Vad gör vi? Del CXXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Och jag vidhåller att det finns saker en ALDRIG säger om sina sjuka föräldrar om en är vuxen.
Jag håller inte med. Nu säger jag inte att min pappa var en av dem, men det finns fäder där ute som varit långt sämre än vad min varit.
Och om någon vuxen skulle säga att de avskyr sin (sjuka) pappa så skulle jag ta en allvar fundering på hur deras relation kunnat se ut och anta att det finns en anledning till att de uttalar sig så, och respektera det. Man har inte med saken att göra, dvs om relationen/anledningarna är, enligt en själv, tillräckligt dåliga för att skriva så. Man ska inte behöva rabbla upp vad som hänt i det troligen privata ämnet för att försvara ens ordval.
 
Jag håller inte med. Nu säger jag inte att min pappa var en av dem, men det finns fäder där ute som varit långt sämre än vad min varit.
Och om någon vuxen skulle säga att de avskyr sin (sjuka) pappa så skulle jag ta en allvar fundering på hur deras relation kunnat se ut och anta att det finns en anledning till att de uttalar sig så, och respektera det. Man har inte med saken att göra, dvs om relationen/anledningarna är, enligt en själv, tillräckligt dåliga för att skriva så. Man ska inte behöva rabbla upp vad som hänt i det troligen privata ämnet för att försvara ens ordval.

There is a time and a place... och det ser väldigt illa ut att uttrycka sig offentligt om sin sjuka far på det sätt du gör. Ibland är det verkligen lämpligast att ventilera på ett mindre offentligt ställe. Du säger att du inte vill ta upp djupt personliga saker offentligt men det var just det du gjorde. Det är en sak att inte ha ett bra förhållande till sin förälder men att gnälla på problem med mat... det är sjukdomen och den kan de faktiskt inte rå för.

Och nej, mitt förhållande till min mor var långt ifrån okomplicerat eller friktionsfritt innan hon blev sjuk.
 
Vaknade i natt för att jag drömde att att mitt tak i vardagsrummet hade försvunnit. Det var ju mörkt och kolsvart uppe i taket så det såg faktiskt ut som att taket försvunnit.
Min reaktion var typ "Jahopp, hoppas det inte regnar" och somnade om. :rofl:

Äter frukost (taket fanns där när jag vaknade nu :up:) och min hjärna har kommit på 1000 ursäkter för att "slippa" ha vandrings och filmhelg med bästa kompisen. Men jag tänker inte lyssna och tänker inte agera på dem.
 
Blev nyfiken och googlade på Tunatutten. Nu förstår jag namnet. 😅

Vischans svar på Globen :D Man åker dit över Venusberget :cool: (men de har tagit bort den skylten :() :rofl:

Edit:

20110702-150817.jpg
 
Legat halva natten och försökt få luft. Äntligen fått dem att förstå på jouren att jag behöver min astma medicin ..

Har lovat dem att ta 17 Corona tester bara de skriver ut luftrörsvidgande så jag får luft. Jag känner ju ingen symptomen haft så här i större delen av mitt liv, tror vädret stället till de. De gick från varmt till kallt snabbt och mina lungor hänger väl inte riktigt med. Hänt förr inget nytt men otroligt obehagligt.
 
Har ätit scones till frukost (det är vår helgfrukost för tillfället :d ), hämtat ett paket med hårvård till mig och sambon, handlat lite. Och tvättar denna morgon/förmiddag. Nu är jag ute på en långsam promenad i väntan på att kunna ladda om tvättmaskinen. Skönt men kyligt ute.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag (som de flesta) äter 3 gånger per dag, d v s 21 måltider i veckan. Frukost kan jag lätt göra vegetarisk om jag tar ost på mackan. Då...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 184
Senast: Badger
·
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
1 525
Senast: Badger
·
Mat Vår klubb ska på en överraskningsresa i helgen (eller jag som ordförande vet ju vart vi ska 😉) vi kommer bo i stugor med självhushåll...
Svar
17
· Visningar
1 142
Senast: Entourage
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 117
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp