Vad gör vi nu då? Del XCVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Klockan ar 11:30 (pa kvallen, jag ar for trott for att rakna ut vad det blir i Svensk tids rakning :o) och jag har precis kommit tillbaka efter en hel dags jobb med hundar. Forst hela dagen med andras hundar och nu i kvall med mina egna.
Kvallarna ar super roliga nar vi ar nagra "vardags-tranare" som tranar ihop med en figge/dommare/"super tranare" i IPO (IGP).
I gar vrickade Diva en framfot, men det sag bra ut efter ett par minuter sa aven om hon inte fick hoppa i gar och att hon tagit det lungt i dag har jag inte tankt narmare pa det.
I kvall var det sa himmelens roligt att springa efter apport bocken att hon tydligen "brot till" foten igen. Sa nu blir det vila for lilla damen i minst tva veckor. 😳 Undrar hur det ska ga.:cautious:

Nu har jag hallt upp ett glas vin, matat hundar, och haller pa att varva ner. Det blir sakert natt har ocksa sa smaningom.:p

Överreagerade jag igår natt?

Sambon och jag var ner på puben en sväng. Kommer hem runt kl 23 och jag går och lägger mig. Sambon går över till grannen för han är inte trött än. Inget konstigt med det.

Tills jag vaknar upp runt kl 03 och hör sambon gå in och ut ur huset men hör också en annan röst som jag inte känner igen, både inne i vårt hus men sen ute på verandan.
Sambon kommer in i sovrummet och det första jag säger/viskar är "who the fck is that". Och han svarar att det är X, och att han (sambon) lovat X att få slagga i vårt gästrum.

Bakgrund: Min sambo är bekant med X sedan flera år men aldrig så de umgås och definitivt inte en enda gång under de nästan 3 år som jag och sambo vart ihop. Jag har hört X's namn massvis av gånger men jag har inget ansikte på karln).

Jag säger tvärnej och typ "you're insane" till min sambo och att jag inte vill ha en främmande karl i huset imorrn när jag vaknar och ska göra morgonkaffe och att han kan ge honom $20 till en taxi istället och åka hem till sitt.

Sambon blir nog lite sårad och känner sig lite dum som nu måste skicka iväg sin bekant. X förstår dock (sambons ord) och bestämmer sig för att gå hem. (Jag vet inte var han bor). Inget mer med det.

Men idag har jag funderat på om jag överreagerade? Borde jag låtit sambons bekant sova i vårt gästrum?

Jag hade kanske resonerat annorlunda om jag gått med till grannen och träffat X osv...

Sambon och jag var ner på puben en sväng. Kommer hem runt kl 23 och jag går och lägger mig. Sambon går över till grannen för han är inte trött än. Inget konstigt med det.

Tills jag vaknar upp runt kl 03 och hör sambon gå in och ut ur huset men hör också en annan röst som jag inte känner igen, både inne i vårt hus men sen ute på verandan.
Sambon kommer in i sovrummet och det första jag säger/viskar är "who the fck is that". Och han svarar att det är X, och att han (sambon) lovat X att få slagga i vårt gästrum.

Bakgrund: Min sambo är bekant med X sedan flera år men aldrig så de umgås och definitivt inte en enda gång under de nästan 3 år som jag och sambo vart ihop. Jag har hört X's namn massvis av gånger men jag har inget ansikte på karln).

Jag säger tvärnej och typ "you're insane" till min sambo och att jag inte vill ha en främmande karl i huset imorrn när jag vaknar och ska göra morgonkaffe och att han kan ge honom $20 till en taxi istället och åka hem till sitt.

Sambon blir nog lite sårad och känner sig lite dum som nu måste skicka iväg sin bekant. X förstår dock (sambons ord) och bestämmer sig för att gå hem. (Jag vet inte var han bor). Inget mer med det.

Men idag har jag funderat på om jag överreagerade? Borde jag låtit sambons bekant sova i vårt gästrum?

Jag hade kanske resonerat annorlunda om jag gått med till grannen och träffat X osv...
Jag vet inte om du överreagerade, men jag förstår verkligen inte varför en bekant till din sambo (som du hört talas om flera gånger, dvs ingen person han träffat samma kväll...) inte skulle kunnat sova i gästrummet!? Jag hade själv inte haft några problem alls med det!

Jag hade blivit mer irriterad av att behöva bli väckt den tiden på dygnet. Ni har ett gästrum. Tanken är väl ändå att gäster ska kunna använda det vid behov ;)

Jag rockar sockorna! Ni också väl? :D

Bifogade filer

• 20190321_100102.webp
    20190321_100102.webp
    179,6 KB · Visningar: 8
Jag hade blivit mer irriterad av att behöva bli väckt den tiden på dygnet. Ni har ett gästrum. Tanken är väl ändå att gäster ska kunna använda det vid behov ;)
Alltså vi hyr huset som har två sovrum. Den dagen jag kan bygga mitt eget hus blir det med en "granny flat" på tomten, alltså gästhus. Inte inne i mitt eget hus.

Jag tyckte nog att kl 03 på morgonen inte var rätt tid att erbjuda någon, för mig främmande, att sova över, utan att konsultera mig först

Jag vet inte om du överreagerade, men jag förstår verkligen inte varför en bekant till din sambo (som du hört talas om flera gånger, dvs ingen person han träffat samma kväll...) inte skulle kunnat sova i gästrummet!? Jag hade själv inte haft några problem alls med det!

Ja alltså, uppenbarligen har (hade? Jag vet inte än, har inte träffat sambon idag än då vi jobbar olika tider, han kommer hem om nån timme eller så) jag problem med att sambon bjöd in en bekant kl 03 på morgonen utan att konsultera mig.

@Seabaz Tyckte inte du överreagerade men jag hade personligen inte reagerat på samma sätt. Jag hade låtit X slagga över. Tycker inte du gjorde fel som skickade hem X. Behöver inte ha dåligt samvete för det :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag kommer åka buss till jobbet framöver. Det innebär en promenad på cirka tio minuter till stationen. I höstrusket och vinterkylan...
2 3
Svar
50
· Visningar
1 302
Senast: sthu
·
Mat Jag pendlar en bit till det nya jobbet (tåg, buss) och för att inte behöva gå upp ännu tidigare har jag börjat äta frukost på tåget...
Svar
16
· Visningar
907
Senast: Milosari
·
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
53 54 55
Svar
1 098
· Visningar
29 024
Senast: Liten
·
Samhälle Snart är vintern på intågande (😎) och som erfaren yrkeschaufför blir det tydligare och tydligare att Sveriges (åtminstone på många...
2
Svar
32
· Visningar
1 476
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar