Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kan man få huvudvärk av att sluta med paracetamol? Käkat Relifex ett par veckor och nu är de slut. Jag har haft fruktansvärd huvudvärk sen igår (tabletterna tog slut i lördags), kan det finnas ett samband?
Det var visst inte paracetamol i dem. Det sa läkaren och jag läste aldrig bipacksedeln Hmm. Jag har nog ätit för mycket värktabletter.
Japp.
Det kan man få av andra värktabletter än de med paracetamol också. Plus att huvudvärk är tydligen en biverkan hos Relifex. Oavsett, var försiktig med dem! Många värktabletter har otrevliga biverkningar och ska tas med respekt.
Inte konstigt jag mår skit nu. Knaprade 2x1 g i två veckor.. Lär väl få nåt liknande hos läkaren för ryggen (norgesic antagligen, det fick jag sist).
Jag är snart mer värktablett än människa känns det som. Och ingenting hjälper..
Vad har du för ryggproblem? Kan träning hjälpa? Att bygga muskler är ju oftast lösningen .
Jag har fått ryggskott. Fick ett träningsschema av sjukgymnasten förra året som jag har följt men det kom tillbaka ändå..
Aj.
Det som hjälp mig är dels min fantastiska kiropraktor, men sen är det muskler som behövs. Jag blir även hjälpt av kyla, det smärtlindrar bäst. Promenera och rör dig så mycket du kan, ju mer stilla desto värre om det är ett vanligt ryggskott. Det gör skitont, men rörelse hjälper. Svinga armarna, rör dig genom kroppen.
Jag går så mycket jag kan, sitta ner går inte och jag har ingen lust att ligga ner hela dan. Så jag håller mig i rörelse. Försökte jobba igår men det var dumt (jag får böja mig mycket i jobbet och det gjorde vansinnigt ont).
Kiropraktor hade behövts men ekonomin säger nej..
Min är ansluten till landstinget, så det är subventionerat. Annars kan man ofta få det som friskvård. Det kostar mer att bli sjukskriven än att besöka kiropraktor brukar jag tänka. Utan subventioner kostar ett besök 500. En karensdag kostar betydligt mer.