Vad gör vi nu då? Del LXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
I kväll kom nya jägare, dom blockerade min väg, vägrade flytta på sig och tackade för att jag och alla andra dom bor runt omkring förstörde deras jakt i kväll. :banghead: :rage: :arghh: :meh:
Han hävde oxå att han inte kunde nå han som hade bilen som satt i ett annat torn så jag kunde gå därifrån.
Han var inte riktigt beredd på att jag kan jaktreglerna och såg mäkta förvånad ut när jag upplyste honom om dom och gav honom 30 minuter att flytta bilen annars skulle jag blockera hans bil med min transport. Det tog skruv :sneaky:

Men fan vad trött jag blir på alla konflikter gällande vägen. :( :down: Pratade med Lantmäteriet i dag och väntar på sista ok om att ingen hävd finns innan vi stänger vägen för all trafik och gubbkräket med en stor låst grind :sneaky: dessvärre kunde det ta några veckor innan jag får svar :eek: :down:
:banana::banana: På dom bara !:up:

Det snöade i Sverige någonstans hörde jag igår. Jag dansar glädjedansen. Vintern är snart här :love: Förvisso vill jag ha lite höst innan..:cautious:
Vinter? Snö? För att ordagrant citera "Mäla" som kör bärgare här "ska du ha stryk din jävel?" :rage: Han är 2 meter lång, byggd som en oxe och helt livsfarligt råstark samt har kort stubin när det behövs, annars är han kul att retas med. :p

Men hur mycket strul kan det vara runt en vägstump?! Helt ofattbart vilka arslen du träffar på och att det måste bli så krångligt för dig. Hoppas verkligen att det löser sig och att du får lite lugn och ro.
Jag ju förstå att det blir rörigt, han säger nämligen till dessa människor att han antingen har servitut eller äger vägen själv och ger dom fri lejd, Sen kommer jag och säger annorlunda. Dom flesta förstår dock bara man pratar med dom men stolpskotten i kväll var riktiga rövhattar :meh: men se sätta sig på den lilla ensamma hästtjejen gick inte :sneaky:
Tack, jag hoppas med på mer lugn och ro framöver, jag avskyr verkligen konflikter :cautious:

Det blev en sen kväll i stallet. Jag provade att rida på ett nytt ställe och hamnade lite vilse så jag fick vända några gånger från olika ställen för att hitta rätt. Två hundar skällde ut oss också. Hästen är hundvan men de där var lite otäcka. Tur jag satt kvar när han sprätte iväg.

En timme och tre kvart var vi ute. Herr häst var svettig efteråt trots att vi nästan bara skrittade men han stressade lite på hemvägen och höll på att få hjärtsnörp igen när vi red förbi en hage med en nordsvensk bakom en häck och den rörde på sig.

Tittar på Älska mig igen och längtar ihjäl mig efter killen :love: Han är och fiskar med några kompisar i helgen så vi träffas inte förrän på söndag. Sedan jobbar han natt så vi kommer inte sova tillsammans på minst en v. :( Så tomt att sova själv ju

Är på Liljan nu. Inte mycket folk än. Min mage har ballat ur efter maten :arghh:
Just ja, såg två brudar med solglasögonen på här inne :rofl::rofl: vet inte om dom försökte vara coola, men det såg mest fjantigt ut O_o

Tittar på Älska mig igen och längtar ihjäl mig efter killen :love: Han är och fiskar med några kompisar i helgen så vi träffas inte förrän på söndag. Sedan jobbar han natt så vi kommer inte sova tillsammans på minst en v. :( Så tomt att sova själv ju
Ja, det är tomt att sova själv när man blivit bortskämd med att sova sked. Och det blir ytterligare en vecka till här med att sova ensam.

Burit ut lilla vovvi som idag ser ut som man sytt ihop charkuterier på magen. Tur att hon kissar på kommando!
Imorgon kommer pojkvännen som varit borta lääänge.
Han ska ta med en behandlingslampa som jag ska köra på vovvi för bättre läkning.
Hon stirrade på mig med förnärmade vitögon när jag kom med tratten inför att jag måste sova.

Både hon och hästen är som stora slukhål av needyness nu. Skojade om att jag får köpa en Baby-björn för 600kg och släpa runt på båda dygnet runt.

Fast idag är allt intaget o stängt :p
Ja jag blir hungrig vid denna tiden och en god macka är lätt att fixa.
Mycket bra av dig att komma ihåg det :laugh:
Din dygnsrytm, precis som min, verkar följa ett eget mönster. Sova 2 gånger per dygn skulle passa mig mycket bättre. Tyvärr håller inte resten av min omvärld med.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag ska upp till Sundsvall ett par dagar och kommer spendera en dag på egen hand när sambon jobbar. Vad hittar man på där uppe tro...
Svar
15
· Visningar
556
Senast: Exile
·
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
66 67 68
Svar
1 355
· Visningar
37 440
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 056
Senast: Krålus
·
Tjatter Vill fixa lite Halloweenfirande hemma i morgon alla fall, vi kommer inte iväg på något i år. Men vad ska jag göra för mat? Vi åt pizza...
Svar
16
· Visningar
464

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka