Vad gör vi häst-edition del 1

Igårkväll tömkörde vi grusvägen ut och avslutningsvis lite på ridbanan 😊. Mysig första motion I mörkret för den här hösten/vintern och även mysigt att efteråt att ha boxen klar och bara göra iordning pållan och släppa in henne för natten 🥰.
 
2286DC94-51B9-4658-9710-D80213EDA122.jpeg

Det här är enda sättet för mig och min man att komma ut i naturen tillsammans nu när jag är i ett skov i min smärtsjukdom. Så tacksam för det, det gör inte ens något att det är mörkt och kallt.
 
Idag gick vi ut i den hårda paddocken. Tänkte bara skritta men herren hade andra ideer. Springa på ojämnt gick över förväntan. Fick hans uppmärksamhet igen med lite morötter och hjärngympa. Efter det tänkte jag borsta men det sköter han numera själv sa han 💁

Screenshot_20231120_221218_Gallery.webp
 
Sitter hos hästtandläkaren och väntar på att pållen ska piggna till så att vi kan lasta och åka hem.
 
Flytten gick jättebra trots det usla vädret.

Nu är han installerad och klar. Han gick in i stallet som att han alltid bott där. Gnägga lite men inte mycket. 🥹❤️

Han ska stå på box några dagar och sen ut i lösdriften ☺️🙏
 

Bifogade filer

  • 20231122_165429.webp
    20231122_165429.webp
    187,5 KB · Visningar: 37
Här blir det vilodag idag - storm, regn och mörker är goda skäl för det, särskilt i november. Tack och lov hann vi sladda ridbanan helt slät innan regnet - det ska ju frysa på och då vill vi ha slät bana så vi kan skrittjobba. Skitvädret fortsätter imorgon, men då har jag planerat att åka till ridhuset.
 
En dryg vecka sedan pållan fick kolik och det började med att hon låg ner i hagen när jag kom till stallet; kan hända någon enstaka gång men ändå inte helt normalt! Verkade i övrigt helt som vanligt så tog ut henne på en körtur; pigg och tyckte inte vi skulle gå hem direkt utan ville ta den lilla svängen vi brukar. På grusvägen hemåt körde vi i lite galopp och så såg hon något i diket och skyggade lite istället för att nita som hon annars gör 😅. Hemma igen åt hon lunchhö i boxen, inget konstigt. Hann bara släppa ut en timme så kom en stallkompis och sa att min häst verkar trött! Då hade hon lagt sig igen och när jag kom till grinden gnäggade älskade lilla gumman, reste sig och ville komma in ❤. Hade hela tiden träck och åt men under kvällen reste och la sig hon ständigt så strax efter midnatt fick veterinären komma ut, så tacksam att det inte var värre och hoppas det dröjer igen! ❤.
 

Liknande trådar

Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 582
Senast: MiniLi
·
Relationer Eftersom många engagerade sig i min förra tråd som låstes ville jag bara uppdatera er vad som hände med mig. Då jag inte fick nån annan...
23 24 25
Svar
495
· Visningar
42 898
Ridning Jag hyr en ponny som jag rider och sköter 4-5 dagar i veckan. Har stor frihet och får lägga upp ganska fritt. Ponnyn är äldre men...
Svar
18
· Visningar
3 843
Senast: Cambrie
·
Hästvård För ett par år sedan gjorde jag något otroligt oansvarigt och köpte en osedd häst från utlandet. Från ett känt försäljningsställe som...
Svar
16
· Visningar
3 301

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp