Vad gör vi nu då? del LXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har alltid min platta igång med en serie när jag gör mig iordning på morgonen, duschar och sådana saker. (Tystnad är trist :p ) Den serien försvinner från Viaplay vid midnatt. Vad ska jag nu ha igång i bakgrunden? :arghh:

Sånt suger, en gång tog de bort ett avsnitt när jag hade ungefär hälften kvar :mad:

Både och antar jag, mest det förstnämnda. Jag har allt spenderat några nyårsaftnar själv förr, och det går ju även om det är deppigt. :)
Är inte helt lätt val. Tänker att risken att du blur sjuk är något lägre eftersom han redan varit det nu under längre tid. Men febern hade varit bra Om den var borta gärna minst ett dygn (som riktlinje) innan du kommer -för att minska risken att du ska bli smittad.
Tror att du får ta fördelar mot nackdelar. Känner du att du skulle kunna klara att bli sämre sen att det är värt det så åk. Känner du att du vill göra allt för att undvika det så är det bätttre att stanna hemma. Så lite fördelar mot nackdelar. Låt hjärtat välja :)

Är inte helt lätt val. Tänker att risken att du blur sjuk är något lägre eftersom han redan varit det nu under längre tid. Men febern hade varit bra Om den var borta gärna minst ett dygn (som riktlinje) innan du kommer -för att minska risken att du ska bli smittad.
Tror att du får ta fördelar mot nackdelar. Känner du att du skulle kunna klara att bli sämre sen att det är värt det så åk. Känner du att du vill göra allt för att undvika det så är det bätttre att stanna hemma. Så lite fördelar mot nackdelar. Låt hjärtat välja :)

Haha, tack för att du underlättade (inte alls) genom att säga att jag ska låta hjärtat välja ;):angel: Jag genomsyras mest hela tiden av beslutsångest. Men gällande det här är det ovant att höra till en "riskgrupp" när det kommer till influensa osv, känner mig lite som en sjuklig åldring!

Så skönt att ha gjort massa saker för sista gången i år.
Jag har tillexempel duschat för allra sista gången det här året, känns rätt skönt att inte behöva tänka på det förrän nästa år!
Ska göra en annan jobbig grej nu, men tack och lov behöver jag inte göra det heller förrän nästa år sen. Dvs gå och lägga mig :angel:

Jag har beslutsångest! Planen är att spendera nyår med mitt ex, och bo över där en dag eller två. Tyvärr har han varit sjuk i typ en vecka, verkade bli bättre men idag fick han feber igen. Grejen är att jag står på medicin som dämpar immunförsvaret, och att en influensa rent teoretiskt sett skulle kunna trigga andra saker för mig. Men det känns dels väldigt egoistiskt att välja bort aktiviteter för att någon stackare är sjuk och ganska ensamt att fyra nyår själv. Hjälp mig att bestämma mig, snälla!

Jag chansar inte. En vanlig förkylning tar betydligt längre tid för mig att bli av med än för någon "normal". Värre saker än så kan göra att jag blir inlagd. Min omgivning vet om det här så jag blir förvarnad om de är sjuka så jag kan ta ställning till om jag vill ses eller ej.

Jag kan tillägga att jag verkligen inte har bacillskräck men jag tänker mig för en extra gång i sådana här situationer.

Och så tog jag en snabbkoll på facebook och såg ett inlägg av en gammal (före detta) vän, och började tänka på henom och de andra vännerna jag hade. Så nu är jag rätt ledsen :meh::down:

Jag chansar inte. En vanlig förkylning tar betydligt längre tid för mig att bli av med än för någon "normal". Värre saker än så kan göra att jag blir inlagd. Min omgivning vet om det här så jag blir förvarnad om de är sjuka så jag kan ta ställning till om jag vill ses eller ej.

Jag hoppades lite på att du skulle svara, du har ju också nedsatt immunförsvar och har lite mer erfarenhet än vad jag har. Min omgivning vet också om det, men det har nog faktiskt inte behövts omsättas i praktiken innan. Det blir alltså första gången jag ställer in en aktivitet av den här orsaken, och det känns sådär :cool:

Haha, tack för att du underlättade (inte alls) genom att säga att jag ska låta hjärtat välja ;):angel: Jag genomsyras mest hela tiden av beslutsångest. Men gällande det här är det ovant att höra till en "riskgrupp" när det kommer till influensa osv, känner mig lite som en sjuklig åldring!
Ok då säger jag stanna hemma och gör det lite festligt. Kolla på fyrverkerierna och skåla in det nya året!

Det är ett "familjerecept".... ;) Uppfunnet av min faster och en vän på ca 70-tal. Man blandar ungefär 1 dl ljus sirap, 3 msk ketchup, 2 msk olja, 2 msk soja och 3 tsk senap. Tillsätter sedan salt och peppar efter smak. Det är grundreceptet. Sedan har jag börjat lägga till lite andra saker ibland. Som idag pressade jag i vitlök och kryddade med lite ingefära. Sedan lade jag i kycklinglåren i crockpotten, hällde över såsen (eller, det ÄR egentligen en marinad) och satte det på "låg" i 5 timmar. Vilket var helt perfekt lagom :) !
Tack! Det ska jag testa både lät och såg gott ut :)

Insåg precis att jag bara lyssnat på mamma och inte kollat någon kalender själv :banghead: v1 är ju nästa vecka, eller hur? Dvs ridkursen börjar om en v? :banghead: jag hatar när saker bara anges i veckonummer och inte datum! :arghh:

Lagt en rejäl hög med kuddar i sängen och ska testa att sova bort begynnande förkylningen, får se om jag ställer in nyåret med vännerna.
Hoppas slippa det men risken finns helt klart men hoppas JB (John Blund :p) vill ha en ordentlig natt med mig.
Jag sova redan och seriöst försök väldigt ovant men känns förståndigt och vuxet. :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
90 91 92
Svar
1 824
· Visningar
49 304
Hundhälsa Min yngsta hund (2 år) vill efter ett tag inte äta den maten hon tidigare ätit. Till en början fick hon torrfoder, och det kunde gå...
Svar
15
· Visningar
664
Senast: YlvaG
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 170
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 224
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar