Vad gör vi nu då? del LXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
@cili hoppas personalen skärper till sig.
Ni hade knappast suttit bägge med bebisen 24/7 om ni varit hemma.
Man måste få lov att pausa speciellt med det ni varit med om .
Har en jag känner som varit med om samma resa och hon fick alltså påminna personalen om medicin och mat till bebisen...

Idag har vi haft pappas begravning. Tung och sorgligt, va längesen jag grät något så fruktansvärt. Men samtidigt känns det som en tung milstolpe är nådd, nu tittar vi framåt. Och hoppas att 2018 blir ett bättre år än 2017 var.

Mhm.. nog brakar det lös i morgon alltid, mamma messade precis att hon tänker mota hit pappa o hunden, när de har hemstäd på plats. Iofs bra, för pappa ska frosta av frysen åt mig, dessutom ska han få byta gaspatron på bubblemakern och försöka lista ut vilket ljus i ena julljusstaken i fönstret som pajat.

Jag kommer ju vara fullt upptagen med att mata hunden med korv (han äter så dåligt stackarn), och baka. Hmm... kanske ska dra iväg o köpa en förpackning köttbullar, för säkerhets skull om han inte vill ha korv... hunden alltså.

Chefen tittade in hos mig och lämnade en avtackningsblomma. Hen kunde inte låta bli att prata om hur svårt allt varit när jag varit anställd. Alla konflikter som varit (dvs att folk runt mig sprungit till chefen och berättat både det ena och det andra - varav minst hälften är rena påhitt).

Blomman var en orkidé. Min hatblomma. Men jag log och pratade. När bästa kollegan skulle gå hem så fick han blomman. :heart

Sådär, en sak avklarad.
Nu är det bara två dagar till den här veckan och fyra nästa vecka.

Chefen tittade in hos mig och lämnade en avtackningsblomma. Hen kunde inte låta bli att prata om hur svårt allt varit när jag varit anställd. Alla konflikter som varit (dvs att folk runt mig sprungit till chefen och berättat både det ena och det andra - varav minst hälften är rena påhitt).

Blomman var en orkidé. Min hatblomma. Men jag log och pratade. När bästa kollegan skulle gå hem så fick han blomman. :heart

Sådär, en sak avklarad.
Nu är det bara två dagar till den här veckan och fyra nästa vecka.

Jag är imponerad av att hen inte råkade få blomman i huvudet :angel: :D

Ska kvällsfika och titta på dumburken snart. Måste bara mata fiskarna innan
Funderar på att göra varm choklad med marsmallows. Har sådana i skåpet någonstans

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
54 814
Hundhälsa Min yngsta hund (2 år) vill efter ett tag inte äta den maten hon tidigare ätit. Till en början fick hon torrfoder, och det kunde gå...
Svar
15
· Visningar
666
Senast: YlvaG
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 170
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 224
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar