Vad gör vi nu då? Del LXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Då vädret är minst sagt nyckfullt så fortsätter jag mitt fixa allt småskit jag tidigare duckat,hittills har det blivit tapetsering av 2 väggar i mini closeten den 3e behöver spacklas (avskyr att spackla så spar det) taklister till gästrummet sorterade o utplacerade, dörrfoder till sovrumsdörr sågat o uppspikat,tummen fick en smäll också :arghh:, nu kaffe o muffins.
Sen bära upp hyllan,en gipsskiva,försöka sortera tillbaka berget av saker som står mitt på golvet där uppe :o och om orken finns kvar o ryggen medger så spika upp taklisterna.
Jag är helt säker på att det saknas golvlister i den stora walk in closeten.:yuck:

Då vädret är minst sagt nyckfullt så fortsätter jag mitt fixa allt småskit jag tidigare duckat,hittills har det blivit tapetsering av 2 väggar i mini closeten den 3e behöver spacklas (avskyr att spackla så spar det) taklister till gästrummet sorterade o utplacerade, dörrfoder till sovrumsdörr sågat o uppspikat,tummen fick en smäll också :arghh:, nu kaffe o muffins.
Sen bära upp hyllan,en gipsskiva,försöka sortera tillbaka berget av saker som står mitt på golvet där uppe :o och om orken finns kvar o ryggen medger så spika upp taklisterna.
Jag är helt säker på att det saknas golvlister i den stora walk in closeten.:yuck:
Du din lilla Duracell kanin! knäck dig inte vet jag.
/hallonsaft mullar i med lite bestämt tonläge och skakar på huvudet.

:cautious:
Det är inte ens i början av mitt morgonkaffe :o
Inte mitt heller, min kaffeautomat rymmer 1,2 liter vatten och den tömmer jag på en dag. :o

Sådär, nu är returhäcken för virke återlämnad och jag TROR dom litar blint på mig då dom bara öppnar bommen utan att kolla på släpet om jag har nåt på. :D Ärlighet varar längst i alla väder. :up:

Kompisens kärra är också återlämnad så nu får jag ägna mig åt att fortsätta panela gavelspetsen. :)

Men det där fixar du ju lätt, kan Timell bygga en Friggebod samt inreda den och fixa gångar och planteringar runt den på ett avsnitt så borde du ju hinna det där innan eftermiddagskaffet. :D
"Timell, fuskbyggarnas okrönte konung." :p

Kommer inte iväg till mormor idag heller.
Men nu har hon fått plats på boende så hon flyttar nästa vecka, jag hoppas det går bra även om hon inte får komma hem, som hon har kämpat för.
Men jag vet att hon inte ger upp, hon ger aldrig upp :love:

Tyvärr blir det ännu längre för mig att gå, och någon buss funkar ju inte...

Senast ändrad:
Polisen ringde upp mig här i Värnamo. Tydligen har en man med rullator försvunnit och nu har de hittat rullatorn vid spåren i Smålandsstenar. Jag har ringt tkl som är där och två tåg som är på väg dit för möte, mer än så kan jag inte göra förutom att hoppas på att de hittar mannen välbehållen långt ifrån spåren.

Polisen ringde upp mig här i Värnamo. Tydligen har en man med rullator försvunnit och nu har de hittat rullatorn vid spåren i Smålandsstenar. Jag har ringt tkl som är där och två tåg som är på väg dit för möte, mer än så kan jag inte göra förutom att hoppas på att de hittar mannen välbehållen långt ifrån spåren.

Åh nej, så fruktansvärt :( Hoppas allt går bra.

Gårdagen var härlig med heldag på Liseberg. Uppehåll och lite folk så ungarna hann åka allt de ville! :up: idag har vi tagit det ganska lugnt och firat maken med smörgåstårta till lunch och i kväll blir det skaldjursbuffe här hemma i lägenheten. Mamma har varit här från 13 och går mig redan på nerverna :crazy: jag försökte smita undan ut på balkongen och hon följde efter, jag gick in och hon följde efter....

Läskigt! Hoppas dom hittar honom välbehållen ....

Jag har pysslat i stallet hela dagen, hämtat hö, pysslat med kaninerna, hönsen, städat hagar och stall och myst häst, precis vad jag behövde i dag :love:
Nu sitter jag utanför stallet i solen med hundarna och funderar på om jag ska åka hem och äta och åka tillbaka senare för att fodra eller om jag ska vänta kvar några timmar till innan hemgång :confused:

Som alltid händer det något med den där jä*la vägen och i dag var så klart inget undantag även om det är löst nu
;) Tålamod är en dygd :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag ska upp till Sundsvall ett par dagar och kommer spendera en dag på egen hand när sambon jobbar. Vad hittar man på där uppe tro...
Svar
15
· Visningar
557
Senast: Exile
·
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
67 68 69
Svar
1 374
· Visningar
38 237
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 056
Senast: Krålus
·
Tjatter Vill fixa lite Halloweenfirande hemma i morgon alla fall, vi kommer inte iväg på något i år. Men vad ska jag göra för mat? Vi åt pizza...
Svar
16
· Visningar
464

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka