Vad gör vi? Del CXXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har suttit och spanat inredning på Internet, hittade massa snyggt :D Ska låta det vila i tanken ett tag medan jag köper tråksakerna innan jag bestämmer mig. Nya mattor och soffbord är trots allt inte så viktigt om än fina, de jag vill ha kostar en del dessutom :angel:

Ska ta och hoppa in i duschen innan det blir tidigt i säng... är ju fredag imorgon och vi har fredagsfika på jobbet :d Är oftast nybakat bröd med pålägg och någon god röra, ska bli så gott :d Måste va pigg då :D
 
Aktse? Avundsjuk, är vad jag är - men inte missunnsam. Insup massor av underbar fjälluft!

Ja, och upp på Skierfeklippan! Aldrig varit dit så ska bli spännande, ser helt fantastiskt ut.
Ska bli så himla skönt, vandra är så terapeutiskt :heart
Vädret ser väldigt lovande ut också!
Screenshot_20210909-210315_Chrome.webp
 
Sambon och jag har suttit och tyckt synd om oss över varsitt glas vin och försökt att analysera läget. Så vi har nog bestämt oss för att vi kan bjuda mer. Men vi ska ändå tänka på saken några dagar eftersom vi är två försiktiga generaler. Jag antar att mäklaren hör av sig om han undrar om vi har bestämt oss för att stanna eller inte.
 
Fick världens huvudvärk mot slutet av arbetsdagen, just då kändes det som om jag aldrig varit med om något liknande. Det var knappt att jag klarade av att ta mig hem, huvudet bara dunkade när jag satt på cykeln i uppförsbacke... Har ändå bara 10 minuter hem. La mig såklart i sängen så snabbt som möjligt, drack vätskeersättning och petade senare i mig lite middag.

Har även tagit en alvedon men har fortfarande känningar av huvudvärken, och hela kroppen känns helt avslagen. Fick skicka ett sms till chefen och säga att jag inte kan jobba imorgon. Passar ju fint eftersom vi imorgon skulle prata mer om min uppsägning :meh: Nåja. Kollegorna märkte iaf att jag mådde kasst innan jag stack, så tror inte att någon misstänker att jag är hemma av lathet eller så. Får annars så dåligt samvete när jag är hemma, men nu har jag mindre energi än vanligt trots att jag inte gjort annat än vilat sen ca kl 17...
 
:banghead: Förklarade min situation för chef som gav mig ett telefonnummer att ringa för att boka vaccinationstid.
Jag ville bara veta om jag kunde med rätt kort varsel åka iväg för att ta sprutan.
Visste väl att det skulle krångla.

Just nu ger jag upp. Jag skiter i andra sprutan. Nu har jag kämpat i tre veckor och orkar inte längre. :arghh:
Varför ge upp? Fråga nån kollega om hen kan köra dig istället. Bättre du tar andra sprutan. Och stirra inte upp situationen allt löser sig
 
:banghead: Förklarade min situation för chef som gav mig ett telefonnummer att ringa för att boka vaccinationstid.
Jag ville bara veta om jag kunde med rätt kort varsel åka iväg för att ta sprutan.
Visste väl att det skulle krångla.

Just nu ger jag upp. Jag skiter i andra sprutan. Nu har jag kämpat i tre veckor och orkar inte längre. :arghh:
Kan du inte få någon transporthjälp?
 
Kan du inte få någon transporthjälp?
Alltså då måste jag ändå försvinna från jobbet. :D
Det är inte distansen som är problemet längre nu när jag fick min användare fixad av de på alltid öppet, utan att chefen inte vill släppa iväg mig lite tidigare någon dag. 🙄

Jag får helt enkelt åka till en buss och ta sprutan i helgen, fast jag tycker det är otroligt trist att tvingas vara så respektlös.
 
Alltså då måste jag ändå försvinna från jobbet. :D
Det är inte distansen som är problemet längre nu när jag fick min användare fixad av de på alltid öppet, utan att chefen inte vill släppa iväg mig lite tidigare någon dag. 🙄

Jag får helt enkelt åka till en buss och ta sprutan i helgen, fast jag tycker det är otroligt trist att tvingas vara så respektlös.
FFS! jag fick ledigt från jobbet för att ta sprutan. vad är det för arbetsplats?
 
FFS! jag fick ledigt från jobbet för att ta sprutan. vad är det för arbetsplats?
Alla andra har fått gå under arbetstid. Är inte arbetsplatsen direkt utan chefen som är knepig. Alla andra chefer har sagt att man inte ens behöver fråga utan det är bara att man går och tar sprutan. 🤦‍♀️

Mina kollegor som har samma chef gick bara och tog den utan att han märkte. Jag vet att han är en osäker typ så förklarade läget så han skulle veta (han har flertalet gånger blivit förbannad när jag inte varit på plats när han trodde det för att tex gå till läkare eller tandläkare)
Tänkte att jag kunde vara snäll, eftersom han verkar vara så osäker som chef. Men det skulle jag inte varit helt enkelt 🤷‍♀️
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag (som de flesta) äter 3 gånger per dag, d v s 21 måltider i veckan. Frukost kan jag lätt göra vegetarisk om jag tar ost på mackan. Då...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 190
Senast: Badger
·
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
1 534
Senast: Badger
·
Mat Vår klubb ska på en överraskningsresa i helgen (eller jag som ordförande vet ju vart vi ska 😉) vi kommer bo i stugor med självhushåll...
Svar
17
· Visningar
1 144
Senast: Entourage
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 119
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp