Barnet vaknade snorig så vi klarade oss inte undan sjuka trots allt. Jaja så länge vi slipper magsjukan så.Så kom mejlet med magsjuka på föris. Barnet får distansplugga med mig resten av veckan så kanske vi lyckas ducka den här vändan.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Barnet vaknade snorig så vi klarade oss inte undan sjuka trots allt. Jaja så länge vi slipper magsjukan så.Så kom mejlet med magsjuka på föris. Barnet får distansplugga med mig resten av veckan så kanske vi lyckas ducka den här vändan.
Solen gör hela skillnaden! Har varit lite nere i några dagar för jag har känt mig otillräcklig, dagarna har varit samma, samma, samma, dåligt med sömn och känt mig ensam. Men idag skiner solen för första gången på jättelänge och barnen och jag har promenerat till stallet, mockat, lekt och gått hem igen - helt utan gnäll! Känns helt underbart.
Ett tips är att köpa BIBS testpaket om barnen strular lite. Olika former men framförallt olika plast-sorter med olika motstånd etc så tar de en napp nästan alltid så kanske de gillar formen men inte den sortens plast tex. Som sagt, bara ett tips från en i branschenDe är 6,5 månader, vi har bibs runda, det är dem de tagit ibland men inte alltid!
Det gjorde vi och landade i att Ärtan vill ha orginalnappen i naturgummi, allt annat spottas ut!Ett tips är att köpa BIBS testpaket om barnen strular lite. Olika former men framförallt olika plast-sorter med olika motstånd etc så tar de en napp nästan alltid så kanske de gillar formen men inte den sortens plast tex. Som sagt, bara ett tips från en i branschen
Haha, sådär höll vi på fast med nappflaskor. Som tur var hade min bästis gått igenom exakt samma sak ett år tidigare så vi fick en hel kasse med olika sorters nappflaskor som vi provade oss igenom .På tal om nappar så har vi i fyra månader nu provat flera olika MAM, Esska, Twistshake, Filinabba, Bibs, Herobility och Philips Avent. Inget har gått hem, men vi fortsätter erbjuda ibland ändå. Så förra veckan började hon ta Herobility och jag beställde genast hem fler. Den här veckan tar hon bara Philips Avent ultra air istället
Bara för att slänga in en till, mitt barn tar bara NUK. En period endast 0-6 mån fast han snart är 1 år. Om ni nu vill prova ytterligare ett märke. Bibs duger att leka medPå tal om nappar så har vi i fyra månader nu provat flera olika MAM, Esska, Twistshake, Filinabba, Bibs, Herobility och Philips Avent. Inget har gått hem, men vi fortsätter erbjuda ibland ändå. Så förra veckan började hon ta Herobility och jag beställde genast hem fler. Den här veckan tar hon bara Philips Avent ultra air istället
I nappflaskor har vi hittills testat Mam, Philips Avent, Twistshake, Herobility och Bibs Men många fick vi gratis i babyboxar så det känns mer okej där... Hon gillar ingen dock men Herobility kan duga att snutta lite på utan att ätaHaha, sådär höll vi på fast med nappflaskor. Som tur var hade min bästis gått igenom exakt samma sak ett år tidigare så vi fick en hel kasse med olika sorters nappflaskor som vi provade oss igenom .
Tack för tipsetBara för att slänga in en till, mitt barn tar bara NUK. En period endast 0-6 mån fast han snart är 1 år. Om ni nu vill prova ytterligare ett märke. Bibs duger att leka med
Sitter på barnakuten med lillebror, igen. Tredje gången på tre månader. 1177 sa ”åk till närakuten”, satt i kö där och de sa direkt ”åk till barnakuten”. Är lite bättre rustad denna gång än förra, har med både nässpray och läppsyl. Han har jobbigt med andningen (indragningar både vid halsen och revbenen) och äter dåligt (ingenting) så nu sitter vi och väntar på läkare.
Återigen tacksam över 20 minuter till Astrid Lindgren! (Men också konfunderad över max 3 h parkering utanför akuten…)