Vad gör vi? Del CXXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det var bra i stort, det var nog mer mina förväntningar som inte infriades. Men det kanske var jag som hade fått en fel bild, det är ju inte så ovanligt när det gäller kändisar som man ser på TV och 🙂

Minns inte hela men det som gjorde mig mest besviken var hans slutsats om att det går att komma ifrån mobbing. Han berättade om hur han blev utsatt i de lägre klasserna men sen började han surfa och blev ihop med skolans snyggaste tjej, och då upphörde mobbingen. Typ. Som ambassadör för Friends hade jag förväntat mig lite mer reflektion från honom. Överlag hade jag en bild innan som en mer ödmjuk person än vad jag hörde.

Men han är säkert trevlig, jag har ju aldrig träffat karln utan bildat min uppfattning på en timmes radiosnack och en rubrik i AB om ett olämpligt skämt 😁
Har du tittat på Tareq Taylors Matresa? Där utvecklar han en massa olika aspekter, bland annat att han hade ett rent helvete i skolan från klass 1 till 8, om jag inte minns hans formuleringar helt fel.
 
Har du tittat på Tareq Taylors Matresa? Där utvecklar han en massa olika aspekter, bland annat att han hade ett rent helvete i skolan från klass 1 till 8, om jag inte minns hans formuleringar helt fel.

Ja, om helvetet berättade han i sommarpratet också. Det var reflektion över hur han kom ur den situationen som jag kände mig lite snuvad på, hade önskat mer reflektion när han med undertryck ändå sa till lyssnaren att det finns hopp, att mobbing kan upphöra. Nu är det länge sen jag gick i högstadiet, men att han började surfa och blev ihop med skolans snyggaste tjej och mobbningen då slutade och han började tro på sig själv, hade i alla fall inte gett mig så mycket hopp. Lösningen att gå från skolans tönt till att bli skolans cooling är ju inte en lösning att satsa på för så många...
 
Ja, om helvetet berättade han i sommarpratet också. Det var reflektion över hur han kom ur den situationen som jag kände mig lite snuvad på, hade önskat mer reflektion när han med undertryck ändå sa till lyssnaren att det finns hopp, att mobbing kan upphöra. Nu är det länge sen jag gick i högstadiet, men att han började surfa och blev ihop med skolans snyggaste tjej och mobbningen då slutade och han började tro på sig själv, hade i alla fall inte gett mig så mycket hopp. Lösningen att gå från skolans tönt till att bli skolans cooling är ju inte en lösning att satsa på för så många...
Jag har nog inte tolkat det han säger riktigt så förenklat, men du har säkert rätt i att han borde utveckla det mer.
 
Jag har nog inte tolkat det han säger riktigt så förenklat, men du har säkert rätt i att han borde utveckla det mer.

Det är ju inget jag kräver såklart, han får ju lägga upp sitt prat som han själv vill och kanske valde han medvetet att inte gå in på det mer. Och det är hur jag uppfattade hans syn, men andra kan förstås uppfattat det på annat sätt.
 
Kosta på mig att äta på tidig lunch ute idag 🙈 Äter sällan från restauranger osv men tänkte idag kunde jag väl unna mig de 🤷 Hästarna kom ut, stallet blev klart och alla nöjda glada. Även den försvunna stallkatten dök upp efter 6 dygn på vift. Vi började misstänka att han hade blivit tagen av något djur, inte så mycket bilar som passerar så de kändes inte som att han skulle blivit påkörd. Men rätt vad de var så spatsera han fram bakom stallet 🤣 Lite mycket fästingar men rund go och glad! Han måste ju ha varit hos någon .. För han såg väldigt belåten ut ..
 
Känner mig som en urlakad zombie idag och sitter med tebalja nr 2 (#jagbehöverenurlakadzombigubbe)

Men snart är det "måsten" som ska fixas :wtf:
Jag och junioren måste städa ur garaget innan maken kommer hem med påfyllning av antalet mc till familjen - den måste nämligen få plats där inne... :cautious:
 
Har det gött gött gött :love:

059093C2-E686-4407-93A8-86DA687EE297.webp
 
Hittills har dagen tillbringats huttrande och sovande på soffan.
Kan bara konstatera att det var inte koksalt i den där vaccinsprutan igår.

Ont i armen och ont i kroppen. Dimmig i huvudet också.

Hoppas det ger med sig snart! Det brukar det väl göra. Hoppas Torsten värmer dig.

Själv trodde jag verkligen jag fick koksalt eller att hon helt enkelt missade att injicera något över huvud taget, kände inte ens sticket och fick inga biverkningar alls. Detta trots att jag haft Covid och att det sägs att risken är större att bli dålig av andra sprutan.

Krya!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag (som de flesta) äter 3 gånger per dag, d v s 21 måltider i veckan. Frukost kan jag lätt göra vegetarisk om jag tar ost på mackan. Då...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 191
Senast: Badger
·
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
1 534
Senast: Badger
·
Mat Vår klubb ska på en överraskningsresa i helgen (eller jag som ordförande vet ju vart vi ska 😉) vi kommer bo i stugor med självhushåll...
Svar
17
· Visningar
1 148
Senast: Entourage
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 119
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Triangelmärkt häst i verksamhet
  • Kimblehook
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp