Vad gör vi nu då? Del XCVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Måste åka och hämta en ny diskmaskin efter jobbet. Den halvtrasiga gav upp helt igår.... Vi bestämde oss för en likadan, eftersom den gamla ju trots allt har funkat perfekt fram tills det att det blev något stort fel på den. Så det blir ett par tusenlappar som jag hellre hade gjort något annat med. Samtidigt som bilen fick en omgång nya däck för ytterligare några tusenlappar. Inget bra sammanträffande för sparkontot detta..... :down: Men, men både diskmaskin och däck bör ju hålla i några år sedan. Men det finns ju mycket ANNAT som också kan gå åt pipsvängen när som helst..... :nailbiting: Den eviga våndan hos en hus-, bil- och djurägare...... ;)

Tack för alla likes och grattis! :love: Har landat lite nu och försöker undvika fundera på vad jag gett mig in i. Har ett hus jag ska gå på visning på om ett par veckor. Ser rätt trist ut men allt dyrt (tak, fönster, kök, badrum) är hyfsat nyrenoverat plus det ligger granne med ett fantastiskt naturreservat. Dessutom hörntomt så bara en granne. Får se hur det går mvh kan noll och intet om hus :D

Så fort som jag mår sämre så blir magen ett stort svart hål av "fyll mig" NU. Ingen mat ger mättnad utan suget kvarstår. Hjärnan är ingen vidare hjälp när man vill leva mer hälsosamt.

Blivit erbjuden förlängt vik här på städet. Jag vet inte vad jag ska säga.. Tre veckor till att börja med (en av dem är jag i Amsterdam) men förmodligen kommer det bli mer. Jag sa att jag skulle tänka på saken, men att jag helst inte är här på det här stället.
Jag tänker att ett tråkigt jobb är bättre än inget jobb. Men jag hade sett fram emot att sluta :angel:

Tack för alla likes och grattis! :love: Har landat lite nu och försöker undvika fundera på vad jag gett mig in i. Har ett hus jag ska gå på visning på om ett par veckor. Ser rätt trist ut men allt dyrt (tak, fönster, kök, badrum) är hyfsat nyrenoverat plus det ligger granne med ett fantastiskt naturreservat. Dessutom hörntomt så bara en granne. Får se hur det går mvh kan noll och intet om hus :D

Ta det lugnt bara och se till att göra en ordentlig besiktning. Yta går alltid att fixa till, det viktiga är att det är en bra planlösning. Plus att man ska ha känslan "Här vill jag bo" :)

Blivit erbjuden förlängt vik här på städet. Jag vet inte vad jag ska säga.. Tre veckor till att börja med (en av dem är jag i Amsterdam) men förmodligen kommer det bli mer. Jag sa att jag skulle tänka på saken, men att jag helst inte är här på det här stället.
Jag tänker att ett tråkigt jobb är bättre än inget jobb. Men jag hade sett fram emot att sluta :angel:

Om du tackar ja kanske du kan omförhandla dina 3 månaders uppsägningstid till 1 månad i alla fall?
Så är du ju inte så bunden :)

Precis som du skriver så är ett tråkigt jobb bättre än inget jobb. Du får se det som att det tråkiga jobbet kan ge en rolig fritid :)

Om du tackar ja kanske du kan omförhandla dina 3 månaders uppsägningstid till 1 månad i alla fall?
Så är du ju inte så bunden :)

Nä, det förhandlar de inte bort. Har redan frågat facket och de säger tvärnej till det. AG går på samma linje. Tyvärr, för min del..

Febrig och kallsvettig men ska åka iväg för ett jobbmöte (En av ”mina” ungdomar ska på ett lite känsligt möte och jag har lovat att följa med). Men sen blir det raka vägen hem i sängen igen.

Jäkla förkylning att komma olägligt. Har mötet idag, ett annat viktigt möte imorgon och ska ju på GHS på lördag! :mad:

Om man är för sjuk för att gå till jobbet ,så är man för sjuk för att göra annat oxå.
Det där beror ju helt på vad man jobbar med och vilken sjukdom man har. Jag hade ju massa epilepsi-anfall när jag hade den där hjärntumören. Låg ungefär på 3 anfall/dag. Min chef vägrade ha en person med okontrollerad epilepsi på jobbet och jag kan se några andra yrken med där man inte kunnat satt mig i arbete också, precis som att vissa absolut hade fungerat åtminstone på deltid. Jag pratade även med vårt skyddsombud om det hela när läkaren en snabbis tänkte att jag skulle ut i arbete på 25% eller vad det var och skyddsombudet vägrade ge godkännande på det (chefen vägrade fortfarande och drog igång världens grej för att hitta en lösning innan läkaren insåg att det var dumt och sjukade mig på 100%). Då hade skyddsombudet gått in och och satt stopp pga min säkerhet.

Trots detta kunde jag göra massa andra saker. Tröttare än vanligt såklart men jag kände ju att jag behövde roa mig med något för att inte ruttna. Så jäkla roligt är det ju inte att gå hemma hela dagarna i ett par år som det ändå rörde sig om :p

Jag har ångest. För en halvtimme sen vaknade jag av magsmärta. Vårdbesök är inplanerat p.g.a. detta men det är inte förrän om två dagar. Jag känner för att åka in akut (fast det går ändå inte att göra något mer än ta smärtstillande.)

Nån gång i halvåret får jag ngt liknande. Enorma magsmärtor, såpass att svetten rinner men det brukar lätta med smärtstillande och en kokhet dusch. Du kanske skulle testa duschen? Hjälper mer än man tror. Sen hjälper det att tänka för sig själv att man kommer överleva ;)
Borde kanske kolla upp vad det är men det händer så sällan att jag hittills känt att jag överlever liksom. Tror att det kan vara sviter/ngn skada efter att jag blev väldigt sjuk i Mexico för några år sedan. Det började iom det

Nån gång i halvåret får jag ngt liknande. Enorma magsmärtor, såpass att svetten rinner men det brukar lätta med smärtstillande och en kokhet dusch. Du kanske skulle testa duschen? Hjälper mer än man tror. Sen hjälper det att tänka för sig själv att man kommer överleva ;)
Borde kanske kolla upp vad det är men det händer så sällan att jag hittills känt att jag överlever liksom. Tror att det kan vara sviter/ngn skada efter att jag blev väldigt sjuk i Mexico för några år sedan. Det började iom det
Det kan vara retrograd menstruation. Alla kvinnor får det någon gång, vissa oftare.

Jag har haft det besvärligt för flera år sedan, men nu tror jag att det kan vara myom som stör mig (eller något liknande). Mina vanliga trix hjälper liksom inte längre.

Min mage spökar mer än vanligt och det kanske påverkar min mentala hälsa också. Har provat lite olika receptfria mediciner men inget hjälper egentligen. Besvärligt. Jag har absolut noll lust att söka vård pga av detta. Besvären kommer och går lite men jag är aldrig helt bra.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag kommer åka buss till jobbet framöver. Det innebär en promenad på cirka tio minuter till stationen. I höstrusket och vinterkylan...
2 3
Svar
50
· Visningar
1 302
Senast: sthu
·
Mat Jag pendlar en bit till det nya jobbet (tåg, buss) och för att inte behöva gå upp ännu tidigare har jag börjat äta frukost på tåget...
Svar
16
· Visningar
907
Senast: Milosari
·
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
56 57 58
Svar
1 141
· Visningar
30 499
Samhälle Snart är vintern på intågande (😎) och som erfaren yrkeschaufför blir det tydligare och tydligare att Sveriges (åtminstone på många...
2
Svar
32
· Visningar
1 476
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar