Vad gör vi? Del CXXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har nog funderat färdigt. Ska bara leta upp ett mumsigt recept först.... :)

Jag med, fast jag står redan i köket efter att ha gjort av med 2 kg mangold. Tänkte att jag lika gärna kan göra äppelpaj medan jag känner mig huslig.


Äppelpajgänget! Jag ska också göra en liknande din @parellikusken. Vegansk. Plus en med mandelmasssa som jag blev sugen på.
 
Då är det definitivt biverkningar i alla fall.
Nu börjar jag få ont i lederna och huden. Pulsen är rätt hög också när jag försöker stå, kryper upp till 170 ungefär.

Mamma har iaf ringt och kommer om ca 40 minuter så då får jag hjälp att mata katten och få i mig mat i alla fall :)
Låter definitivt som biverkning, eller jag menar likt mina covid-/lång covidsymptom. Tänkte efter ditt första meddelande att det låter som pulsen spökar. Ta hand om dig och ta det lugnt! Vätska och salt, dvs vätskeersättning!

Låter bra att du får hjälp så du slipper ta ut dig, det gör det bara jobbigare för många. Om du apselut måste stå, kan du testa att pumpa lite med vadmusklerna innan du reser dig. Förlängd utandning kan göra det lite mindre rövigt också. Om mamman kan lägga några böcker under benen vid huvudändan på sängen, så höfterna är högre än fötterna blir det inte lika jobbigt för kroppen att reglera i lägesändringen till stående. Upp till 15 cm (men då glider en typ ur sängen). Hoppas det passerar fort!



Jag gör exakt inget. Det har varit en dålig pulsvecka här. :mad: Gjort en förflyttning från säng till soffa nyss. Surfar efter aprikosa dagliljor och undrar om jag ska shoppa och tvinga någon hjälpa mig gräva ner dem, eller nöja mig med fönstershopping. 🧑🏼‍🌾🌸
 
Jag sitter vid skrivbordet och har nagra colibri som klagar pa mig pa andra sidan fonstret. Jag behover nog ge dem mer mat ... nu ater de, flyger fram till fonstret och stirrar in medan de star och "hovrar" precis utanfor, flyger tillbaka och ater lite, och kommer till fonstret. De vill definitivt saga mig nagot. :p
 
Haft kämpig söndag med grannen. Har hjälpt henne beställa kakelugn

3FECA656-876A-4973-AB39-6D223035AD62.webp
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag (som de flesta) äter 3 gånger per dag, d v s 21 måltider i veckan. Frukost kan jag lätt göra vegetarisk om jag tar ost på mackan. Då...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 193
Senast: Badger
·
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
1 534
Senast: Badger
·
Mat Vår klubb ska på en överraskningsresa i helgen (eller jag som ordförande vet ju vart vi ska 😉) vi kommer bo i stugor med självhushåll...
Svar
17
· Visningar
1 148
Senast: Entourage
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 119
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp