Vad gör vi nu då? Del XCII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varit till stan o handlat, givetvis glömt hälften, men nu åker jag tametusan inte in förrän till helgen.

Jaha, då kom jag till skott och åkte ända till K-rauta för att köpa tapet. När jag kom hem så upptäckte jag att 2 av 3 rullar var det fel färgnyans på. :turd: De är så förvillande lika och så låg de i samma låda. Varken jag eller säljaren märkte att alla inte var samma färg. Så nu får jag åka tillbaka och byta två rullar. Kul :meh:.

Men jag kan i alla fall börja fixa i ett hörn.

Bilen ville inte starta på fm, för batteriet hade laddat ur under natten :mad: Så jag fick gå ner till Ica och hämta ut paket, med en släpkärra på släptåg. Ett paket var svintungt.
Packat medicinlådan. Packat snäckor och postat de.
Fick hjälp av min kompis att få iordning på det kar jag började med igår. Så nu är det rent igen och väntar på nya innevånare:sneaky::sneaky:
Städat hos landisar och duschat lille dvärgen.
Slösurfar nu innan det är dags för kvällsfika, tv och natta alla djur.
I morgon är det jobbardag igen:cry:

Jaha, då kom jag till skott och åkte ända till K-rauta för att köpa tapet. När jag kom hem så upptäckte jag att 2 av 3 rullar var det fel färgnyans på. :turd: De är så förvillande lika och så låg de i samma låda. Varken jag eller säljaren märkte att alla inte var samma färg. Så nu får jag åka tillbaka och byta två rullar. Kul :meh:.

Men jag kan i alla fall börja fixa i ett hörn.
Trycknummren måste matcha annars blir det nyansskillnad. Går att luras lite och använda de diffande numren och våderna i hörn om tapeten är slut.

Trycknummren måste matcha annars blir det nyansskillnad. Går att luras lite och använda de diffande numren och våderna i hörn om tapeten är slut.
Om rullarna har olika trycknummer kommer det inte att synas då alla väggar är småsnuttar. Väggsnutt ett går det åt 2½ våd till. Till väggsnutt två går det åt 2 våder och lite till. De andra väggarna är det lite svårt att räkna hur mycket det går åt på då det är många småsnuttar på olika ställen. Jag får nog ihop det oavsett och ingen kommer se om det är olika trycknummer.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
4 221
Senast: Yrsel
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat några varv till på mitt förhållande till mat, efter att jag skrev mitt blogginlägg om det här tidigare...
Svar
13
· Visningar
3 588
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa Min 14 veckors valp är en kräsen individ. Det är min teori iallafall. När hon kom hem fick hon bozita robur för valpar. Kräktes av...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 278
Senast: isafore
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
8 782

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka