Vad gör vi nu då? Del XCVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag STRYPER snart shettisen - hon är inne i en av sina rymmarperioder igen :arghh: ! Tack och lov går det månader emellan varven, men hon är HELT omöjlig när hon håller på. Sedan - helt plötsligt - upphör det igen som om det aldrig hade hänt..... O_o

Jag hade glömt hur det var att ha egensinnig urtidsponny när jag fick hem Islands-houdini på träning. Man får så mycket mindre att analysera, förebygga och förekomma med halvpantade halvblod. :laugh:
Min ponnygubbe besinnade sig på äldre dagar. Men i ett stall med tråkiga hagar och kass el fick de försöka hämta in honom ca 20 ggr per dag. Inte poppis när han åt upp stallägarens tulpaner. :angel:

Jag hade glömt hur det var att ha egensinnig urtidsponny när jag fick hem Islands-houdini på träning. Man får så mycket mindre att analysera, förebygga och förekomma med halvpantade halvblod. :laugh:
Min ponnygubbe besinnade sig på äldre dagar. Men i ett stall med tråkiga hagar och kass el fick de försöka hämta in honom ca 20 ggr per dag. Inte poppis när han åt upp stallägarens tulpaner. :angel:
Har man halvkass el på hagarna får man skylla sig själv som stallägare :laugh:

Har man halvkass el på hagarna får man skylla sig själv som stallägare :laugh:

Det var en rätt speciell stallägare som sen gick i KK. Jag hade betalat för att få lurvig ponny klippt. Skedde inte. Och när han rymde sattes han sen i sjukhage som permanent lösning. Då flyttade vi på dagen typ. Sen blev det rätt tomt där när övriga droppade av en efter en och ingen ville vara anställd där..
Sen nöjde sig monsterponnyn med att rymma från folk till och från hagen istället. Han var också speciell. 😂

Öken. Jag borde tydligen inte köra folkabuss...Har "lyckats" fixa två skador på bilen på 5 dagar. Trångt som f-n och jag missade att ha full koll och fixade skador på bilen. Blir väl avskedad snart. Chefen vet om skadan i fredags men dagens nya skada har jag inte vågat berätta om. I fredags blev han tokig så jag vill verkligen inte berätta om nästa skada.

Speaking of kontaktannonser...

27569

Gått promenad med hundarna.

Imorgon ska det vara molnigt hela dagen, så det blir det att vara mest inne. Ska måla om en sängstomme. Dammsuga hela huset. Såvidare jag inte blir kass pga mens.

Jag hade ju bestämt mig för att sluta rida. Jag har varken tid, råd eller ork. Men den här jävla abstinensen håller på att ta kål på mig :arghh:

Igår fick vi e-post från immigrationsverket här i Australien om att skicka in kompletterande uppgifter.

Utdrag ur belastningsregistret i Australien för oss båda samt från Sverige för mig.
Samt en hel radda med "nya bevis" att vi fortfarande är ett par, jag och min sambo. Eftersom vi ansökte augusti 2017 har vi inte laddat upp mer dokument senast december 2017 så det är ju förståeligt.
Vi har 28 dagar på oss.
Hoppas mitt visum går igenom snabbt efter detta, känner hopp!

Jag har ångest. För en halvtimme sen vaknade jag av magsmärta. Vårdbesök är inplanerat p.g.a. detta men det är inte förrän om två dagar. Jag känner för att åka in akut (fast det går ändå inte att göra något mer än ta smärtstillande.)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag kommer åka buss till jobbet framöver. Det innebär en promenad på cirka tio minuter till stationen. I höstrusket och vinterkylan...
2 3
Svar
50
· Visningar
1 302
Senast: sthu
·
Mat Jag pendlar en bit till det nya jobbet (tåg, buss) och för att inte behöva gå upp ännu tidigare har jag börjat äta frukost på tåget...
Svar
16
· Visningar
907
Senast: Milosari
·
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
56 57 58
Svar
1 141
· Visningar
30 552
Samhälle Snart är vintern på intågande (😎) och som erfaren yrkeschaufför blir det tydligare och tydligare att Sveriges (åtminstone på många...
2
Svar
32
· Visningar
1 476
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar