Vad gör vi? Del CXXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Inledde helgen på ett underbart sätt; på hästryggen :love:. Min pålla tvärnitade andra gången vi skulle in i skogen och klättra medan det inte krävdes någon övertalning varvet efter innan vi red hem igen, bushäst 😅. Får nog göra om klätterrundan lite granna igen 😅. Medan hon och hagkompisen åt lite hö putsade jag utrustningen och tog ut hästarna och fyllde vatten. Åkte hemåt vid 20-tiden i mörker och tilltagande dimma och åkte förbi pizzerian; beställde deras sommarsallad innan jag åkte från stallet. Fick ju dock äta ensam då sambon rymt (kör gräs) och nu ska jag nog kliva upp ur skumbadet jag njutit av och lägga lite tid på KBT:n; värd all tid i världen för att få bort ångesten helt klart!! :).
 
Idag är det 8 år sen en av mina närmsta valde att lämna det här livet. 💔 Tycker alltid den här dagen är väldigt tuff.
Nu hade vi fina vänner över ikväll. Och det fyllde iaf kvällen med skratt etc. ❤
Ibland känns livet orättvist. Att vissa får så många skopor skit hela livet. Så att de till slut går under. 😔
Åh 💔
 
Idag är det 8 år sen en av mina närmsta valde att lämna det här livet. 💔 Tycker alltid den här dagen är väldigt tuff.
Nu hade vi fina vänner över ikväll. Och det fyllde iaf kvällen med skratt etc. ❤
Ibland känns livet orättvist. Att vissa får så många skopor skit hela livet. Så att de till slut går under. 😔
Vissa personer lämnar sådana fotavtryck i våra hjärtan. Skönt att du fick skratta ikväll. <3
 
Vissa personer lämnar sådana fotavtryck i våra hjärtan. Skönt att du fick skratta ikväll. :heart
Ja, hon bodde hos mig en period på några år då vi båda gick igenom mycket. Så vi blev väldigt, väldigt nära.
Jag har ju sedan länge lämnat det måendet. Det känns hemskt med de som aldrig får den möjligheten.
Ja, dagen blev så bra den kunde. Tänk vad umgänge med bra folk kan göra ändå. ❤️
 
Ja, hon bodde hos mig en period på några år då vi båda gick igenom mycket. Så vi blev väldigt, väldigt nära.
Jag har ju sedan länge lämnat det måendet. Det känns hemskt med de som aldrig får den möjligheten.
Ja, dagen blev så bra den kunde. Tänk vad umgänge med bra folk kan göra ändå. ❤️
Ibland går det inte, helt enkelt. Jag förlorade en av mina närmsta och bästa människor i världen alldeles för tidigt, det var inte hans val, men han tog tag i sin hälsa alldeles för sent och hjärtat tog slut i förtid.
Han var den enda som fick låna min hund bara för att hänga när han behövde det, och när jag förlorade Kailzie blev det som att mista båda två en gång till på något vänster... Men ja, i goda vänners lag kan man skratta genom tårarna om inte annat. :) Så sorgligt med din vän. :heart
 
Senast ändrad:
Iblland går det inte, helt enkelt. Jag förlorade en av mina närmsta och bästa människor i världen alldeles för tidigt, det var inte hans val, men han tog tag i sin hälsa alldeles för sent och hjärtat tog slut i förtid.
Han var den enda som fick låna min hund bara för att hänga när han behövde det, och när jag förlorade Kailzie blev det som att mista båda två en gång till på något vänster... Men ja, i goda vänners lag kan man skratta genom tårarna om inte annat. :) Så sorgligt med din vän. :heart
Åh, vad sorgligt ang Kailzie med!

Jag pratade idag för första gången på några år med brorsan till min vän. De var extremt tighta. Han berättade hur mkt jag betytt för min vän, honom och delade minnen och grät ihop. Det var fint! ❤️
 
Överaktiv snart 5 månaders kattunge driver sin matte till vansinne genom att sätta klorna i låret på mig 😏 Just nu är hon billig .. 💸

Spelar tydligen ingen roll hur mycket vi försöker trötta ut henne så lever hon fasiken på nätterna när folk ska sova 🙃 Och stänga ut henne ur sovrummet är ingen idé för hon hoppar mot dörren så jag vaknar av ljudet .. Så får roa henne en stund nu då fast klockan är snart halv tre på natten ..
 
Tycker det är vettigt. Men ärligt så tycker jag att man ska vara varsam om sina anställda, bra såna växer inte på träd. Dessutom är det i en branch som kräver vetskap, inget man lär sig på en eftermiddag. Såg nåt inlägg tidigare som verkade som om man är en bov för sån't. Skiter i såna människor, för gammal för att ta åt mig, nog mest avundsjuka.
Jag vet inte om det var mitt inlägg du menade, men i så fall har det abslut ingenting med avundsjuka att göra. Jag tycker bara att det är en märklig jämförelse att göra mellan frisör och friskvård (vaccination), åtminstone på en vardaglig arbetsplats. Att få gå och klippa sig på arbetstid är på de flesta arbetsplatser helt enkelt inte rimligt, medan en vaccination eller läkarbesök kan vara det.
 
Överaktiv snart 5 månaders kattunge driver sin matte till vansinne genom att sätta klorna i låret på mig 😏 Just nu är hon billig .. 💸

Spelar tydligen ingen roll hur mycket vi försöker trötta ut henne så lever hon fasiken på nätterna när folk ska sova 🙃 Och stänga ut henne ur sovrummet är ingen idé för hon hoppar mot dörren så jag vaknar av ljudet .. Så får roa henne en stund nu då fast klockan är snart halv tre på natten ..
Om ni bara lägger er ooch skiter i henne då? :) Min ger sig så snart jag släcker ned bohaget. :D
 
Katten väckte mig extremt brutalt. Det var bra det för jag hade sådan huvudvärk att jag knappt kunde stå upp.
Stapplande till köket och fick i mig huvudvärkstablett och var sedan tvungen att sitta vid bordet en stund medan den verkade.
Katt satt precis bredvid och stirrade på mig och petade på mig då och då med tassen.

Som sagt förtjänar inte :love:
 
Om ni bara lägger er ooch skiter i henne då? :) Min ger sig så snart jag släcker ned bohaget. :D
Prövat fungerar inte 😂 Min sambo hota att slänga ut henne genom fönstret här om natten 😏 Hon retar upp vår hankatt som gärna sover på nätterna sedan gammalt han är ändå 9 år. Men numera har han börjat sova uppe på katträdet och då ska vi leka med henne i stället tycker hon när han inte vill 🙃 Problemet är att matte och husse vill sova på nätterna ..

Nu börjar hon dock bli trött igen så dags för matte att sova en stund till innan klockan ringer! Drog fram hennes snuttefilt då lugna hon sig 😂
 
Prövat fungerar inte 😂 Min sambo hota att slänga ut henne genom fönstret här om natten 😏 Hon retar upp vår hankatt som gärna sover på nätterna sedan gammalt han är ändå 9 år. Men numera har han börjat sova uppe på katträdet och då ska vi leka med henne i stället tycker hon när han inte vill 🙃 Problemet är att matte och husse vill sova på nätterna ..

Nu börjar hon dock bli trött igen så dags för matte att sova en stund till innan klockan ringer! Drog fram hennes snuttefilt då lugna hon sig 😂
Bara att hoppas att det är en fas! 😅
 
4 dagar's korande av skolbarn (och jag har max 14 stycken pa min lilla buss) och jag ar helt slut. Vi har precis hur manga barn som helst som inte finns ... de har flyttat men inte meddelat skolan. 2 maste jag stanna for varje dag fast de inte finns dar. Om inte skoldistricktet vet att de flyttat har de inte gjort det. Eller sa. 😳

Vi har lika manga som inte vet var de bor (ofta hogstadie/gymnasie alder) de aldre kan ofta addressen ... men kanner inte nodvandigtvis igen sig for att bussen kommer fran "fel" hall. Da kan de argumentera till dods (det vet ju alla att hogstadie (middle school) barn alltid vet ALLT och kan allt bast. :cautious:

Mina juveler ar ju ganska latta anda ... de maste foljas till bussen och hjalpas med sakerhets balte utom nagra fa som klarar sig sjalva. Men de som klarar sig sjalva ar duktiga pa att argumentera. MEN de ar ofta mer "omtaliga" och kansliga an andra barn ... sa det galler att forsoka ta dem pa ratt satt.

Det allra varsta ar dock foraldrar som kor till skolan for att lamna/hamta barn och inte visar nagon som helst hansyn till bussarna.😣 Det faktum att de stora bussarna har en ganska rejal "back swing" (dar bakandan pa bussen slar ut lite mer an 2 meter at andra hallet nar man svanger. Kor man sadan buss vet man ju ... men bilarna kommer for nara for att de inte vet eller forstar problemet nar bussen da stannar och effectivt blockerar hela vagen for alla.:cautious:

Nu har vi just kommit hem efter en mycket god middag pa fish 'n' chips. Jag har ett glas vin till har hemma och riktigt njuter av att kunna sova lite langre i morgon.:D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag (som de flesta) äter 3 gånger per dag, d v s 21 måltider i veckan. Frukost kan jag lätt göra vegetarisk om jag tar ost på mackan. Då...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 190
Senast: Badger
·
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
1 534
Senast: Badger
·
Mat Vår klubb ska på en överraskningsresa i helgen (eller jag som ordförande vet ju vart vi ska 😉) vi kommer bo i stugor med självhushåll...
Svar
17
· Visningar
1 147
Senast: Entourage
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 119
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp