Vad gör vi? Del CXXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tröttmössa idag.

Spårkurs i eftermiddag så jag blev tvngen att göra läxan. Dvs lägga ett litet spår åt hunden. Det tog nästan knäcken på mig. Undrar hur jag ska klara ett par timmars kurs?

Skulle behöva något uppiggande. Kaffe knäcker magen och energidryck har jag inte hemma.
Fungerar självsuggestion? :D
jagärpigg jagärpigg jagärpigg
 
There is a time and a place... och det ser väldigt illa ut att uttrycka sig offentligt om sin sjuka far på det sätt du gör. Ibland är det verkligen lämpligast att ventilera på ett mindre offentligt ställe. Du säger att du inte vill ta upp djupt personliga saker offentligt men det var just det du gjorde. Det är en sak att inte ha ett bra förhållande till sin förälder men att gnälla på problem med mat... det är sjukdomen och den kan de faktiskt inte rå för.

Och nej, mitt förhållande till min mor var långt ifrån okomplicerat eller friktionsfritt innan hon blev sjuk.
Jag hoppades att jag uttryckte mina känslor bland vänner här på buke. Det är många som berättat om väldigt personliga saker här i förhoppningen om att få ventilera lite. Jag önskade att få göra samma sak.
 
Sitter i soffan och äter panpizza :d kom upp rätt nyligen för jag somnade om men skönt var det :) Har ingen lust att göra nåt idag men sagt till mig själv att kvart över ska jag iaf diska upp! Då kan jag dessutom va i det lite varmare köket än i vardagsrummet för balkongdörren är öppen och är kyligt ute 🥶 men katterna har kul så vad gör man inte. Grannbarnen leker med käpphästar och gnäggar, katterna är sååå förvirrade och nyfikna :rofl:
 
Jobbat lite förmiddag och dag. Men gör just nu inget speciellt. Annat än tvättar lite mer otympliga textilier som plädar, mattor och sängkläder.
Förstår bara inte vart de ska rymmas. Det har jag grubblat lite på. Sedan kom jag på att det är obäddat i gästrummet. Dvs bara prydnadskuddar och överkast där men inga vanliga kuddar eller täcken. Så det var ju bra 😅
Undrar om de förökar sig med åren 🤔
 
Hade riktigt trevligt igår. Roligt med spelning, god mat, trevlig stämning.
Nu letar vi ny garderob till sovrummet. Det finns en platsbyggd i dagsläget, men den är så dåligt planerad och dessutom överfull. Så vi funderar på att ställa in en till. Kikar samtidigt på möjligheterna att göra om den platsbyggda (vi vill egentligen ha skjutdörrar men det blir ett jäkla projekt att installera så som garderoben ser ut idag). Roligt det med. Största problemet just nu är väl att IKEA har leveransproblem och inga garderober som passar oss i lager. Typiskt.
 
Rensar svamp! Hälften igenom. Ikväll blir det blek taggsvampsrisotto.

78A87839-546B-4F4E-AB3E-1FBAE242BF19.jpeg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag (som de flesta) äter 3 gånger per dag, d v s 21 måltider i veckan. Frukost kan jag lätt göra vegetarisk om jag tar ost på mackan. Då...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 184
Senast: Badger
·
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
1 525
Senast: Badger
·
Mat Vår klubb ska på en överraskningsresa i helgen (eller jag som ordförande vet ju vart vi ska 😉) vi kommer bo i stugor med självhushåll...
Svar
17
· Visningar
1 142
Senast: Entourage
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 117
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp