Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Och vi hann tre dagar innan det blev magsjuka Kul nästan jämt, som sagt. (Peppar peppar verkar det ha slagit ganska lindrigt mot vår familj tack och lov).
Usch ja, det är hemskt! Även om man vet att pappan kan lika bra som man själv tar det ju emot att inte rusa dit .Ligger i soffan och hör lillans hjärtskärande gråt från sovrummet, pappa är där och försöker trösta. Hon har varit lite gnällig och småsnorig idag, somnade gott vid 19 men vaknade nu jättetäppt i näsan och blir ju inte bättre av gråt förstås...
Är ju jag som jobbar nu (sen efter nyår), så pappa tar nätterna vilket går jättebra annars. Går säkert inte bättre för mig om jag skulle försöka, men fasen så svårt att släppa kontrollen och ligga kvar här..
Exakt, man får kämpa emot instinkten liksom! Det blev tyst efter ett tag iaf, krävdes en ny nattflaska och så ligger hon troligtvis hos pappa i stora sängen.Usch ja, det är hemskt! Även om man vet att pappan kan lika bra som man själv tar det ju emot att inte rusa dit .
Vilda unge. Hon kämpar verkligen emot sömnen. Med halvslutna ögon har hon nu slängt sig runt i sängen, skrikit när jag försökt lägga henne ner, men fallit ihop sen igen när hon väl sätter sig upp. Snurrar runt, ålar en bit, sätter sig upp, kastar sig ner. Nyps, rivs, sparkas. Vill. Inte. Sova. För att tillslut somna stupad med rumpan upp i vädret. Jag helt mörbultad av all stryk man får.
Nu har hon i varje fall sovit 1,5 h och snusar fortfarande Tänk att barn ska kämpa emot så mycket ibland. Det är som att sömnen kommer och tar dem och de slåss för livet.
Bibs verkar var en napp en del barn tar om de ratar andra nappar. Den ser lite annorlunda ut med rund sugdel som ska efterlikna bröstet mer. Vår dotter tar den iaf, ingen annan hittills men hon är bara 3 månader. Hur gamla är dina?Samsover med tvillingarna, som är i något utv språng skulle jag tro. Carl vill ha mig som napp på nätterna, skriker annars, så han får ha mig som napp för att inte väcka syrran (eller resten av familjen). Vill att han ska ta vanlig napp, han är inte jättesugen. Någon som har ett bra tips på hur man gör honom sugen på napp? När de är ute på andra sidan av språnget ska jag nog lämna Carl inne med pappan och ta med resten av familjen ut till gästrummet i garaget. Dags att sluta amma på natten Cajsa ammar också lite och behöver ju också sluta, men inte alls lika högljudd av sig!
Samsover med tvillingarna, som är i något utv språng skulle jag tro. Carl vill ha mig som napp på nätterna, skriker annars, så han får ha mig som napp för att inte väcka syrran (eller resten av familjen). Vill att han ska ta vanlig napp, han är inte jättesugen. Någon som har ett bra tips på hur man gör honom sugen på napp? När de är ute på andra sidan av språnget ska jag nog lämna Carl inne med pappan och ta med resten av familjen ut till gästrummet i garaget. Dags att sluta amma på natten Cajsa ammar också lite och behöver ju också sluta, men inte alls lika högljudd av sig!
Väldigt lustigt att det ska vara så jobbigt att sova för dem. En annan skulle betala dyra pengar för att få sova ostört
De är 6,5 månader, vi har bibs runda, det är dem de tagit ibland men inte alltid!Bibs verkar var en napp en del barn tar om de ratar andra nappar. Den ser lite annorlunda ut med rund sugdel som ska efterlikna bröstet mer. Vår dotter tar den iaf, ingen annan hittills men hon är bara 3 månader. Hur gamla är dina?
4-åringen gick hem till farfar nu (bor granne) och bebis somnade precis så lite lugn och ro har infunnit sig och jag ska ta tag i att kolla igenom och rensa lite bland barnkläder.
Ja, med enlingen tyckte jag personligen inte att behovet fanns men sambon ville ha en ”pappa-napp” just för att underlätta lite för honom, vi fick truga lite med honom men gick till slut. Så kanske får truga lite till!Av mina tre barn har bara en tagit napp, förstår verkligen inte varför de inte ville ha. Känns som det kan ”rädda” en vissa situationer.
Älskade nyss fyllda 3-åring. Men jag bara inväntar "trotsen" och alla utbrott, de har vi inte fått känna av ännu (alltså jo , såklart, massor under hela uppväxten - men inte sådär att det har exploderat och det är varje minut ännu...).
Vänta nåt år då kommer det kanske.. vår 3,5 åring somnar som en stock varje kväll..Minst sagt! Man undrar ju hur de inte kan känna att - jag är trött, vad skönt det är att ligga helt stilla och blunda!
Skönt kunna välja att ha hemma.Så kom mejlet med magsjuka på föris. Barnet får distansplugga med mig resten av veckan så kanske vi lyckas ducka den här vändan.
Ojoj hög igenkänning på detta!Vilda unge. Hon kämpar verkligen emot sömnen. Med halvslutna ögon har hon nu slängt sig runt i sängen, skrikit när jag försökt lägga henne ner, men fallit ihop sen igen när hon väl sätter sig upp. Snurrar runt, ålar en bit, sätter sig upp, kastar sig ner. Nyps, rivs, sparkas. Vill. Inte. Sova. För att tillslut somna stupad med rumpan upp i vädret. Jag helt mörbultad av all stryk man får.
Nu har hon i varje fall sovit 1,5 h och snusar fortfarande Tänk att barn ska kämpa emot så mycket ibland. Det är som att sömnen kommer och tar dem och de slåss för livet.