Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Idag fick han en ny sko och vi kunde komma ut på tur. Halle superglad att få traska igenom stora vattenpölar och leka.
Men jag tror han är i växtperiod för han blev väldigt trött mentalt och fysiskt av den här skrittturen. Han gäspar en hel del också nu så han växer väl lilla pojken. Tur vi har hela livet framför oss så vi kan ta det lugnt. Han är ju bara 4 år
Visa bifogad fil 131676
En hovböld som sitter djupt syns inte alltid på röntgen. Varit med om det på min häst.@Sirap Jag har för mig att det var du. Men om inte så förlåt för taggning.
Uppdatering igen på den skadade hästen med misstänkt hovbensfraktur. De röntgade och har kollat på bilderna. De hittade ingenting. Så ingen hovböld och ingen fraktur. Nu går hästen med metacam och fortfarande boxvila.
Bara att vänta och se om det blir bättre.
Ja, jag blev oxå förvånad att de släppte hovböld pga röntgenEn hovböld som sitter djupt syns inte alltid på röntgen. Varit med om det på min häst.
Hovslagaren har kollat också men inte hittat nått. Så de vet inte.Ja, jag blev oxå förvånad att de släppte hovböld pga röntgen
De aka röntga igeeen. Tydligen oense hos veterinärerna. Så nu ska de röntga allt som finns att röntga.En hovböld som sitter djupt syns inte alltid på röntgen. Varit med om det på min häst.
Hur mycket de än röntgar är det inte säkert att de hittar en hovböld, även om den finns där. Brukar vara klinikhovslagaren som får leta vidare efter den, om man misstänker att det är hovböld hästen har. Men de kanske har uteslutit det av andra skäl. Oavsett så är det ju bra att de fortsätter att utreda hästen. Hoppas att de hittar felet och att det är något som kan avhjälpas!De aka röntga igeeen. Tydligen oense hos veterinärerna. Så nu ska de röntga allt som finns att röntga.