Vad gör vi nu då? XCIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Håller på att byta ut till isolerade baljor och ta bort badkaren. Har bara bytt i två hagar än så länge. Sådant tar verkligen alltid längre tid än man tänkt sig. I år har jag iaf varit konsekvent och påsar till varje respektive balja med spännband och ploppar så sluppit leta efter rätt :up:

Ätit ganska mastig frukost. Borde gå ut nu men vill gärna höra hur det gått för Stefan Löfven så dricker just nu kaffe och hoppas de kommer igång snart.

Håller på att byta ut till isolerade baljor och ta bort badkaren. Har bara bytt i två hagar än så länge. Sådant tar verkligen alltid längre tid än man tänkt sig. I år har jag iaf varit konsekvent och påsar till varje respektive balja med spännband och ploppar så sluppit leta efter rätt :up:

Ätit ganska mastig frukost. Borde gå ut nu men vill gärna höra hur det gått för Stefan Löfven så dricker just nu kaffe och hoppas de kommer igång snart.
Jag läste "manlig" i stället för "mastig" och hann börja fundera på vad det kunde vara för frukost.....:D

Herregud, är jag arbetslös eller inte?! Jag ska tydligen inte anmäla mig hos a-kassan i varje fall.
Jag skrev in mig på arbetsförmedlingen innan så nu är det gjort.

F*ck!

Hämtat ut hyrbil- Rök och djurfri.

Jahapp.. Bara börja leta runt bland mina vänner efter att få byta bil ett tag annars får jag jobba hemifrån.

Liten bil så ingen plats för hunden någon stans trots bra hundbur.

Nej jag ser inte alls allt som extra jobb för tillfället.

Aha så jag är typ avlönat arbetslös. Jag måste väl ändå skriva in mig på AF?
Nej formellt sett är du inte alls arbetslös!! Inte det minsta.

Du har en anställning men är befriad från arbete. Du har kontrakt och får lön. Det är bara den lilla detaljen med att utföra arbete som saknas ;)

När du inte längre har ett arbete så ska du anmäla dig till Arbetsförmedling och A-kassa.

Man kan inte både vara anställd och arbetslös. Du är fortfarande anställd.

Aha så jag är typ avlönat arbetslös. Jag måste väl ändå skriva in mig på AF?
Egentligen inte ens det. Tekniskt sett är du anställd utan arbetsuppgifter. Så arbetslös av något slag blir du först om 4 mån. Vad gäller af så är det samma. Du kan såklart skriva in dig nu men det gör vare sig till eller från.

@tanten @Hjartagna
Äsch, nu blir jag förvirrad ^^ AF sa att jag skulle skriva in mig nu. Men egentligen ska jag alltså vänta 4 månader?
Jag ska få arbetsgivarintyg på torsdag när chefen hämtar bilen, men det blir kanske fel då? Det här är helt nytt för mig... Jag har möte på AF den 12 november, får väl hoppas hon kan reda ut det lite för mig.

@tanten @Hjartagna
Äsch, nu blir jag förvirrad ^^ AF sa att jag skulle skriva in mig nu. Men egentligen ska jag alltså vänta 4 månader?
Jag ska få arbetsgivarintyg på torsdag när chefen hämtar bilen, men det blir kanske fel då? Det här är helt nytt för mig... Jag har möte på AF den 12 november, får väl hoppas hon kan reda ut det lite för mig.

Du kan självklart skriva in dig men eftersom du fortfarande står under kontrakt så är du inte formellt arbetslös förrän efter de fyra månaderna. / hon som sitter på AF (just nu i kontor med 16 grader vafan liksom)

Mäh.. Ska skriva ut en fraktsedel, men hur sjutton gör man det när wifi ligger nere och ingen sladd? Nä just det. Teknikens under.

Nu har vi sagt upp huset. På måndag flyttar maken hem till mina föräldrar. Jag bor kvar här ett tag till. Katterna flyttar också. Vi ska ha 30årskalas där på lördag så då får katterna följa med. Jag ska bo helt själv, inte ens en katt som sällskap :arghh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 111
Övr. Hund Gamla tråden full :) tror siffrorna blev rätt? 😁
8 9 10
Svar
198
· Visningar
9 588
Senast: Tajger
·
Tjatter Hittar ingen ny julmusiktråd och det måste vi ju ha :love: Jag börjar med denna gamla goding som jag bara älskar :heart
2
Svar
21
· Visningar
717
Senast: Mirre
·
IT & mobiler Min IPhone SE är bara ett år gammal. Tyvärr har telefonen den sista månaden börjat frysa fast. Inte hela tiden, men ibland. Ibland när...
Svar
0
· Visningar
215
Senast: ufot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka