@Seabaz Man måste inte göra karriär. Att syssla med turridning när man är 30 och över är inget konstigt och det är dessutom drömmen för många. Fatta hur bra du har det. Jag har sedan jag var 20 jobbat inom vården, haft svårt sjuka och döende barn under min vård - fatta hur skönt det vore att jobba på en turridning där ingen är beroende av dig för atT överleva.
Det har du helt klart rätt i och jag är medveten om hur bra jag har det.
Jag menade visserligen inte att "göra karriär" utan mer "som karriär" aka jobb för resten av livet.
Jag har ju varit på ranchen sedan 2015 även om de första 2 åren var till och från. Jag har lärt mig otroligt mycket under dessa år men är sugen på ombyte även om det känns väldigt läskigt på ett sätt med. Ranchen och den här ön är ju min comfort zone. Men även min sambo är en stor comfort zone så jag vet att vi klarar oss vad vi än hittar på
Och som svar till @karamelldrottningen
så är det naturligtvis inte så att ranchen står och faller med mig. Som jag skrev, ingen är oersättlig. Det är bara inte så lätt att hitta en ersättare för någon (mig) som vet hur allt fungerar och känner varenda hästs personlighet osv på en sån här nischad business och dessutom på en ö. Tro det eller ej, men inte många människor vill bo på en liten ö länge. Men det är ju inte mitt problem heller och jag tänker att det bästa för alla är att ge så mycket heads up som möjligt. Jag har 3 veckors uppsägningstid men ger min chef 6 månader liksom. Så hoppas hon kan hitta nån eller lösa sin egen situation