Vad gör vi häst-edition del 1

Har nu på morgonen städat ur Halles box. Nu är den ursopad och tömd. Så skönt.

Jag var ändå i gamla stallet för att avlasta min stallkompis som jobbar. Lättstädat pga har ej haft bädd.
 
Körde galoppjobb på stubben igår 🤩🌞
20231125_134629(0).webp
 
Hade stalltjänst idag så jag orkade bara tömlongera. Lyckades pricka in samma tid som ungdomssektionen skulle longera sin kallblodstravare i galopp för första gången. Så det blev lite fart och fläkt, men det bekom inte min lilla dam som travade på snällt i lång och låg form som jag ville ha. Som grädde på moset fattade hon lydigt galopp samt saktade av på mitt kommando. Men hon bjöd på några bakutsparkar när vi blev själva i ridhuset. :D
 

Bifogade filer

  • IMG_1746.webp
    IMG_1746.webp
    86,9 KB · Visningar: 32
Blev 5km rundan idag med pyttelite trav. (Stenhårt i backen samt rejält pigg ponny 😝)
Blev tom ko safari idag, då dom.för en gångs skull var inom synhåll, dom stod tom precis vid staketet längs med vägen.
Undrade vad Alva skulle säga iom kan inte minnas när vi såg kor senast men hon tog det mycket bra, lite spänd men inte mycket och hon släppte det fort.

Desto större diskussion blev det vid dom vita hästarna, hon blir sur när matte säger att man inte får hoppa in i andras hagar och leka med främmande hästar. 😅
Brukar alltid planera in så den uppsuttna delen inte är förbi hästarna men idag så testade jag om vi kunde rida där.
Hon var inte helt med mig först men hon lät sig ändå övertalas och gick förbi. 🤩
 
Red ut i går. Blev skritt då det hunnit frysa på i backen. Hann komma en bit in på skogsvägen men sen hörde vi ett skott, så då vände vi hemåt igen 😅 Hade verkligen ingen lust att stöta på varken vilt, jägare eller jagande hundar med min häst som fortfarande är väldigt het och lätt går upp i spänning fortfarande:)
 
Igår åkte jag direkt till stallet efter jobbet och det var skönt och mysigt med en promenad längs grusvägen I mörkret 😊 Vi fick sällskap av ena stallkompisen som red sin unghäst, gick riktigt fint; duktiga båda två och min häst var ett stabilt, fint stöd ❤.

Eftersom jag ville försöka undvika styltor och snabbt kunna kratsa bort vid ev behov (faktiskt inte 🙌) fick det bli en promenad längs grusvägen idag med underbaraste hästen i det härliga vintervädret 😍.
 
Ridtälts-premiär!

Dörrarna var fjordätande monster. Men bara 10 sekunder efter att ljudet "bangat" för Matte var visst förvirrad av att han inte reagerade så då kastade han sig bakåt och höll på att bli nominerad till en oscar. Efter det nada problem, gick runt och luktade lite och vi körde kort longering på lina. Kunde inte löslongera pga andra hästar därinne.

20231201_153859.webp
 

Liknande trådar

Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 582
Senast: MiniLi
·
Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
42 898
Ridning Jag hyr en ponny som jag rider och sköter 4-5 dagar i veckan. Har stor frihet och får lägga upp ganska fritt. Ponnyn är äldre men...
Svar
18
· Visningar
3 843
Senast: Cambrie
·
Hästvård För ett par år sedan gjorde jag något otroligt oansvarigt och köpte en osedd häst från utlandet. Från ett känt försäljningsställe som...
Svar
16
· Visningar
3 301

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp