Vad gör vi? Del CXXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tycker det är vettigt. Men ärligt så tycker jag att man ska vara varsam om sina anställda, bra såna växer inte på träd. Dessutom är det i en branch som kräver vetskap, inget man lär sig på en eftermiddag. Såg nåt inlägg tidigare som verkade som om man är en bov för sån't. Skiter i såna människor, för gammal för att ta åt mig, nog mest avundsjuka.
Min är ju snäll för han låter oss gå tidigare om de skulle behövas
 
Förstår inte hur det ska gå att sova inatt. Näsan bara rinner, och rinner, och rinner... Sitter nu i sängen med pappersbitar intryckt i näsan eftersom det inte går att snyta sig tillräckligt ofta :meh: Är inte direkt frisk kan väl i alla fall konstateras.
 
Läser på Aftonbladet om två kvinnor som lurats av en bedragare/”sol och vårare”. Alltså, jag kan faktiskt inte förstå hur det kan lyckas gång på gång O_o

En mycket god van till mig traffade en ny kille for manga ar sedan. Vi umgicks flitigt alla fyra, Maken och Jag var val lagom fortjusta i honom, men det var ju kompisen's kille och att han var lite "von oven" och overlagsen kunde vi hantera. De var ihop i 2-3 manader och vi horde manga av hans historier ...

Han hade ingen bil for han bodde i Skane och vi utanfor Stockholm och hade akt tag upp sa porschen stod i brorsans garage. Redan pa den tiden hade han bild pa porschen att visa, slottet dar han vaxt upp, kompisar som var bade grevar och baroner. Det var inte manga foton, men han hade nagra foton i planboken eller jackfickan, relativt nytagna sa man sag att det inte var gamla bilder. ("Har ar jag med kompisarna, fast man ser mest bara porschen och ryggen pa mig, hahaha" ... "Det har ar varat slott och jag bor numera i ena flygeln" etc, etc, etc)

Han ringde "brorsan" och sa att han skulle skicka upp bilen for han tankte stannar hos kompisen ... Det var pa tiden nar man inte hade cell telefoner sa vi horde hela hans konversation i andra rummet ... senare nar han frosvunnit upptackte kompisen att han ringt flera nummer som inte gick nagonstans.

Kompisen var larare och han som var sa duktig och valutbildad (och det var han verkligen ... valutbildad alltsa, men jag har for mig att han astadkommit den utbildningen utanfor skolans ramar) behovde nagot att gora och vickade pa hogstadie skolan, men da han inte hade med sig korkort eller nagot annat bevis for vem han var gick pengarna in pa kompisens konto ... och han forsvann innan de kommit in sa det blev kompisens.:devil:

Han forsvann som sagt helt plotsligt en dag. Han hade inte tagit med sig nagot av kompisens grejor och hon var mycket noga med sina konton sa de kom han aldrig over. Kompisen forsokte leta efter honom, och genom det kom i kontakt med 3 olika kvinnor (tror jag det var) som blivit sol och varade av honom. En av kvinnorna hade han gift sig med for att fa tag pa henne's bank konton. De hade alla forlorat stora summor pengar fran sparkonton och liknande och alla jublade nar de horde att kompisen faktiskt gick med vinst:p

Jag har inga problem att forsta att folk "gar pa" en sadan person's historier. Kom ihag att det inte ar logner bara utslanda, det ar ett alter ego som ar mycket val "researched" och studerat. (I vart fall vaxte han upp med de han hade pa bild, de gick i samma klass och han var med i pereferin hela sin uppvaxt och han kunde mycket om dem. Porschen tillhorde en friherre nagonting i ganget och ryggen var inte hans utan han tog bilden pa nagot allmant engagemang.)

Den som skaffar ett sadant alter ego ar ocksa en mycket god skadespelare och kan spela rollen utan att trassla in sig i logn harvan ... det AR han som han skulle vilja vara och ha det. I alla handelser var det en mycket intressant upplevelse.
 
Pratade ju igår med bror till en mkt nära vän som begick självmord. Det var ett bra prat. Sedan hon valde att avsluta sitt liv har jag i flera år haft lite dåligt samvete. Liksom ”kunde jag gjort mer?”. Rent logiskt fattar jag ju att det inte var mitt ansvar. Men känslan har ändå funnits där.
Efter vårt samtal igår släppte faktiskt det. Iaf det mesta. Jag kände mig mycket lättare. Men främst har jag fått en annan typ av frid i kroppen gällande detta. Jag tror jag äntligen fick lite closure. ❤️
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag (som de flesta) äter 3 gånger per dag, d v s 21 måltider i veckan. Frukost kan jag lätt göra vegetarisk om jag tar ost på mackan. Då...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 191
Senast: Badger
·
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
1 534
Senast: Badger
·
Mat Vår klubb ska på en överraskningsresa i helgen (eller jag som ordförande vet ju vart vi ska 😉) vi kommer bo i stugor med självhushåll...
Svar
17
· Visningar
1 148
Senast: Entourage
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 119
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp