Vad gör vi nu då? Del XCVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har färg-panik. Såhär i dagsljus ser jag tydligt att fönsterfodret är målat i denna brutna färg, men fönsterbågen är ljusare. Nån typ standard ”Sthlms-vit”. Ska måla om bågen eftersom jag nu får spröjs. Vilken färg ska jag välja? Ska bågen vara ljusare eller vågar jag köra på denna brutna färg på rubbet? Övriga snickerier i lägenheten har denna brutna färg som på bilden...

Help!

Visa bifogad fil 26932
Jag slår fortfarande ett slag för skrikrosa med gula prickar. Eller schackrutigt :cool::p

Pratar med mamma på messenger och viker tvätt, har dock matpaus med bebis som har somnat i mitt knä (L). Funderar på om man ska gå ut en sväng kanske

Gyn ringde mig, hade fått svar på proverna. Inget avvikande, men ska prova med en medicin ett tag. Ett piller till i samlingen...O_o
Ska vila lite nu. Sedan packa iordning och åka till mötet ikväll

Ska söka ett jobb jag inte vill ha men garanterat kommer få - för att hundarna ska slippa vara ensamma så mycket. Känns absolut som den absolut bästa anledningen till att byta jobb, men känns även surt för att jag trivs så bra på mitt jobb jag har nu.

Tänk om de i toppen bara kunde fatta att vi behöver ha kvällsmottagning och att man jobbar mer effektivt hemifrån.

Har har frukt och not trad blommat klart och den forsta varen redan dragit forbi. I dag regnar det ... vilket inte hander pa sommaren i Merced sa var ar det tydligen i alla handelser. :p

Nu ar det dags att starta dagen. Jag ar fortfarande trott, men jag kan sova i morgon, innan det ar dags att jobba med hundar pa Fredag igen.

Har färg-panik. Såhär i dagsljus ser jag tydligt att fönsterfodret är målat i denna brutna färg, men fönsterbågen är ljusare. Nån typ standard ”Sthlms-vit”. Ska måla om bågen eftersom jag nu får spröjs. Vilken färg ska jag välja? Ska bågen vara ljusare eller vågar jag köra på denna brutna färg på rubbet? Övriga snickerier i lägenheten har denna brutna färg som på bilden...

Help!

Visa bifogad fil 26932
Jag skulle valt en med kallare ton i. Kanske ljusblågrågrönaktig.
När man har så ljusa väggar som du så tycker jag det är snyggt med något mörkare spröjs (och tvärtom om väggarna är mörkare).

Jag skulle valt en med kallare ton i. Kanske ljusblågrågrönaktig.
När man har så ljusa väggar som du så tycker jag det är snyggt med något mörkare spröjs (och tvärtom om väggarna är mörkare).

Målaren förklarade att eftersom så mkt ljus kommer rakt in (söderläge och fritt liggande) så uppfattas spröjsen/fönsterram och foder mörkare. Därför rekommenderade han en ljusare färg. Det blev en vit svagt bruten åt grått.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag kommer åka buss till jobbet framöver. Det innebär en promenad på cirka tio minuter till stationen. I höstrusket och vinterkylan...
2 3
Svar
50
· Visningar
1 302
Senast: sthu
·
Mat Jag pendlar en bit till det nya jobbet (tåg, buss) och för att inte behöva gå upp ännu tidigare har jag börjat äta frukost på tåget...
Svar
16
· Visningar
907
Senast: Milosari
·
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
52 53 54
Svar
1 075
· Visningar
28 625
Senast: Halfrek
·
Samhälle Snart är vintern på intågande (😎) och som erfaren yrkeschaufför blir det tydligare och tydligare att Sveriges (åtminstone på många...
2
Svar
32
· Visningar
1 476
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar