alls arbetslös!! Inte det minsta.Så
Aha så jag är typ avlönat arbetslös. Jag måste väl ändå skriva in mig på AF?
Nej, du måste inte. Du är inte arbetslös förrän dina 4 månader som arbetsbefriad är slut.Så
Egentligen inte ens det. Tekniskt sett är du anställd utan arbetsuppgifter. Så arbetslös av något slag blir du först om 4 mån. Vad gäller af så är det samma. Du kan såklart skriva in dig nu men det gör vare sig till eller från.Så
@tanten @Hjartagna
Äsch, nu blir jag förvirrad ^^ AF sa att jag skulle skriva in mig nu. Men egentligen ska jag alltså vänta 4 månader?
Jag ska få arbetsgivarintyg på torsdag när chefen hämtar bilen, men det blir kanske fel då? Det här är helt nytt för mig... Jag har möte på AF den 12 november, får väl hoppas hon kan reda ut det lite för mig.