Vad gör vi nu då? Del XCVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Igår var jag uppe i varv, men inte p.g.a. stress utan snarare förväntan.

Jag stressar inte längre. För ett och ett halvt år sen fick jag en utmattningsdepression så livet anpassas efter det.
Okej. Jag utgick ifrån mig själv lite. Jag har själv brottats med depression hela mitt vuxna liv och för mig är inte stress och oro något jag kan välja bort. Jag tänkte alltså mer på typ psykisk stress än typ "jobba 15 timmar om dagen".

Men om du var uppe i varv av något annat hoppas jag det var positivt! :)

Okej. Jag utgick ifrån mig själv lite. Jag har själv brottats med depression hela mitt vuxna liv och för mig är inte stress och oro något jag kan välja bort. Jag tänkte alltså mer på typ psykisk stress än typ "jobba 15 timmar om dagen".

Men om du var uppe i varv av något annat hoppas jag det var positivt! :)
Aha, du menar så. Ångest och oro har jag mycket erfarenhet av tyvärr, men jag har inte märkt om det påverkar mina drömmar. Däremot kan jag få svårt att somna eller så vaknar jag för tidigt.

Jag var uppe i varv för att jag väntar på besked om jag får åka iväg med medryttarponnyn på träning.

Kl är 18.40 och jag sitter på verandan med en cigg och ett glas vin.
Ska snart gå in och börja laga middag. Jag har hittat en "tjock korv" här i Australien som motsvarar falukorv (fast nyttigare gissar jag, mer 'riktigt kött') så ikväll blir det "falukorv" i ugn!! Yum yum! :d

19.30 börjar Married at first sight. Väldigt underhållande :laugh:

Kl 20.30 är det lottodragning. Jackpott 70 miljoner dollar. Jaa drömma kan man ju... you gotta be in it to win it!

Jag och sambon (som jobbar ikväll) har redan planer på vad vi vill göra för 70 millar (dollar) :rofl:

På jobbet och vet inte riktig vad jag vill ta tag i först.

Funderar på att städa kontoret på grejer och se om motivationen att ta tag något dyker upp.

Aha, du menar så. Ångest och oro har jag mycket erfarenhet av tyvärr, men jag har inte märkt om det påverkar mina drömmar. Däremot kan jag få svårt att somna eller så vaknar jag för tidigt.

Jag var uppe i varv för att jag väntar på besked om jag får åka iväg med medryttarponnyn på träning.
Jag drömmer som sagt ofta om folk eller djur i mitt liv som varit döda sedan länge om jag mår dåligt. Svårt att somna har jag tack och lov sällan men jag kan ibland vakna ofta och sova oroligt.

Jag är t.ex i processen att köpa bil just nu. Jag var och tittade på en som jag väntade med för jag trodde jag hittat något bättre, när den visade sig vara något annat än jag trott bestämde jag mig typ mentalt för den första bilen istället. Åkte tillbaka dit men då var den såld :(

Detta var drygt en vecka sedan och jag har svårt att släppa det. Det känns typ som att jag missat min enda chans, att allt kommer bli skit nu osv, helt orimliga tankar men så fungerar min hjärna. När jag var hos föräldrarna igår kväll pratade vi om bilköpet vilket gjorde att det här liksom drog upp till ytan för mig igen.

Inatt vaknade jag vid strax efter 3 och kunde verkligen inte släppa detta. Bara låg och ältade om och om igen i huvudet. Jag har fortfarande inte lärt mig hantera det här beteendet faktiskt. Argumentera eller prata högt med mig själv hjälper inte. Jag brukar gå upp och kolla serie eller något för att liksom ge hjärnan något annat att tänka på så kan det släppa efter ett tag.

Idag har jag alltså varit vaken sedan 3-tiden och är måttligt trött, kommer bli en lång dag..

Köpt biljetter till Pistvakt i juli år mig och maken :D Vi firar 10 år tillsammans i mitten av augusti så vi tänkte ta hotellnatt och middag också när vi ändå ska iväg på showen, så blir det vårt firande :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag kommer åka buss till jobbet framöver. Det innebär en promenad på cirka tio minuter till stationen. I höstrusket och vinterkylan...
2 3
Svar
50
· Visningar
1 302
Senast: sthu
·
Mat Jag pendlar en bit till det nya jobbet (tåg, buss) och för att inte behöva gå upp ännu tidigare har jag börjat äta frukost på tåget...
Svar
16
· Visningar
907
Senast: Milosari
·
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
56 57 58
Svar
1 153
· Visningar
30 999
Senast: Enya
·
Samhälle Snart är vintern på intågande (😎) och som erfaren yrkeschaufför blir det tydligare och tydligare att Sveriges (åtminstone på många...
2
Svar
32
· Visningar
1 476
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar