Vad gör vi nu då? Del LXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ringt veterinär. Den som har ultraljud och röntgen kan komma om tidigast två veckor så jag har ringt distriktaren som får komma ut och kolla först.

Fast måste du utesluta alla mjölkersättningar också? Finns ju mängder av olika alternativ till både mjölk smör grädde osv nu för tiden.

Nej bara allt som i innehåller eller kan innehålla mjölk. Problemet är att jag känner mig så begränsad och det är jag inte van vid därför känns det ganska jobbigt just nu. Men jag anade att första veckan skulle bli det :p

Kom på vilken lyx det var när man bara hade 1 barn. Igår och idag mellan 9-14 så har minstingen på 17 mån och jag varit på inskolning på förskolan. Dessutom har varje morgon startat med en rymmarvalp, som idag fick vara med husse på jobbet en sväng

Nej bara allt som i innehåller eller kan innehålla mjölk. Problemet är att jag känner mig så begränsad och det är jag inte van vid därför känns det ganska jobbigt just nu. Men jag anade att första veckan skulle bli det :p
Kolla veganska alternativ i affären, där finns ju matlagnings"grädde" och sånt som gör matlagningen lite friare och är garanterat mjölkfritt :)

Har precis kommit hem från stallet, där jag varit med en kompis och hennes sambo. Dom fick stifta bekantskap med lintott på ridbanan och sen gick vi ut en sväng med nämnda sambo som linförare. Antingen har de senaste dagarnas träning haft effekt eller så är var det hennes hantering av hästen (eller mest troligt både och) för idag kom vi iväg på en liten runda. Lintott provade att vara krokodil och att stanna, men kom igång igen utan drivning bakifrån.

Slutsatsen blev att vi sätter min sambo i träning hos dom två, för att han ska lära sig att hantera lintott när hon tjurar ihop (att jag ska lära honom funkar inte, för han tar all kritik väldigt personligt när det kommer från mig - så som det ju lätt blir mellan personer med en nära relation). Felet verkar inte ligga hos mig, eftersom hon inte försökt bita en enda gång under tiden jag tagit över hanteringen helt, så jag fortsätter träningen enligt tidigare plan eftersom den verkar ge effekt. Start, stopp och att hålla sig ur min zon. Det finns gott om hopp för tramshäst i alla fall, nu ska bara min kropp börja sköta sig också så den kan sluta sätta käppar i hjulen.

Sitter på t-centralen och är på fruktansvärt dåligt humör. Åkte till Stockholm för att träffa ögonläkaren som skulle korrigera skelning. Fick veta på plats att nej styrka och skelning skulle mätas. Men samma fucking klinik konstaterade tidigare i somras efterstarr vilket naturligtvis påverkar styrka och skelning! Så ingenting kan göras förrän efter att starren fixas. Så jag åkte ner helt i onödan. Vilket kunde undvikas om samma klinik läste min journal hos dem. Naturligtvis skrevs ingen remiss till ögonläkare för att ta bort starren, så det fick jag fixa själv på Sabbatsberg. :rage:

Börjar starkt misstänka att de gör det här med flit för att tjäna pengar på mig. Antingen det eller så är de inkompetenta och kan inte läsa en journal hos två olika läkare på samma klinik. Fatta hur mycket det kostar landstinget. :nailbiting:

Enda ljuspunkten är att jag köpe torrschampo på Lush och hann gå till mitt älskade Clas Ohlson för att köpa saker jag inte insåg att jag behövde förrän jag var där :angel:

Strax dags att gå hem. Hämta på fritids, åka till dagis som igår skickat med fel klädpåse hem efter "sista-dagen-på-dagis", stallet, möjligen gymmet, kvällsmat, sova :)

Jag hade med kameran till Michico i gar :heart Inte kan man tro att han ar 24 ar.:love:

D7K_2998_zpseypvi7qq.jpg

Vem är den här snyggingen?

Min "gubbe", Michico. :) Han ar en Paso Fino och radd for det mesta (pa riktigt, radd) och blaser och "snorts" samtidigt som han ar oerhort dramatisk och kanslosam. Allt demonstreras mycket tydligt. Han skakar pa huvudet sa manen flyger, snortar och stampar med fotterna ... men om jag sager ifran sa slutar han direkt med en faraktig min. :laugh: Det finns alltsa ingen substans alls i alla hans demonstrationer, han bara ar mycket asikts fylld.:rofl:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
56 949
Senast: Krålus
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 473
Senast: Grazing
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 703
Senast: Inte_Ung
·
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 495

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka