Vad gör vi? Del CXXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så. Nu har jag ätit frukost (amerikanska pannkakor) samt läst ett par kapitel i texterna om bilderböcker. Helt otroligt hur det går att analysera något så "simpelt" (det är de verkligen inte!) som barns bilderböcker..... :) Nu har jag några föreläsningar som jag ska titta på också - men inte just nu - innan jag kan skriva mitt diskussionsinlägg angående en av bilderböckerna som vi får välja mellan.
 
Dricker matcha-latte. Kanske blev lite för mycket pulver. Det är inte äckligt. Det är inte gott. 🤪
Ogott pga för mycket pulver eller inte gott rent allmänt? Drack själv matcha i somras pga starkt påverkad av mycket känd yogaflicka på Instagram. Plågade mig igenom två burkar matcha, och nej inte gott, och nej inte bra substitut för morgonkaffet. Livet kändes liksom lite blekt.

Varför dricker du matcha? :D
 
Legat halva natten och försökt få luft. Äntligen fått dem att förstå på jouren att jag behöver min astma medicin ..

Har lovat dem att ta 17 Corona tester bara de skriver ut luftrörsvidgande så jag får luft. Jag känner ju ingen symptomen haft så här i större delen av mitt liv, tror vädret stället till de. De gick från varmt till kallt snabbt och mina lungor hänger väl inte riktigt med. Hänt förr inget nytt men otroligt obehagligt.

Klart du behöver luftrörsvidgande! Hemskt att inte kunna lindra sin astma. Know the feeling. :mad:
 
Klart du behöver luftrörsvidgande! Hemskt att inte kunna lindra sin astma. Know the feeling. :mad:
De gav med sig till slut efter ha läst journalen både fram och baklänges 😅 De insåg väl att jag inte klarar mig utan den.

Kan ju inte ligga ned för chippar ju bara efter luft, var till och med så min sambo reagerade. Tårarna sprutar här på morgonen är ju fullständigt slut efter natten och behöver sova. Så väntar nu på att de ska rapportera in till apoteket så jag kan hämta ut den 🙈
 
Skitväder, prognosen lovade uppehåll och det har regnat/regnar. :rage:
Lockar inte att köra hö åt hästarna men det måste göras, såg att de hade lite igår. Däremot väntar jag nog tills i morgon med att slå ner nya stolpar. :mad:

Ska köra bort lite skräp, diska och röja upp lite hemma idag istället.
 
Ogott pga för mycket pulver eller inte gott rent allmänt? Drack själv matcha i somras pga starkt påverkad av mycket känd yogaflicka på Instagram. Plågade mig igenom två burkar matcha, och nej inte gott, och nej inte bra substitut för morgonkaffet. Livet kändes liksom lite blekt.

Varför dricker du matcha? :D

Det sägs vara nyttigt :p

Det blev för mkt pulver men jag lär väl inte tycka att det är sådär väldans gott när påsen är slut heller 🙈
 
8971B3B1-DA04-4AD3-8CA3-DC3073E6E860.jpeg
 
Hundarna tuggar tjurnacke och jag laddar för städning, väntar besök. Tar en kopp kaffe till innan jag sätter igång. Det är igångsättningen som är jobbig, när jag väl städar tycker jag det är lite kul. Plus att känslan efteråt är ljuvlig med såpskurat golv och inga dammråttor i hörnen, eller i mitt fall dammelefanter eller nåt (labbar fäller.. ).
 
Mamma tänkte ta ridningen imorgon då ju det blir onödigt stressigt då brorsan och brorsonen kommer ut idag. Blev ännu mer säkert när hon drömde inatt att hon ramlade av pållan 😳. Ska dricka upp morgonkaffet så ska jag åka till stallet :) . Verkar som det är ett flertal utställningar och premieringar i området som hade varit skoj att se meeeen det var verkligen välbehövligt och så skönt med en sovmorgon och bara ligga kvar och mysa i sängen med honkatten och sen äta långfrukost och brasan tänd :love:.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag (som de flesta) äter 3 gånger per dag, d v s 21 måltider i veckan. Frukost kan jag lätt göra vegetarisk om jag tar ost på mackan. Då...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 184
Senast: Badger
·
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
1 525
Senast: Badger
·
Mat Vår klubb ska på en överraskningsresa i helgen (eller jag som ordförande vet ju vart vi ska 😉) vi kommer bo i stugor med självhushåll...
Svar
17
· Visningar
1 142
Senast: Entourage
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 117
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp