Vad gör vi nu då? Del LXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
En morgontupplur kramandes sitt favorit gosedjur

GD5XUm1.jpg

:love:

Lite trött och yr. Tillbringade gårdagskvällen på vännernas brygga i ett ett stort sällskap. I grannhusets trädgård var det spelning med en gammal svensk rockhjälte bara några meter bort och vi satt på bryggan nere i trädgården och njöt . Mycket prat, fniss och munhuggande. :love:
Ljuvlig kväll vid spegelblank sjö. Det är gott om fisk i sjön och de brukar mata dem med ostbågar. Småfiskarna nappar av bågarna och när de är tillräckligt uppblötta kommer större fiskar och tar hela. En del hoppade.

En av gästerna har gårdsbutik och catering och frun i huset hade stuckit in handen i kylarna och grabbat med sig ett gäng korvar (firmans egna) och bröd och diverse - ifall vi skulle bli hungriga. Eller snarare när vi skulle bli hungriga. Så jag har ätit popcorn, kall korv och druckit vin.

Märks att jag inte är i full form än. Många människor som pratar samtidigt gjorde att jag blev helt slut. Har lite "baksmälla" idag. Världen är inte helt stilla.

Kompisen berättade att hon hade rapporterat till maken häromdagen, att jag numera pratar fortare. Gamla vanliga tanten är tillbaka.
...eller som avkomman fördrar att säga -det är slut på friden:rofl:

Sista dagen innan jag börjar jobba igen imorgon. Konstigt.

Idag är dagen då förrådet ska städas, så vi kan få ner saker från lägenheten och in där i istället. Det har varit bestämt sedan några dagar, och sambon har varit måttligt sur över att jag planerat in sånt "på en dag när det ska bli bra väder och man inte vill stå i ett förråd". Tji fick han, för det ska bli regn enligt prognosen nu :D

Regn här med men lovar ska inte stjäla alla droppar ;)
Prognosen här stämmer så hoppas (usch) det blir samma hos er.

Fortfarande i sängen. Vaknade redan vid åtta, spelade Hay day en 20 min sen somnade jag om. Drömt mycket. Få se vad jag ska hitta på idag. Sy lite till lillasyster och leka med vinylskrivaren tror jag iaf.

För första och enda gången i mitt liv (??) funderar jag på hur fan jag ska få den här dagen att gå ihop (i vanliga fall hatar jag söndagar p.g.a att det händer aldrig någonting bortsett från ett litet, litet pass) och på om jag missat någon faktura...det är redan den 16:e och jag har väldigt mycket mer pengar kvar än jag brukar ha (typ 1.500:- och då TROTS tatuering a´1000:- ) i vanliga fall brukar jag ha behövt leva på makaroner och chilisås vid det här laget :cool:

Men jag trooor det kanske kan bero på att jag har någon som skämmer bort mig... :love:

Hoppas det går lika bra nästa månad och att det inte blir något strul med FK. Det har jag inte tid med.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Imorgon har jag tänkt laga gambas pil pil och har för första gången i mitt liv köpt frysta råa scampi. Ska de tinas innan de läggs i...
Svar
2
· Visningar
301
Senast: Fetaost
·
Skola & Jobb Jag behöver en ny väska för kortare och längre resor. Den jag har nu är en axelremsväska men börjar släppa i en söm så börjar kolla på...
2
Svar
29
· Visningar
1 900
Senast: Avalbane
·
Hemmet Ska titta på ett hus som är 110 år gammalt. Har ingen källare utan krypgrund. Behov av att bytas fönster på ovanvåningen. Mäklaren...
7 8 9
Svar
169
· Visningar
7 748
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 004
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar