Överreagerade jag igår natt?
Sambon och jag var ner på puben en sväng. Kommer hem runt kl 23 och jag går och lägger mig. Sambon går över till grannen för han är inte trött än. Inget konstigt med det.
Tills jag vaknar upp runt kl 03 och hör sambon gå in och ut ur huset men hör också en annan röst som jag inte känner igen, både inne i vårt hus men sen ute på verandan.
Sambon kommer in i sovrummet och det första jag säger/viskar är "who the fck is that". Och han svarar att det är X, och att han (sambon) lovat X att få slagga i vårt gästrum.
Bakgrund: Min sambo är bekant med X sedan flera år men aldrig så de umgås och definitivt inte en enda gång under de nästan 3 år som jag och sambo vart ihop. Jag har hört X's namn massvis av gånger men jag har inget ansikte på karln).
Jag säger tvärnej och typ "you're insane" till min sambo och att jag inte vill ha en främmande karl i huset imorrn när jag vaknar och ska göra morgonkaffe och att han kan ge honom $20 till en taxi istället och åka hem till sitt.
Sambon blir nog lite sårad och känner sig lite dum som nu måste skicka iväg sin bekant. X förstår dock (sambons ord) och bestämmer sig för att gå hem. (Jag vet inte var han bor). Inget mer med det.
Men idag har jag funderat på om jag överreagerade? Borde jag låtit sambons bekant sova i vårt gästrum?
Jag hade kanske resonerat annorlunda om jag gått med till grannen och träffat X osv...