Vad gör vi? Del CXXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jodå det kan det visst. Jag är uppvuxen på Södermalm men går alltid vilse. Bara T-centralen är hopplöst. Iofs gick jag vilse i 'centrala' Bollnäs :angel: och var helt övertygad att man kan åka från Stockholm till Östersund på tre timmar och med tåg till Helsingfors. Skulle till Östermalmshallen och det var ett helvete att hitta. Ja, jag vet att det bara är att ta t-banan och gå upp rätt uppgång :meh:

Det later som en av mina barn. Han kan latt ga vilse ute pa den lilla villa tomten. Nar man sager nagot om att "det ar bara att kora..." avbryter han och sager lakoniskt, "Nu funderar vi ett tag pa vem du pratar med Mamma, sedan kan vi satt in det pa GPSen".:D Han har absolut INGEN kansla for directions. Jag havdar att han har "directional Dyslexia" (Yes, det ar en correct term) och borde stamma pa dig ocksa MJLee. Det ar inte alls ovanligt.

En av mina andra barn har absolut INGEN spatial awareness. Om man kastar en sak till honom som han tanker fanga kan han mycket val vanda sig at fel hall om det hander fort ... Han ar definitivt inte familjens athlete :p Men han ar den som kan reglerna pa de flesta sporter man har i Amerikanska skolor (Baseball, basketball, football, volleyball, racketball, etc, etc, etc) Nar han borjade Middle school (typ hogstadiet) insag han att han aldrig skulle kunna fa top betyg da de var baserade pa vissa test och allman "performance" efter formaga ... men han har INGEN formaga alls. Nar han klagade over betygssystemet till sin larare insag han att killen hade ratt ... och han fick lara sig regler och poang rakning i stallet for att vara med och "leka med bollar" och kunde darfor fa topbetyg i "physical education" i alla fall.
 
Skrittade ut en sväng på pållan efter gårdagens hoppning och inför vilodag imorgon :). Jag brukar ju jag inte våga ge mig ut när det är åskar runt om och min blixtvaktsapp funkade ju inte. Men skritta ut en sväng skulle jag ta mig fan göra. Ensam. Fick kämpa mot ångesträdslan först så jag utmanade mig själv idag och klarade det 😁. Kämpa och mod ger framgång 😊.

Hemma ikväll igen var det himla gott med egengjorda köttbullar, gräddsås och pressgurka och potatis samt lingonsylt 😋😍.
När jag i förmiddags la gurkan i press upptäckte jag att jag glömt köpa persilja så var bara att åka ner till samhället och handla; då uppskattar jag ännu mer att vi bor på landet med 3 km till samhället och närmsta närbutik, så inte bor vi långt ut i skogen inte ☺.
 
Har precis sökt ännu ett jobb, en trevlig butik jag passerade tidigare i veckan hade en lapp i fönstret om att de söker personal, antingen heltid eller deltid. Kollade igenom mina dokument i datorn nu och hittade sådant som gick enkelt att anpassa, så det blev lätt gjort att skicka iväg ett mail. Börjar kännas som om det kommer lösa sig ändå. Distansplugg, deltidsjobb någonstans, lite folk som troligen vill ha hjälp med hundar någon dag i veckan... På något sätt går det att få in lite pengar ändå, och det lär bli ungefär hälften så stressigt som nuvarande jobbet.
 
Beställde just ett par pokémon jeans 🙈 till mig själv… :laugh: Levis,för att rättfärdiga det hela :angel:

Alltså, får jag ett mail där det står ”REA” kan jag typ inte behärska mig längre. Förstår inte vad som har hänt O_o

De kommer säkert vara för stora och definitivt för långa (med applikation längst ner vid benslutet 🙄) så mycket rimligt köp 🤷‍♀️
 
Hundarna larmade från utsiktsplatsen på verandan. Det var på en älgko som skred fram med en årskalv häck i häl och en brölande tjur lunkades på efter dem. Med hopp om att få till det antar jag. Aldrig sett den konstellationen förut. Himla coolt! 😍😍😍

Svarar mig själv, men det här är helt sinnessjukt! Hade familjen ute på middag och jag kunde knappt prata om annat än älgarna plus att jag visade film på dem. Och så kommer hela trion spankulerande på vägen utanför huset på väg åt annat håll än tidigare idag. Magiskt! 😍

(Som tur är har vi ingen trafik här på vår enskilda väg, men 700 meter bort ligger en hårt trafikerad landsväg. Hoppas, hoppas de inte går ut där.)
 
Vi har varit och hämtat en till liten valp idag av "min" uppfödare. ILY/valp 1 tyckte det var skoj att hälsa på uppfödare, mamma, syster och de vuxna. Men sin nya syster var hon inte direkt förtjust i. Så snuskig! :wtf::laugh:
Men det släppte när vi kom hem. Och det var så kul att se hur glad hon var över kompis av sin egen sort och de busade runt! :heart
Och när minsta parveln gnydde lite höll ILY sig nära och supportade. Så gulliga! :heart

9D79A738-2E93-4B11-B98D-29870A14FA99.webp
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag (som de flesta) äter 3 gånger per dag, d v s 21 måltider i veckan. Frukost kan jag lätt göra vegetarisk om jag tar ost på mackan. Då...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 191
Senast: Badger
·
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
1 534
Senast: Badger
·
Mat Vår klubb ska på en överraskningsresa i helgen (eller jag som ordförande vet ju vart vi ska 😉) vi kommer bo i stugor med självhushåll...
Svar
17
· Visningar
1 148
Senast: Entourage
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 119
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp