14-årigt spanskt sto, 160 hög, väldigt välutbildad, men vill efter en skada inte längre traggla runt i ridhus. Hon blev igångsatt ute i skogen efter skadan och insåg antagligen då hur kul det kunde vara där ute. Förra ägaren försökte då betäcka men tog sig inte trots försök både -22 och -23, och eftersom hon ville ha en tränings/tävlingskompis eller avla fram en, så valde hon att då sälja som skogsmulle istället, vilket var precis det jag sökte. Superrolig att rida i skogen, går fram överallt och är såååå taggad och glad. Jag har provat henne i ridhuset en gång (för att sonen ville rida) men där blev det tvärnit. Hon vill inte alls. Ingen kontakt, ingen bjudning, surar ihop, och som fd ägaren sa så vill hon inte tvinga henne (och inte jag heller) så nu får hon gå som skogsmulle hos mig. Och jag kunde inte vara mer nöjd och glad över det. Hon är som sagt väldigt välutbildad och skitrolig att rida, alltid pigg, glad och positiv (så länge vi inte är i ridhuset) och gudasnäll att hantera, sonen på 10 år hanterar henne helt själv, även in/ut från hagen.
Jag hoppas vi får många många år!
Visa bifogad fil 133650
Så fin! Låter som en trevlig häst