Vad gör vi? Del CXXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Efter lång sovmorgon (blev ju sent inatt) och långfrukost for jag till stallet och byggde upp en liten bana att hoppträna lite. Och konstaterar. Bara för jag VET att jag är helt ensam så målade ångesten upp massa tänkbara tankar om hur hästen kan gå omkull och bla bla, det är för övrigt en mycket hinderklok och trygg häst jag har; alltså bara slappna av och ha skitkul med ❤. Då vi inte hoppat bana på väldans länge och jag ville träna knepiga svängar var höjden omkring 40 cm bara. Ändå när ångesthjärnan gick igång som värst kom jag ju på mig själv med att tjuvhålla henne lite (hon var taggad 😍🤩) och rent av kände liiiite rädsla när jag kände att jag red som en jävla kratta rent ut sagt och ja ångesthjärnan måla upp alla tänkbara scenarios så red jag ju inte bättre. Skärpning som fan! Jag vill ju INTE döda glädjen hon har!!! Så en spark i röva på mig själv och red så en bana på 7 språng som kändes bra! :). Avslutade med 3 enkla språng varav den allra sista På den långsidan taggade hon igen, reglerade farten( men tjuvhöll henne inte) rätade upp mig, höjde händerna lite, trampade ner stadigt i båda stigbyglarna och förberedde mig på ett onödigt stort språng men pållan la in ett litet galoppsprång till och sen sög tag i hindret och gjorde ordentligt avstamp dååå 😍🤩. Åååååh då mycket roligare saker blir om man LEVER !!! ❤. Vilket självförtroende jag fick där på slutet, försöka ta med mig till nästa gång! 🤩. Så blev ett ganska ordentligt hoppass idag; motsvarande mängd med pay and jump typ om än lägre i höjd men eftersom det är det mesta på senaste tiden i hoppning så blir det nog en lugn sväng imorgon 🥰
 
Jag har vaknat och ska straxt kla pa mig och gora mig redo att ge mig ut for att rekrytera folk till att kora skol bus. I dag tankte jag att vi staller skol bussen med "banners", balonger och grejor pa en mataffars parkering. vi har "nastan" 🧐 tillstand att sta dar, Jag har pratat med butiks ansvarig, och med corporate och ingen kan ge mig ett ordentligt svar utan hymlar och hummar ... sa nu tror jag att jag fatt tillstand. Skickar de ivag oss far vi ju flytta oss. Det finns flera stallen dar vi har ordentliga tillstand och kan sta, men man behover vidga sina vyer ibland nar man forsoker rekrytera folk och ingen vill jobba.:p
 
Latdag idag, mest myst och tog en ofrivillig men välbehövlig tupplur 😅 Har börjat kvickna till och känner mig på banan igen! Planerar matlagningen för imorgon, ska göra en laxsida med sås, torsk med äggsås och någon typ av nudelwok. Kommer ha världens godaste matlådor nästa vecka :d Idag blir det enkel mat, färdiga pastaknyten med ost och skinka :d Ska strax kliva upp och sätta igång.
 
Samma lika här. En omgång lådfronter kan bara beställas med posten också 😅
Men snyggt blir det när det är komplett :love:
20210828_165942.webp
 
Jag hamtade mat till hundarna som jag stallde ner, sedan har Jag har klatt pa mig medan Maken baddade och vi gick om varandra och pratade. Det gick nog 10 minuter eller sa innan Maken fragade vad som var fel med ena hunden ... hon satt och dreglade och stirrade uppfodrande pa mig medan jag gick fram och tillbaka mellan sangen, garderoben och badrummet. Jag glomde saga till att de kunde ata sa dar satt de och vantade ... inte sa himla talmodigt, men vantade gjorde de. :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag (som de flesta) äter 3 gånger per dag, d v s 21 måltider i veckan. Frukost kan jag lätt göra vegetarisk om jag tar ost på mackan. Då...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 191
Senast: Badger
·
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
1 534
Senast: Badger
·
Mat Vår klubb ska på en överraskningsresa i helgen (eller jag som ordförande vet ju vart vi ska 😉) vi kommer bo i stugor med självhushåll...
Svar
17
· Visningar
1 148
Senast: Entourage
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 119
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Triangelmärkt häst i verksamhet
  • Kimblehook
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp