Vad gör vi? Del CXXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här spöregnar det också sedan igår. Lutar starkt åt att gå till närbutiken för handlingen istället för "vanliga" affären. Jag behöver skaffa mig ett riktigt regnställ för paraply är värdelöst när det blåser konstant :meh:

Närbutiken har inte öppnat än så jag dricker kaffe och filosoferar lite om vad som ska fixas idag. Blir mest att städa upp och laga mat för kommande vecka men känns mysigt att påta på lite i lugn och ro.
 
Det ska regna hela dagen.
En bra anledning till att äntligen skriva det där avtalsförslaget till föreningen samt baka.

Stackars vovven fick ingen promenad igår när jag knappt kunde stå på benen och det lär inte bli nån idag heller i ösregnet. Tur att han har trädgården att gå ut i.
 
Har försökt göra frukost igen, men omöjligt. Mamma Inte vaken än. Tar en godis till och somnar om.

Skulle så gärna vilja få i mig huvudvärkstablett och vatten pga törstig, men då måste jag gå till köket, hämta ett glas, sätta igång kran, hämta tablett, få ut ur paketet och fylla glas med vatten vilket känns som om någon skulle be mig bestiga k2. Måste sätta mig ner på golvet 3-4 gånger bara för att komma till köket.

Kanske bör ringa 1177 igen. Det går ju jättebra så länge jag sittligher I soffan men när jag sitter upp är det lite yrsligt och stå klarar jag inte någon längre tid.
 
Sisådärja, har stickat två tummetottar nu på morgonen och har bara det festliga jobbet med att fästa trådar kvar. Hehe. Funderar på om min vanliga (allergi)morgonsnuva idag faktiskt är en förkylning, har ont i huvudet och bakom ögonen och snuvan släpper inte. Jaja, det är väl så när alla börjat på dagis och skolor igen, hur det nu skulle ha nått mig här ute i bushen när jag aldrig träffar någon. Outgrundliga äro virusens vägar. Eller vad man säger. 😅
 
Har försökt göra frukost igen, men omöjligt. Mamma Inte vaken än. Tar en godis till och somnar om.

Skulle så gärna vilja få i mig huvudvärkstablett och vatten pga törstig, men då måste jag gå till köket, hämta ett glas, sätta igång kran, hämta tablett, få ut ur paketet och fylla glas med vatten vilket känns som om någon skulle be mig bestiga k2. Måste sätta mig ner på golvet 3-4 gånger bara för att komma till köket.

Kanske bör ringa 1177 igen. Det går ju jättebra så länge jag sittligher I soffan men när jag sitter upp är det lite yrsligt och stå klarar jag inte någon längre tid.

Verkar väl väldigt bra om mamma kan komma ganska så snart!
 
Har försökt göra frukost igen, men omöjligt. Mamma Inte vaken än. Tar en godis till och somnar om.

Skulle så gärna vilja få i mig huvudvärkstablett och vatten pga törstig, men då måste jag gå till köket, hämta ett glas, sätta igång kran, hämta tablett, få ut ur paketet och fylla glas med vatten vilket känns som om någon skulle be mig bestiga k2. Måste sätta mig ner på golvet 3-4 gånger bara för att komma till köket.

Kanske bör ringa 1177 igen. Det går ju jättebra så länge jag sittligher I soffan men när jag sitter upp är det lite yrsligt och stå klarar jag inte någon längre tid.
Så hade jag det när jag hade covid.
Plus andfåddhet och smärta i hela kroppen
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag (som de flesta) äter 3 gånger per dag, d v s 21 måltider i veckan. Frukost kan jag lätt göra vegetarisk om jag tar ost på mackan. Då...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 193
Senast: Badger
·
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
1 534
Senast: Badger
·
Mat Vår klubb ska på en överraskningsresa i helgen (eller jag som ordförande vet ju vart vi ska 😉) vi kommer bo i stugor med självhushåll...
Svar
17
· Visningar
1 148
Senast: Entourage
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 119
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp