Vad gör vi nu då? Del LXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Då var det helg igen och två veckor på jobbet .Har setat i lastbilen mest hela tiden och det verkar bli mer av den vara dom närmaste veckorna och på söndag blir man gräsänkling igen för en månad

Köpt några filer från Etsy som jag ska ha till tygväskorna jag ska sälja sen. Funderar fortfarande på om jag ska åka till Borlänge ikväll eller inte :banghead: Och, om jag i så fall skulle lyxa till det och käka på Pinchos innan? Men känner mig "töntig" som då skulle gå ut och äta själv för att sen gå på nattklubb själv :meh:

Har nyligen avslutat ett förhållande, fy vad det gör ont både psykiskt och fysiskt. Förutom det så krånglar kroppen igen :cry:

Jag sover, äter och gråter. Känns inte särskilt stabilt, men förhoppningsvis blir det bättre om några veckor. Läser lite i tråden men har inte mycket att tillföra just nu.

*kram* till alla som har det kämpigt just nu.
:heart

Känner mig sjukt låg idag och för första gången sen uppbrottet med M vill jag tröstäta. Tyvärr sitter jag ute i skogen och har ingen chans att komma iväg till en affär :arghh:
Är det ångest som gör att du vill tröstäta? Ös ut det här i så fall! Vi kanske inte är lika goda som choklad eller vad det är du suktar efter, men vi kan åtminstone lyssna :heart

Har varit ledsen och haft ångest idag. Tom gråtit en skvätt. Antagligen för att jag är orolig över djuren och det är jobbigt att se Vovvi i det här skicket. Och inte kunna röra henne där jag brukar för att lugna iom stora sår.
Men jag fick veta idag att jag får åka på jobbresa till Australien och få utbildning där dessutom.
Jätteroligt!
Har aldrig varit där. Men det är ngt jag vill se innan jag dör.
Gilla på Australiendelen, inte på det övre såklart :heart

:heart

Är det ångest som gör att du vill tröstäta? Ös ut det här i så fall! Vi kanske inte är lika goda som choklad eller vad det är du suktar efter, men vi kan åtminstone lyssna :heart

Gilla på Australiendelen, inte på det övre såklart :heart

Det är ångest! Så pass att jag funderar på att gå tillbaka till honom. Det gör ont i hela kroppen, vet fan inte vart jag ska ta vägen. Kram :heart

Har nyligen avslutat ett förhållande, fy vad det gör ont både psykiskt och fysiskt. Förutom det så krånglar kroppen igen :cry:

Jag sover, äter och gråter. Känns inte särskilt stabilt, men förhoppningsvis blir det bättre om några veckor. Läser lite i tråden men har inte mycket att tillföra just nu.

*kram* till alla som har det kämpigt just nu.

Ska jag bjussa på kaffe och corgi nästa vecka?

När smärtan gick ner igen och verkade hålla sig där så körde sambon iväg mig till stallet (jag har nog bara varit där själv en enda gång, för jag vet aldrig när smärtan kommer öka och då är det skönt att kunna langa över hästen och få hjälp hem). Vi har nu varit ute på vår första lilla familjetur utan betesreduceraren (eller ja, den hängde på sambons axel, men behövde inte användas), och hon skötte sig med bravur.
Det verkade funka att gå helt back to basics och bara träna enkla grejer som start, stopp och back på ridbanan ett tag, samt med en modifierad grimma. Det blev jackpot även för hästen idag, för vi hittade ett äppelträd där hon fick smaka. Sambon får dock hålla sig några meter på avstånd tills vidare, tills vi befäst det braiga beteendet mer och övat honom lite på en annan (enklare) häst.

viysxCn.jpg

Det är ångest! Så pass att jag funderar på att gå tillbaka till honom. Det gör ont i hela kroppen, vet fan inte vart jag ska ta vägen. Kram :heart
Du behöver inte ta vägen någonstans. Andas, ventilera här och ta hand om dig själv :heart.
Det fanns en anledning till att du bröt med honom. Vill han ändra på förutsättningarna så vet han ju mycket väl vad som krävs. Tills dess kommer det ju bara att bli samma scenario en gång till om du går tillbaka.

+1 på det som @cili sagt. Hon är klok.

Att fundera på att gå tillbaka är en vanlig reaktion, men det förändrar ingenting. Det man vill gå tillbaka till är ju de där lyckliga stunderna när allt var bra, hjärnan har rensat bort allt det som faktiskt gjorde ont och målar upp en falsk bild. En utopi som inte finns.

Skriv av dig här, läs gamla inlägg och var snäll mot dig själv :heart

När smärtan gick ner igen och verkade hålla sig där så körde sambon iväg mig till stallet (jag har nog bara varit där själv en enda gång, för jag vet aldrig när smärtan kommer öka och då är det skönt att kunna langa över hästen och få hjälp hem). Vi har nu varit ute på vår första lilla familjetur utan betesreduceraren (eller ja, den hängde på sambons axel, men behövde inte användas), och hon skötte sig med bravur.
Det verkade funka att gå helt back to basics och bara träna enkla grejer som start, stopp och back på ridbanan ett tag, samt med en modifierad grimma. Det blev jackpot även för hästen idag, för vi hittade ett äppelträd där hon fick smaka. Sambon får dock hålla sig några meter på avstånd tills vidare, tills vi befäst det braiga beteendet mer och övat honom lite på en annan (enklare) häst.

viysxCn.jpg
:banana::banana:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 004
Senast: Krålus
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 478
Senast: Grazing
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 703
Senast: Inte_Ung
·
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 499

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka