Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är det verkligen, har vaknat flera gånger i natt.Ja, det är tomt att sova själv när man blivit bortskämd med att sova sked. Och det blir ytterligare en vecka till här med att sova ensam.
Då funkar vi ungefär likadant, jag lägger mig ungefär 2 på natten, somnar alltid direkt och sover till 8-9 och behöver vakna långsamt sen. När jag hade häst blev dom "smittade" av samma dygnsrytm och det hände att jag gick ner till stallet i 9-snåret, hittade en sömntuta som bara tittade upp med blicken "äh kom och lägg dig igen vet ja" och då kunde vi sova tillsammans till 10.Jag trodde att nattjobb skulle passa mig men det gick inte alls. Det var helt omöjligt att somna på morgonen och jag hamnade tillsist i en totalkrasch. Morgontid är bara ok när jag släpper ut hästarna. Börjar jobba halv åtta några dagar i veckan och det är en plåga. Jag är vaken men inte redo för människor före tio.
Och jag är tvärt om, sova tätt tillsammans har jag aldrig kunnat annat än med hästar och jag vill helst sova ensam. Förresten så har jag faktiskt aldrig haft en tanke på att ha en relation, det känns inte bra helt enkelt. Jag är "the loner".Det är det verkligen, har vaknat flera gånger i natt.
Nåt liknande var det här, men jag har löst det åt sommargrannarna som vägen är till för genom att jägarna får stå hos mig istället för här finns plats. Likadant flisbilar och andra tyngre fordon som behöver av eller omlastningsplats, dom behöver inte fråga längre utan är det ingen bil på aktuell infart (jag har 2) så är det bara att ställa sig eller containrarna här. När jag fixade tomten längst ute vid vägen så tippade kommunen några lass gammalt bärlager där och drog ut med hyveln så där kan man både lasta om timmer, containrar och mötas. Det är en bit av tomten jag inte har nån nytta av så då kan den lika gärna användas till sånt.I kväll kom nya jägare, dom blockerade min väg, vägrade flytta på sig och tackade för att jag och alla andra dom bor runt omkring förstörde deras jakt i kväll.
Han hävde oxå att han inte kunde nå han som hade bilen som satt i ett annat torn så jag kunde gå därifrån.
Han var inte riktigt beredd på att jag kan jaktreglerna och såg mäkta förvånad ut när jag upplyste honom om dom och gav honom 30 minuter att flytta bilen annars skulle jag blockera hans bil med min transport. Det tog skruv
Men fan vad trött jag blir på alla konflikter gällande vägen. Pratade med Lantmäteriet i dag och väntar på sista ok om att ingen hävd finns innan vi stänger vägen för all trafik och gubbkräket med en stor låst grind dessvärre kunde det ta några veckor innan jag får svar
Äh kör MacGyvervarianten, billiga neoprenesockor, då kan man gå i foppatofflor året runt oavsett väder.Måste köpa nya skor tror jag med. De jag har läcker...
Att förklara för en avlägsen släkting att dricka 16 koppar kaffe och röka 25 cigg om dagen kan vara en stor del till att hon har hälsoproblem.
Frågan är bara om hon vill ta till sig det hela eller fortsätta leva i förnekelsen.Att förklara för en avlägsen släkting att dricka 16 koppar kaffe och röka 25 cigg om dagen kan vara en stor del till att hon har hälsoproblem.
Jag har jobbat natt större delen av mitt liv. På morgonen var det långis med hunden o sen hem o äta riktig mat. Somnade i regel mellan 11-12 o sov till 18. dusch o frukost, sen iväg på långis o lämna hunden hos nattmatte, fungerade perfekt för mig.Jag trodde att nattjobb skulle passa mig men det gick inte alls. Det var helt omöjligt att somna på morgonen och jag hamnade tillsist i en totalkrasch. Morgontid är bara ok när jag släpper ut hästarna. Börjar jobba halv åtta några dagar i veckan och det är en plåga. Jag är vaken men inte redo för människor före tio.