Vad gör vi nu då? Del LXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mycket bra av dig att komma ihåg det :laugh:
Din dygnsrytm, precis som min, verkar följa ett eget mönster. Sova 2 gånger per dygn skulle passa mig mycket bättre. Tyvärr håller inte resten av min omvärld med.
Min dygnsrytm är helt åt pipan sen jag fick mina diskbråck,då gick jag tills jag var så trött att jag kunde somna,jag kunde ses vandra runt i byn som en vaktande vålnad oavsett väder.
Så framåt 04-06 tiden är jag slut,men jag är min egen chef så det gör inte så mycket.
Och där tog regnet slut.

Min dygnsrytm är helt åt pipan sen jag fick mina diskbråck,då gick jag tills jag var så trött att jag kunde somna,jag kunde ses vandra runt i byn som en vaktande vålnad oavsett väder.
Så framåt 04-06 tiden är jag slut,men jag är min egen chef så det gör inte så mycket.
Och där tog regnet slut.
Så jäkla jobbigt allt måste bli när kroppen säger upp sig sådär. Jag har tänkt på det i omgångar när jag läser här på buke. Ni är flera som krigar er fram genom dagarna. Att vara min egen chef skulle jag inte ogilla men omständigheterna är jag glad om jag slipper.

Jag har liksom ingen anledning till min något skruvade dygnsrytm. Verkar vara född såhär och sover i långa perioder inte mer än 3-4 timmar per dygn. Inte helt bra antar jag men jag har accepterat att det är så det är. Det brukar trots allt fungera så länge det inte blir flera nätter för tätt med ingen sömn eller när det kryper ner mot 1-2 timmar.

Hemma i sängen. Helt lomhörd och trött som fan. Var livat i skogen på vägen hem, en katt och 2 rävar som var ute och sprang. Den ena räven höll dock på att bli mosad, då den sprang rakt ut framför bilen typ. Hann som tur var bromsa ordentligt och den vek tillbaka eller om den stannade, såg inte riktigt.
Vet inte riktigt om det var värt att åka upp till Liljan ikväll, det var kul att se Ansiktet men dom spelade bara en halvtimme mellan 00.45-01.15 typ (Muwana spelade också knappa halvtimmen)... Hade nog hellre kunnat vara hemma och sova i tid.
Dålig musik spelade djn också, inte alls dansvänligt för min del.

Jag har liksom ingen anledning till min något skruvade dygnsrytm. Verkar vara född såhär och sover i långa perioder inte mer än 3-4 timmar per dygn. Inte helt bra antar jag men jag har accepterat att det är så det är. Det brukar trots allt fungera så länge det inte blir flera nätter för tätt med ingen sömn eller när det kryper ner mot 1-2 timmar.
Jag är nattmänniska från födseln,har valt att jobba natt i perioder,hatar morgnar.
Sover oftast 2-4 tim är glad o utvilad om jag får sova 6

Jag är nattmänniska från födseln,har valt att jobba natt i perioder,hatar morgnar.
Sover oftast 2-4 tim är glad o utvilad om jag får sova 6
Jag trodde att nattjobb skulle passa mig men det gick inte alls. Det var helt omöjligt att somna på morgonen och jag hamnade tillsist i en totalkrasch. Morgontid är bara ok när jag släpper ut hästarna. Börjar jobba halv åtta några dagar i veckan och det är en plåga. Jag är vaken men inte redo för människor före tio.

Suck, försökt vända tillbaka dygnet, yeah :meh: gav upp och lagade en grillad macka, skinka, ost, tomater, rödlök och lite honungsdijonsenap. Gott men mackan blev lite seg inte så frasig. Tog några lergigian och hoppas att det ska hjälpa lite. :down:

Regnet skvalar ner och funderar på vad jag ska göra idag. Det lutar åt att gå på loppis bl.a. men de öppnar inte förrän vid 10. Sen hoppas jag på uppehåll i alla fall så jag kan snickra klart dörrkarmen till jordkällaren.

Önskar jag kunde fått sova ett par timmar till men jag får vara nöjd med sex timmar. Överlag brukar jag behöva åtta för att må optimalt.

Vaknade vid tretiden av åskan. Upp och drog ur lite kontakter och somnade sedan om. Skuld ut och röra på mig en sväng nu på morgonen hade jag tänkt, men det regnar fortfarande så jag velar lite...

Vi ska strax åka till stallet. Dottern ska rida en ponny och sen är det de vanliga uppgifterna att utföra. Därefter ska vi in till Lund för jag ska på microblading :D

Det kanske är dom här bilderna jag ska visa i och för sig, som ju faktiskt bevisar att vi varit ute på ett avslappnat sätt
9tGdX6z.jpg

Day86jz.jpg

Underbara bilder och ni är så fina tillsammans :love:

Skickade en påse till sellpy förra veckan för att testa om det ger något, istället för att bara skänka till Emmaus som vanligt. Än så länge 134 kronor för ett helt gäng sålda saker. Mer än inget absolut, men tja, inte sådär att jag känner mig fantastiskt berikad. Får se om jag kommer upp i en utekväll när allt är sålt.

Hundtant är hemma och snusar avslappnande borta i soffan. Katterna sitter i fönstret. Såhär på helgmornar när alla kissat, alla fått frukost, alla varvat ned efter mat- och kisseriuppståndelsen, då är det himla trevligt att bara sitta och lyssna på andetag, förmiddagssnarkningar och kuttranden.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag ska upp till Sundsvall ett par dagar och kommer spendera en dag på egen hand när sambon jobbar. Vad hittar man på där uppe tro...
Svar
15
· Visningar
557
Senast: Exile
·
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
67 68 69
Svar
1 368
· Visningar
38 103
Senast: Glimra
·
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 056
Senast: Krålus
·
Tjatter Vill fixa lite Halloweenfirande hemma i morgon alla fall, vi kommer inte iväg på något i år. Men vad ska jag göra för mat? Vi åt pizza...
Svar
16
· Visningar
464

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka