Vad gör vi nu då? Del XCVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bokat kiropraktor :up: Fast nu slog det mig att han inte tog mitt namn och nummer. Jaja, det blir bra ändå.
Hade så vansinnig ont i ländryggen när jag vaknade i morse. Måste legat konstigt eller nåt..

Är vaken och dricker kaffe! Inväntar snickaren som äntligen ska spröjsa mitt fönster. Har torkat av fönstret och röjt undan omkring.
Känner mig lite velig kring kvällens event. Är bjuden till nån slags fest med Cullbergbaletten och tänker att det kan ju vara kulurellt och trevligt sådär. Plus att mat och dryck ingår :angel: men så kom jag precis på att jag nog är introvert och hellre skulle vilja sitta hemma, äta godis och kolla på Netflix. Dilemma. Borde jag pallra mig dit ändå eller ska jag lämna återbud?

Är vaken och dricker kaffe! Inväntar snickaren som äntligen ska spröjsa mitt fönster. Har torkat av fönstret och röjt undan omkring.
Känner mig lite velig kring kvällens event. Är bjuden till nån slags fest med Cullbergbaletten och tänker att det kan ju vara kulurellt och trevligt sådär. Plus att mat och dryck ingår :angel: men så kom jag precis på att jag nog är introvert och hellre skulle vilja sitta hemma, äta godis och kolla på Netflix. Dilemma. Borde jag pallra mig dit ändå eller ska jag lämna återbud?

Jag hade pallrat mig dit :D kan iofs bero på att det största eventet som sker i byn där jag befinner mig är tacokväll i aktivitetshallen... och det är inte ens varje vecka :rofl:

Edit: Nej, jag har aldrig varit dit :laugh:

Jag hade pallrat mig dit :D kan iofs bero på att det största eventet som sker i byn där jag befinner mig är tacokväll i aktivitetshallen... och det är inte ens varje vecka :rofl:

Haha! :D Tänker att jag borde gå dit pga kulturellt event. Imorgon ska jag umgås med modefolk igen på nån release-grej. Här kanske jag kan träffa lite annat folk liksom som variation. Får ta med mig min kulturelle basker-kompis ;)

Ha ha ha.
Du - introvert och skulle hellre stanna hemma.
Nä den går vi inte på. :rofl:

Ta dig o kragen och pallra dig dit. Om inte annat för att förgylla deras fest :up: Man blir peppig och glad av andra glada människor. Godis är dessutom inte bra för dina viktambitioner (som är totalt onödiga)

Har färg-panik. Såhär i dagsljus ser jag tydligt att fönsterfodret är målat i denna brutna färg, men fönsterbågen är ljusare. Nån typ standard ”Sthlms-vit”. Ska måla om bågen eftersom jag nu får spröjs. Vilken färg ska jag välja? Ska bågen vara ljusare eller vågar jag köra på denna brutna färg på rubbet? Övriga snickerier i lägenheten har denna brutna färg som på bilden...

Help!

26932

Återhämtar mig från gårdagens umgänge. Ett jättehärligt gäng - men de senaste två gångerna vi setts har det bara pratats om småbarn och allt som hör där till :cautious: senaste året har alla utom jag och en tjej till fått barn vilket verkligen förändrat de här träffarna... Jag har inget emot deras kids eller att de pratar om dem så klart - men seriöst, en hel kväll? Försökte byta ämne flera gånger genom att prata om sådant vi pratade om förr, typ brexit, semesterplaner, husrenoveringar osv, men det var inte så intressant längre.

Återhämtar mig från gårdagens umgänge. Ett jättehärligt gäng - men de senaste två gångerna vi setts har det bara pratats om småbarn och allt som hör där till :cautious: senaste året har alla utom jag och en tjej till fått barn vilket verkligen förändrat de här träffarna... Jag har inget emot deras kids eller att de pratar om dem så klart - men seriöst, en hel kväll? Försökte byta ämne flera gånger genom att prata om sådant vi pratade om förr, typ brexit, semesterplaner, husrenoveringar osv, men det var inte så intressant längre.

Sådant är så trist... och något jag faktiskt inte upplevt med mina vänner som har fått barn. De har varit överlyckliga över att prata om annat och prata med en vuxen efter en längre tids föräldraledighet :D

Sådant är så trist... och något jag faktiskt inte upplevt med mina vänner som har fått barn. De har varit överlyckliga över att prata om annat och prata med en vuxen efter en längre tids föräldraledighet :D

Jag har flera andra vänner som fått barn som inte alls är så här, men jag vet inte.. Det kanske ger med sig så småningom. Lite tråkigt är det onekligen.

Har färg-panik. Såhär i dagsljus ser jag tydligt att fönsterfodret är målat i denna brutna färg, men fönsterbågen är ljusare. Nån typ standard ”Sthlms-vit”. Ska måla om bågen eftersom jag nu får spröjs. Vilken färg ska jag välja? Ska bågen vara ljusare eller vågar jag köra på denna brutna färg på rubbet? Övriga snickerier i lägenheten har denna brutna färg som på bilden...

Help!

Visa bifogad fil 26932
Jag tycker att det är snyggast om allt är i samma nyans.
Men att tänka på då är ju att det kanske inte kan målas om bara på insidan av fönsterbågen, utan även mellan glasen för att det inte ska se konstigt ut innifrån. Men visst har du målare som fixar det?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag kommer åka buss till jobbet framöver. Det innebär en promenad på cirka tio minuter till stationen. I höstrusket och vinterkylan...
2 3
Svar
50
· Visningar
1 302
Senast: sthu
·
Mat Jag pendlar en bit till det nya jobbet (tåg, buss) och för att inte behöva gå upp ännu tidigare har jag börjat äta frukost på tåget...
Svar
16
· Visningar
907
Senast: Milosari
·
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
52 53 54
Svar
1 063
· Visningar
28 326
Samhälle Snart är vintern på intågande (😎) och som erfaren yrkeschaufför blir det tydligare och tydligare att Sveriges (åtminstone på många...
2
Svar
32
· Visningar
1 476
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar