Vad gör vi? Del CXXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fick avsluta jobbet med hög stress så kom iväg senare än planerat. Därmed blev jag tvungen att stressa i stallet. Jag hann precis i tid till min nagelbokning men det var svettigt!

Därefter har jag satt igång tvättmaskinen, duschat, tömt tvättmaskinen och värmt min kvällsmat. Tyvärr är jag inte alls sugen på chips med dip :(
För säkerhets skull har jag rört ihop en dip så får jag se lite senare. Kan dock inte vara uppe så sent. Imorgon ska dottern tävla i friidrott och jag ska vara funktionär. Förhoppningsvis i bättre väder än dagens ösregn :cautious:
 
Ja och det är inte första gången heller.. Riktigt dåligt. Visst, de säger att de ersätter biljetterna. Men ändå. Hur vore det att få ha lite fritid ibland?
Alltså. Jag förstår din partner. Jag är likadan. Kan till och med hålla mig nykter över storhelger om jag vet att det finns risk att man kallas in akut. Däremot anser jag (och agerar efter) att när man ställt upp så mycket måste man få säga ifrån och arbetsgivare borde ändå vara tacksam. Man brukar ju lösa det åt dem. Dvs jag hade antagligen inte sagt ok och ställt in något sådant om det inte varit en extrem katastrof där de behöver ha in typ all personal som finns att tillgå.
 
Förra året gick en tjej jag studerade med bort i cancer. Hon hade besegrat det en gång och vi trodde hon klarat sig men det kom tillbaks, och det gick fort. Idag hittades en annan tjej jag studerade med på samma utbildning död i sitt hus, man misstänker hjärnblödning. Båda levnadsglada tjejer 30+

Livet är skört, ta hand om er :heart
 
Precis läst detta upplyftande om maneten som brände mig idag O_o

189D5109-A1E6-4FA2-9016-D50293738195.jpeg
 
Vilken personlighet :heart om än kanske lite krångligt ibland 😅

Det var ocksa katten som trodde att hon var en skata. Hon ALSKADE glittriga och blanka saker som hon raskt stal och gomde. Mammas guld armband, ett par guld halsband och en klocka (allt mammas) akte med bland manga andra blanka och glittriga saker som en bit aluminium folie, eller annat vart att spara.
Nar vi flyttade fran den forsta lagenheten lyfte vi (faktiskt min Mamma) av framstycket pa badkaret, och dar, langst in i det bortesta hornet var Mys "stach" ... och jag hade ALDRIG sett henne ga in eller ut fran under badkaret. :angel: Men Mamma var lycklig att fa tillbaka sina juveler.:laugh:

Uppenbarligen var skatigheten en genetisk fraga da hon hade flera kattungar som arvt den. En liten kille (Grodis:p) valde kaffe skedar. Det var pa tiden nar man dukade kaffebordet med kopp och fat och en sked pa fatet. Han slog med tassen pa andan av skeden sa den for upp i luften och snurrade tills den foll pa golvet dar han plockade upp den och gomde den mellan torkskapet och vaggen. Sa nar kaffe skedarna tog slut i ladan gick familjen bara dit och hamtade alla utom en eller tva, for han kunde ju inte bli ranad pa precis alla.:p
 
Det var ocksa katten som trodde att hon var en skata. Hon ALSKADE glittriga och blanka saker som hon raskt stal och gomde. Mammas guld armband, ett par guld halsband och en klocka (allt mammas) akte med bland manga andra blanka och glittriga saker som en bit aluminium folie, eller annat vart att spara.
Nar vi flyttade fran den forsta lagenheten lyfte vi (faktiskt min Mamma) av framstycket pa badkaret, och dar, langst in i det bortesta hornet var Mys "stach" ... och jag hade ALDRIG sett henne ga in eller ut fran under badkaret. :angel: Men Mamma var lycklig att fa tillbaka sina juveler.:laugh:

Uppenbarligen var skatigheten en genetisk fraga da hon hade flera kattungar som arvt den. En liten kille (Grodis:p) valde kaffe skedar. Det var pa tiden nar man dukade kaffebordet med kopp och fat och en sked pa fatet. Han slog med tassen pa andan av skeden sa den for upp i luften och snurrade tills den foll pa golvet dar han plockade upp den och gomde den mellan torkskapet och vaggen. Sa nar kaffe skedarna tog slut i ladan gick familjen bara dit och hamtade alla utom en eller tva, for han kunde ju inte bli ranad pa precis alla.:p
Men jisses :rofl: Det där gav mig dagens största skratt :D

Tur Lillkatten är upptagen med att leka, hon får definitivt inte få nys på dylika idéer :nailbiting: Hon får hålla sig till godispapper :laugh:
 
Förra året gick en tjej jag studerade med bort i cancer. Hon hade besegrat det en gång och vi trodde hon klarat sig men det kom tillbaks, och det gick fort. Idag hittades en annan tjej jag studerade med på samma utbildning död i sitt hus, man misstänker hjärnblödning. Båda levnadsglada tjejer 30+

Livet är skört, ta hand om er :heart
Skitsjukdom. Själv fått återfall nu i augusti och inne på tredje kuren av fyra sedan röntgen. Igår hörde en vän av sig och har kanske hudcancer 😔
 
Pratade med en som jag brukar prata lite med ibland idag i skolan. Kom in på vad som är autistiskt och av någon anledning säger hon ungefär "Du har ju inte autism". Verkade bli lite förvånad när jag sa att det har jag visst :p

Förstår mig inte riktigt på min kompis som när ovan nämnda person säger något om/till mig som antyder att jag inte är en tjej blir sur, trots att jag sagt det till henne O_o. Hon är dessutom elak mot den andra tjejen utan anledning och tolkar allt hon säger som negativt. Verkar också ta för givet att jag alltid håller med henne, vilket jag verkligen inte alltid gör. :cautious:
 
Jourhavande medmänniska, någon är full och ensam och behöver prata. Jag höll på somna när mobilen ringde, det blev 2 h och 44 minuter! Lite rundgång, lite svammel, lite jag inte riktigt fattade och lite om hur bra jag är att prata med, hur enkelt det är. Med mig kan man prata med om allt som det inte går att prata med andra om, inte morsan, brorsan eller kompisarna men med mig är det lätt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag (som de flesta) äter 3 gånger per dag, d v s 21 måltider i veckan. Frukost kan jag lätt göra vegetarisk om jag tar ost på mackan. Då...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 184
Senast: Badger
·
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
1 530
Senast: Badger
·
Mat Vår klubb ska på en överraskningsresa i helgen (eller jag som ordförande vet ju vart vi ska 😉) vi kommer bo i stugor med självhushåll...
Svar
17
· Visningar
1 142
Senast: Entourage
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 117
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp