Vad gör vi nu då? Del XCVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Snälla, sluta vikthetsa.

Bryr mig inte så mkt om vikten (har ingen fungerande våg) men gillar bara inte att vara fluffig, ha valkar, att röra mig tungt, att inte känna igen mig själv och kroppen. Är van att vara hyfsat lätt liksom, att kläderna passar osv.

Bryr mig inte så mkt om vikten (har ingen fungerande våg) men gillar bara inte att vara fluffig, ha valkar, att röra mig tungt, att inte känna igen mig själv och kroppen. Är van att vara hyfsat lätt liksom, att kläderna passar osv.
Att röra sig tungt ar få fördelar, möjligtvis i tunnelbanan, man kan flytta på folk som stanar just när rulltrapan slutar. de flyttar sig när tranan kommer och knuffar,

Staden har ar "de rikas paradis". 75% av alla bilar ar Bentley's (halften cabriolet :crazy: Jag visste inte ens att Bentley gjor cabrioleter) Ferrari och annat gammalt skrap :cautious: (Sjalv kor jag runt med en Subaru som ser lite lagom sliten ut, med tva jatte burar i bilen sa inget annat far plats. Det ser verkligen ut som "hon som kom fran landet och ingenting vet")

Jag star pa en RV camping dar man ser 4 olika "klumpar" av bergtoppar med sno pa ... mycket vackert och i dag skulle jag ta en bild och visa. I dag ar det molningt. Bergs topparna har gomt sig i molnen hela dagen.:meh:

Sa har kommer nagra bilder fran vagen over bergs kedjan istallet nu nar jag antligen kollat vad som fanns i kameran.

Sa har ser det ut mellan tva bergskedjor (och pa massor av platser runt oknen) nu nar det ar var. Oknen ar gul (och pa manga stallen bla) sa langt ogat nar
55630468_2122543807824720_2687890245797543936_n_zpspxtar37s.jpg

Mellan nasta tva bergskedjor var sanden for fattig for den sortens prakt ... sa dar var det mer "normalt" okenlandskap
53720059_2098366920242409_1536247614947721216_n_zps8ykuqjlt.jpg

Det ar ett landskap som alltid "talar till mig" och jag ar sa oerhort fascinerad av oken ... tyvarr ar det nu nar det borjar bli varmt som skaller, koppar, och andra giftiga ormar kommer ut och lagger sig i solen. Det innebar att det ar allt for laskigt att lata hundarna springa losa och promenaderna blir inte alls lika langa och in i sjalva oknen som jag brukar ga.

Usch vad segt det var att gå upp idag. Hade gärna legat kvar i sängen ett tag till.. Men icke! Dags att åka till jobbet! Idag har jag hjälp på skolan så det är ju bra. Skönt att slippa göra allt själv och kul med sällskap.

Efter ännu ett knäppt svar igår, och klargörande med ambassaden om visat har jag skicakt email tillbaka till både admin och nya chefen och påpekat att det de säger inte stämmer och att jag inte alls kan anlända i landet på "fel" visa och sedan ansöka om arbets visa. Till chefen sa jag rakt ut att vad deras admin personer säger till mig är illegalt.

Jag har också ifrågasatt varför de vill att jag ska vara på "föreläsnings besök" i en månad när det är meningen att jag ska börja jobba och att deras påstående att allt blir lättare är fel eftersom jag då är där på fel visa och sedan måste lämna landet igen för att ansöka om rätt visa i ett annat land för att sedan flyga tillbaka :meh:

Till chefen påvisade jag även att jag redan förlorat över 100,000 SEK i inkomst för att jag tackade nej till ett kort tids kontrakt pga dem och at jag inte har råd att hamna ännu mer i skuld för ett "jobb" där de inte kan garantera när jag kan börja jobba.

Större forsknings institution som anställer utländskt konstant = de borde ha bättre koll så det känns som att allt är på flit för att få mig att hamna i skiten

Positivt dock: igår träffade jag fräna maker space människor som är på tour genom SE Asia, fick se the Science Cluster här i Penang vilket är helt fantastiskt (de get STEM stöd till regionen med workshops, outreach och håller klasser för skolor och allmänheten och tillandahåller arbetsutrymmen för en massa projekt för vem som nu betalar för det).

Idag har jag också gått och beställt nya business cards :banana:Äntligen.

Nu har jag även lyckats med att skicka in ansökan om F-skatt :banana:

För F you till akademisk karriär där de verkar tro att de kan ha vilka krav som helst, göra vad som helst och man har inget val annat än att lyda även när de inte betalar lön.

Det är som att det har missat att man får mer betalt utanför akademien med mindre strul :meh:
Iaf, frilansar nu inom data/statistik anlys, GIS analys, R och Python programmering osv (och C, kanske). Förhoppningsvis får jag tag på några kontrakt inom den närmaste månaden, men tänkte skriva web scraping kod idag för att stärka CVn på den sidan.

Tar tag i web sidan i morgon för den behöver omstruktur och en till professionell page bara för det här :cautious:

Jag funderar på var jag ska börja med min företagsidé.... suck...

Hur gör man? Jag behöver info om vissa saker men vill inte röja min idé för vem som helst?

Ätit frukost och druckit första kaffekoppen. Hästarna fick gå in för att äta frukost så fötterna inte är leriga när hovslagaren kommer senare på fm.
Nu ska jag få iording barnen inför fritids och dagis innan jag åker hem igen och börjar jobba :)

Kanske borde säga till farsan att skicakt in om att registrera ett företag på hans address 🤣

Sen kolla om han när han levererar sin sko kartong med kvitton, räkningar och fakturor till min kusin (revisor) för sitt företag, kan ta med mina också :angel:

Beställde precis också ett glassvåffeltorn till lunch....jag har inte ätit socker på ett tag, och när jag gjort det de senaste månadenra har det varit minimalt med socker. Rapporterar om hur bra jag är på kodning när jag är sockerhög går senare 🤣

Besiktat min markis. Tydligen hade personen som satte upp den bra koll för enligt kontrollanten var det märket ”bästa på marknaden”. Så behövde bara smörja upp den och har beställt ny duk. Gött!

Har också hunnit plåta lite till insta/blogg och nu iväg till söder för att fixa fransar. Sjukt varmt ute insåg jag, svettas i min päls

Jag har varit hos tandläkaren. Jag var upp i varv när jag kom dit och inte blev det bättre av att jag inte lyckades få en app i telefonen att fungera så jag kunde inte lyssna på musik under behandlingen. Så där låg jag och var upprörd. Och när tandis gjorde ett avtryck av överkäken så höll jag på att spy.

Men nu är det över och jag måste sätta igång och jobba utav bara he----e.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag kommer åka buss till jobbet framöver. Det innebär en promenad på cirka tio minuter till stationen. I höstrusket och vinterkylan...
2 3
Svar
50
· Visningar
1 302
Senast: sthu
·
Mat Jag pendlar en bit till det nya jobbet (tåg, buss) och för att inte behöva gå upp ännu tidigare har jag börjat äta frukost på tåget...
Svar
16
· Visningar
907
Senast: Milosari
·
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
57 58 59
Svar
1 164
· Visningar
31 080
Senast: sthu
·
Samhälle Snart är vintern på intågande (😎) och som erfaren yrkeschaufför blir det tydligare och tydligare att Sveriges (åtminstone på många...
2
Svar
32
· Visningar
1 476
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar